قیمت طلا و سکه چهاردهم آذر ۱۴۰۲ / رشد حباب سکه در روند کاهشی بازار طلا

قیمت طلا و سکه، در طول معاملات روز گذشته روند نامتوازنی داشت اما در پایان معاملات دیروز، بازار در روند یکدست کاهشی قرار گرفت. در حالی که قیمت سکه کاهشی شد اما روند حباب در تمام قطعات افزایش داشت. این رشد، حباب سکه امامی را پنج میلیونی کرد.

به گزارش راهبرد بانک، قیمت طلا و سکه روز گذشته نوسان بالایی داشت و هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی در بازار حاکم بود. در حالی که در طول معاملات دیروز قیمت طلا و سکه در دو روند متفاوت از هم قرار گرفتند اما در پایان معاملات، بازار یکدست نزولی شد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

گفتنی است انس جهانی طلا در نخستین ساعات بازگشایی بازارهای جهانی با افزایش ۵۵ دلاری سقف تاریخی خود را شکست و تا محدوده ۲۱۴۴ دلاری پیش رفت. ساعاتی بعد افت قیمت،‌ طلای جهانی را تا منطقه ۲۰۷۷ دلاری پایین آورد و در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی در روند کاهشی قرار دارد و با قیمت ۲۰۴۵ دلاری در حال معامله است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با اخبار موجود در حوزه امنیتی انتظار آرامش درباره اتفاقات خاورمیانه بالاست و احتمالا ریسک‌های امنیتی منطقه کاهش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین باید شاهد کاهش قیمت جهانی انس طلا باشیم.

سکه بهار به کانال ۲۵ میلیونی برگشت

روز گذشته سیزدهم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان معامله شد و کاهش ۵۲ هزار تومانی داشت. دیروز سکه‌ بهار افت ۱۰۰ هزار تومانی داشت و به کانال ۲۵ میلیونی برگشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه و ربع سکه، بدون تغییر و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی همانند روز یکشنبه معامله شدند. دیروز سکه گرمی با افت ۱۰۰ هزار تومانی روی قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی ایستاد.

مسیر طلا از سکه جدا شد

در سومین روز هفته قیمت طلا از ابتدای معاملات با گپ منفی باز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۶۴ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۸۶۷ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۶ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۵۰۷ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۷۴ هزار تومان رسید.

در پایان معاملات دیروز حباب سکه برخلاف قیمت افزایش داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۲۴۶ هزار تومان افزایش داشت و پنج میلیونی شد، سکه بهار ۱۷۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۴۱ هزار تومان، ربع سکه ۷۱ هزار تومان رشد داشت. دیروز حباب سکه گرمی کاهشی شد و افت ۶۵ هزار تومانی داشت.