قیمت طلا و سکه هفدهم مهر ۱۴۰۲ / بازار طلا از رکود خارج می‌شود؟

دیروز رشد میلیونی قیمت سکه‌های سنگین منجر به تغییر کانال در خانواده سکه‌ها شد. معامله‌گران رشد شارپی قیمت طلا و سکه را روند چندان شدیدی نمی‌دانند.

به گزارش راهبرد بانک،قیمت طلا و سکه از پنجشنبه هفته گذشته ۱۳ مهر در روند افزایشی قرار گرفت، اما رشد شارپی قیمت‌ها در بازار طلا طی دو روز گذشته متعاقب اوج گرفتن قیمت دلار و در حالی که بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار داشتند، رخ داد.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

رخدادهای نامساعد سیاسی در منطقه و بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و فلسطین آتش بازارهای مالی در ایران را تند کرده است. گفتنی است بازار جهانی طی این دو روز در تعطیلات پایانی هفته قرار داشت و هنوز واکنشی به رویدادهای منطقه نشان نداده است. از همین رو معامله‌گران شروع به کار بازارهای جهانی در روز جاری را مساله‌ای مهم برای رونددهی به قیمت‌ها در بازار داخلی می‌دانند.

سکه امامی دو پله بالا پرید

دیروز یکشنبه ۱۶ مهر قیمت سکه امامی با رشد دو میلیون و ۱۰ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. متعاقب این رشد، سکه امامی دو کانال صعود کرد و به کانال ۳۰ میلیونی راه یافت و با قیمت ۳۰ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته سکه‌ بهار با افزایش یک میلیون و ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۲۵ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان رسید. این قطعه نیز دیروز یک کانال صعود کرد.

دیروز نیم‌سکه ۶۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۷۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۴۳ هزار تومان معامله شد. روز یکشنبه سکه گرمی با رشد ۳۰۰ هزار تومانی به کانال بالاتر راه یافت و با قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه امامی ۷ میلیونی شد

دیروز قیمت طلا نیز همانند نخستین روز هفته افزایش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۰۴ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۱۴۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۴۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۱۲ هزار تومان معامله شد.

در شانزدهمین روز مهر حباب سکه در تمام قطعات افزایش داشت و سکه امامی با رشد یک میلیون و ۲۷۸ هزار تومانی پرچمدار بیشترین رشد حباب بود. مقدار افزایش حباب باعث شد حباب این قطعه به نیمه کانال هفت میلیونی برسد. دیروز حباب سکه بهار ۲۷۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۸۶ هزار تومان، ‌ربع‌ سکه ۵۱۸ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱۰ هزار تومان افزایش داشت.