اجرای طرح اجاره سند برای اخذ وام

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجاره دادن سند برای اخذ وام واحدهای تولیدی پیشنهادی است که می‌تواند مشکل فعلی بسیاری از واحدهای مولد را برطرف کند.

به گزارش راهبرد بانک، سیدناصر موسوی لارگانی با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط تسهیلات دهی بانک ها در حوزه رونق تولید، گفت: اکنون سخت گیری های بسیار در حوزه ارایه تسهیلات به صنایع منجر به ناامیدی تولید کننده و در نتیجه تعطیلی واحد تولیدی شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجاره دادن سند برای اخذ وام واحدهای تولیدی پیشنهادی است که می تواند مشکل فعلی بسیاری از واحدهای مولد را مرتفع کند، افزود: برای تحقق این موضوع باید سامانه ای طراحی شود تا افرادی که خواهان کسب درآمد از سند خود بوده و افرادی که خواهان اخذ وام از بانک ها هستند اما سندی ندارند یکدیگر را پیدا کنند.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی سامانه ای در این راستا بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع خواهد شد، تصریح کرد: برای اینکه در این مسیر مشکلی هم برای صاحب سند رخ ندهد باید تضامین کافی اخذ شده یا سند بیمه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری صورت می گیرد، گفت: رفتن به سمت مسیرهای جدید در تامین مالی تولید نیز از روش هایی است که به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه روش های جدید تامین زنجیره مالی واحدهای تولید توانسته رکود بسیاری از واحدهای مولد را از بین ببرد، افزود: علاوه بر اتخاذ شیوه های جدید در حوزه رفع مشکل واحدهای تولیدی باید در خصوص روش های جدید تامین مالی نیز کار شود.

موسوی لارگانی ادامه داد: توصیه اکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولید ملی ضرورت تمرکز بیش از پیش بر روش های رفع مشکل تامین مالی واحدهای مولد را توجیه می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: داشتن اقتصادی پویا و مولد نتیجه توجه به ظرفیت های داخلی است از این رو یکی از مهم ترین ظرفیت های فعلی واحدهای تولیدی و تلاش برای رفع مشکلات آن ها است.