فوری؛ نحوه نوبت‌دهی تعویض پلاک خودرو اعلام شد + زمان‌بندی استان‌ها

دوران پاندمی کرونا بسیار تلخ بود و بدی‌های زیادی داشت؛ اما یکی از مزایای آن راحت شدن شهروندان از صف‌های طولانی خدمات دولتی و قضایی مثل نوبت دهی تعویض پلاک بود که با راه‌اندازی سایتی موسوم به سامانه نوبت دهی تعویض پلاک میسر شد.

به گزارش راهبرد بانک، همراه مکانیک نوشت: تا پیش از راه‌اندازی این سامانه، خریدار و فروشنده باید صبح اول وقت به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه می‌کردند تا کارشان نهایتاً تا پایان روز انجام شود و مجبور به مراجعه مجدد نشوند. صف‌های طولانی و اتلاف وقت در این مراکز باعث شده بود که بسیاری از فروشندگان با وجود ریسک‌های زیاد، به خریدار برای تعویض پلاک وکالت بدهند و از هدر رفتن یکی از روزهای کاری خود جلوگیری کنند. در پاندمی کرونا مشکلاتی مثل ترس از ازدحام و بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری هم به اتلاف وقت در مراکز تعویض پلاک اضافه شده بود.

درست است که راه‌اندازی سایت نوبت گیری تعویض پلاک (nobatdehi.epolice) کار خریدار و فروشنده را راحت کرده؛ اما نحوه ثبت‌نام در این سایت و گرفتن نوبت اینترنتی تعویض پلاک از آن چالش‌های خود را دارد که آموزش‌های این مقاله به شما کمک می‌کند تا به سلامت از این چالش‌ها عبور کنید.

نحوه نوبت دهی تعویض پلاک چگونه است؟

برای اخذ نوبت تعویض پلاک به صورت اینترنتی، باید وارد سامانه نوبت دهی تعویض پلاک به آدرس nobatdehi.epolice.ir شوید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از دریافت نوبت تعویض پلاک، نسبت از آماده بودن مدارک موردنیاز اطمینان حاصل کنید و هماهنگی‌های لازم را با خریدار یا فروشنده انجام دهید؛ چون درصورتی‌که در زمان مقرر در مراکز تعویض پلاک حاضر نشوید یا مدارکتان کامل نباشد، نوبت شما می‌سوزد و برای دریافت مجدد نوبت اینترنتی تعویض پلاک با محدودیت مواجه می‌شوید.

پس از ورود به سایت نوبت دهی تعویض پلاک، مراحل زیر را برای دریافت نوبت طی کنید:

ابتدا در سمت چپ نوار آبی‌رنگ بالای صفحه، روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید. پس از کلیک روی این گزینه، پنجره‌ای باز می‌شود که از شما شماره موبایل می‌خواهد. در این قسمت باید شماره موبایل متعلق به مالک را وارد کنید و روی ارسال کد تأیید کلیک کنید.

در مرحله بعد یک کد تأیید برای شماره وارد شده ارسال می‌شود که باید در همان پنجره آن را وارد کنید. در پنجره بعدی باید اطلاعات شناسنامه‌ای مالک و کد ملی او را وارد و یک رمز عبور انتخاب کنید. بهتر است رمز عبور ترکیبی از اعداد، حروف انگلیسی و کاراکترهای خاص مثل %، # و … باشد. در انتها هم روی گزینه تکمیل عضویت کلیک کنید.

بعد از آن وارد داشبورد خود می‌شوید که خالی است و پس از نوبت گیری تعویض پلاک می‌توانید نوبت‌های خود را اینجا مشاهده کنید و از آنها پرینت بگیرید.