پرداخت ۴۹۵ میلیارد تومان وام فرزند تنها در یک روز!/ صف تسهیلات فرزندآوری به ۳۷۱ هزار نفر رسید

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهند که بانک‌ها تا پایان مرداد ماه بیش از از 18 هزار و 295 میلیارد تومان وام فرزندآوری به حدود 300 هزار نفر پرداخت کرده‌اند.

به گزارش راهبرد بانک،بانک مرکزی اخیرا با انتشار گزارشی در وبسایت رسمی خود، آخرین آمار و ارقام مربوط به پرداخت وام فرزندآوری تا پایان مرداد ماه سال جاری را برای عموم افشا کرد. گزارشی که بر اساس آن، صف طویل دریافت تسهیلات فرزندآوری همچنان پابرجاست و با وجود پرداخت این وام به حدود ۳۰۰ هزار نفر در پنج ماه ابتدایی سال، افزایش تقاضا برای این وام سبب افزایش حدود ۷۰ هزار نفری تعداد افراد منتظر در صف شده است.

میزان پرداخت وام فرزندآوری به کجا رسید؟

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه بیش از ۱۸ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به واجدان شرایط پرداخت کرده‌اند. به این ترتیب، در این پنج ماه ۲۹۷ هزار و ۷۳۲ نفر از متقاضیان موفق شده‌اند که به وام فرزندآوری دست پیدا کنند.

این آمار در حالی منتشر شده است که پیش از انتشار این آمار، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام فرزندآوری به ۲۹۰ هزار و ۵۷۸ نفر تا پایان روز ۳۰ مرداد ماه خبر داده بود.

اختلاف این دو آمار حاکی از آن است بانک‌ها تنها در روز ۳۱ مرداد ماه، ۴۹۵ میلیارد تومان وام ازدواج به هفت هزار و ۱۵۴ نفر پرداخت کرده‌اند.