آمادگی تاکسی‌های اینترنتی برای بازگشت زائران اربعین

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، تاکسی‌های اینترنتی برای بازگرداندن زائران اربعین آماده هستند.

به گزارش راهبرد بانک، شهریار افندی زاده گفت: از دو روز گذشته حجم ورودی به کشور به ویژه مرز مهران افزایش یافته و از تمام کشور ناوگان را بسیج کرده ایم. همچنین به زائران توصیه می‌کنیم که با وسائل نقلیه شخصی خود هر تعداد سرنشین که ظرفیت دارند، مسافران را به نزدیک ترین مقصد خود برسانند.

به گفته معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی، طبق بازدیدهایی که از پایانه‌های مرزی مهران و خسروی صورت گرفته است مدیریت حمل ونقلی در تمامی بخش ها وجود داشته است و کمبودی از لحاظ ناوگان وجود ندارد.

افندی‌زاده گفت: میزان استقبال زائران از خودروهای شخصی بسیار خوب بوده و امسال در مقایسه با سال گذشته استفاده از خودروهای شخصی رشد قابل توجهی داشته است.

او می‌گوید: ورود زائران به کشور در حال افزایش است . خوشبختانه امسال توزیع سفرها که از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه اتفاق افتاده بسیار خوب بوده و تعیین ۲۵ روز برای انجام مراسم اربعین باعث روان شدن حجم ترافیک خودروها در مرزها شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد پارکینگ ها در تمامی پایانه‌ها افزایش یافته و متقاضیانی که از خودروهای شخصی استفاده می کنند نگران این موضوع نباشند افزود: ظرفیت پارکینگ در مسیر قصر شیرین به خسروی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه تعبیه شده بود و این اقدام در حوزه حمل‌ونقل شخصی موثر است.

او با تاکید بر اینکه طبق هماهنگی های صورت گرفته از همان زمان شروع سفرهای اربعین با تاکسی های اینترنتی موظف هستند که برای بازگرداندن زائران همکاری لازم را انجام دهند بنابراین مشکلی از این لحاظ وجود ندارد و نرخ های تعیین شده هم همانند رفت باید مناسب باشد.