تالار شیشه‌ای در فاز اصلاح قرار گرفت

یک کارشناس بازار سرمایه درباره علت نوسان‌های چند روز اخیر در بورس معتقد است که بازار سهام در حال اصلاح حرکت و استراحت مقطعی است و این وضعیت بی‌ثبات ادامه دار نیست.

به گزارش راهبرد بانک، بابک احمدی اظهار داشت: افت و خیزهای بورس در چند مدت اخیر بر مبنای اصلاح تدریجی صعودهای شدید شاخص های بازار سهام است و انتظار می رود تا این بازار به یک حالت متعادل دست پیدا کند.

حمایت سهامداران حقوقی

این تحلیل گر بازارهای مالی در ادامه گفت: حمایت های صورت گرفته از سوی سهامداران حقوقی و اشتیاق سهامداران حقیقی توانسته است بازار سرمایه را در یک مسیر صعودی قرار دهد و از آنجایی که اوضاع بازارهای موازی همانند ارز، مسکن، طلا و سکه نیز در یک آرامش پایدار و بدون نوسان و هیجان قرار دارد همه این موارد باعث شده تا سرمایه ها به این بازار سوق پیدا کند و از هیجان سایر بازارهای مالی کاسته شود و همین وضعیت باعث استقبال سرمایه گذاران از بورس شده است.

کیفیت گزارش‌های ۶ ماهه

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اکثر گزارش های ۶ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ ناشران بورسی که در حال انتشار است حاکی از برآیند مثبت صورت های مالی شرکت ها و پیش بینی ها است و اطلاعات نشان می‌دهد که اغلب شرکت ها به صورت بنیادی با رشد پیش بینی ها مواجه شده اند. همین عامل نیز در بازار سهام به رشد شاخص ها منجر شده چرا که سهامداران با خوش بینی بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اقدام می کنند.

چشم‌انداز تالار شیشه‌ای

احمدی درباره آینده تالار شیشه ای نیز گفت: بورس تحت تاثیر حمایت های همه جانبه بیرونی و داخلی توانسته است به یک بازار پُربازده تبدیل شود و کارنامه ۶ ماهه نخست نیز موید آن است که در نیمه دوم سال نیز بازار سرمایه با شور و هیجان سرمایه گذاران در یک وضعیت مناسب قرار خواهد داشت. در عین حال تب و تاب های سیاسی و اقتصادی ایران با اروپا و آمریکا نیز به عامل محرک دیگری تبدیل شده تا فعالان بازار سرمایه با اعتماد و آرامش بیشتری نسبت به فعالت در این بازار اقدام کنند و اگر رویدادهای غافلگیرکننده ای رخ ندهد با توجه به اینکه بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در اوج قرار دارد، این بازار تا پایان سال در یک افق مثبت و صعودی حرکت خواهد کرد.