یارانه نقدی امشب واریز می‌شود/ مبلغ یارانه چقدر است؟

یکصدوپنجاه‌و‌یکمین مرحله از یارانه نقدی به مبلغ 300 و 400 هزار تومان در ساعت 24 روز دوشنبه 1402 (امشب) به حساب سرپرستان واریز می‌شود و قابل برداشت است.

به گزارش راهبرد بانک، سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید یارانه نقدی امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. البته تعدای از رسانه‌ها از پرداخت آن از لحظاتی قبل خبر دادند.

بر اساس اعلام این سازمان، یکصدوپنجاه‌و‌یکمین مرحله از یارانه نقدی به مبلغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان واریز می‌‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

گفتنی است، یارانه نقدی شهریور ماه به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.
پیشتر، صولت مرتضوی- وزیر کار دولت سیزدهم اعلام کرده بود که با هدف حمایت از خانوارهای کم‌درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، به میزان ۲۰ درصد بالا می‌رود.

آنگونه که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است، اگر اقساط تسهیلات یک میلیونی وام کرونا به پایان رسیده باشد، مبلغ یارانه ۳۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های اول تا سوم به میزان ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. بنابراین، می‌توان از این خبر اینگونه برداشت کرد که مبلغ یارانه نقدی بدون کسری واریز خواهد شد.

دولت به دنبال یارانه تشویقی در قالب کالابرگ

صولت مرتضوی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- اخیرا از یارانه تشویقی برای سرپرستان خانوار خبر داده بود. ظاهرا این طرح تشویقی در قالب کالابرگ است و استفاده از آن اختیاری. مرتضوی در این باره گفته بود: «الان این طرح ترمیم شده است و طرح جدیدی ارائه شده و به تصویب و تایید رسیده است و ابلاغ کردند تا اینکه بتوانیم اقبال عمومی را نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی داشته باشیم.»

در حالی دولت در تلاش برای افزایش تمایل مردم به استفاده از کالابرگ با طرح‌های تشویقی است که اکثریت نظرسنجی‌ها حکایت از علاقه عموم مردم به استفاده از یارانه نقدی به جای کالابرگ دارند. در واکنش به این اقدام دولت، برخی کارشناسان می‌گویند که دولت با کسری بودجه مواجه و بنابراین این راه را در پیش گرفته است. هرچند که دولت منکر این قضیه است و تنها هدف خود را کمک به اقشار کم‌درآمد و توانمندسازی آنها عنوان می‌کند.