«چابک» بانک کشاورزی، بالاترین سطح امنیت در مبادلات چک

چک الکترونیک بانک کشاورزی با نام «چابک»، خدمتی جدید در راستای اجرای سند تحول دیجیتال در فضای بانکداری کشور، توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیکی و جایگزینی بسیار امن و سریع برای دسته چک های کاغذی است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، «چابک» باداشتن سرعت و امنیت بسیار بالا، عدم امکان سوء استفاده، جعل امضا، سرقت، مفقودی و … می تواند جایگزین مناسبی برای چک کاغذی باشد و امکان صدور چک در هر زمان و مکان بدون نیاز به حمل دسته چک و نیز وصول وکارسازی چک بدون نیاز به مراجعه به شعبه را برای مشتریان فراهم می کند.

بر اساس این گزارش، «چابک» مزایای دیگری همچون کاهش مصرف کاغذ و در نتیجه کمک به حفظ درختان و محیط زیست و کاهش مراجعه به شعب و در نتیجه کمک به حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا را نیز دارد که این محصول را در زمره ابزارهای تحقق بانکداری سبز قرار می دهد. همچنین صرفه جویی در زمان برای مشتریان و کارکنان شعب و درنتیجه فراهم سازی بستر مناسب برای استفاده بهینه از زمان در راستای بروز خلاقیت، نوآوری و تقویت توانمندی های افراد نیز از دیگر فواید «چابک» به شمار می رود.

این گزارش می افزاید: افراد با داشتن حساب جاری نزد بانک کشاورزی، می توانند برای بهره مندی از خدمت «چابک»، مراحل زیر را انجام دهند:

– نصب برنامه “هامون” برای احراز هویت و ثبت امضای دیجیتال از کافه بازار

– ثبت درخواست چک الکترونیکی در شعبه

– ثبت درخواست فعالسازی مشتری درچابک (چکاد)

– ثبت و صدور در تارنمای بانک: به تارنمای بانک به نشانیwww.bki.ir وارید شوید و گزینه اینترنت بانک را انتخاب کنید. بعد از ورود به پیشخوان مجازی، وارد سامانه صیاد شوید. پس از احراز هویت، گزینه چابک (چک الکترونیک) را انتخاب کرده و چک خود را ثبت کنید.

همزمان با اجرای مرحله ثبت چک، لازم است برنامه “هامون” را باز کرده و امضای دیجیتال ثبت شده ی خود را منتقل کنید.