آیا امکان سفر با خودرو شخصی به عراق در اربعین وجود دارد؟

رئیس پلیس راهور کشور گفت: امکان استفاده و سفر با خودرو شخصی به عراق در اربعین به دلیل مغایرت قوانین وجود ندارد.

به گزارش راهبرد بانک، سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه امکان کاپوتاژ خودرو (عبور خودرو از یک کشور به کشور دیگر) و سفر با خودرو شخصی به عراق در مراسم اربعین فراهم نیست، افزود: فقط برای تردد خودروهای هلال احمر، خودروهای امدادی و موکب‌ها این امکان وجود دارد.

وی درباره مدیریت ترافیک در مبادی مرزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی پلیس این‌گونه است که هیچ زائری در بین جاده‌ها متوقف نشود. حتما با توجه به افزایش گرما و اینکه زائران به همراه افراد با سنین مختلف در سفر اربعین شرکت می‌کنند، نباید در بین راه متوقف و گرفتار شوند زیرا امکاناتی برای رفع نیازهای زائران در اختیار نداریم.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: آنچه ما به همکاران ابلاغ کردیم این است که در صورتی که به هر دلیل همانند سال گذشته مرز از سوی عراق مسدود شد، برای جلوگیری از تراکم پشت مرز، زائران در شهرهای نزدیک مرزی متوقف شوند.

به گفته سردار هادیانفر، این موضوع به همه شهرها و مبادی مرزی مانند ایلام، شلمچه، چذابه، مهران، قصرشیرین و خسروی مربوط است و پیش‌بینی‌های لازم هم برای ارائه خدمات به زائران انجام شده است.

وی با بیان اینکه با استانداران و مسئولان شهرهای مرزی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شد، افزود: تحت هیچ شرایطی به خاطر محدودیت‌هایی که از سمت عراقی‌ها صورت می‌گیرد نباید زائران در پشت مبادی مرزی معطل شوند.(ایرنا)

پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از امروز

داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با بیان اینکه رایزنی‌های لازم با استان‌ها و تشکل‌های صنفی برای جابه‌جایی مسافران در مرزها انجام شده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی از روز شنبه پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس اربعین به مقصد استان‌های مرزی و مرزهای شش‌گانه آغاز خواهد شد در این خصوص تلاش شده که با استفاده از ظرفیت‌های کامل مشکلی در حمل‌ونقل ایجاد نشود و از ظرفیت دستگاه‌هایی که ناوگانی در اختیار دارند نیز در این ایام استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فروش اینترنتی یا رزرو برای بازگشت زائران نیز در حال ایجاد است، افزود: زائران باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های خود را در بازگشت به کشور و ورود به مرزها انجام دهند. زائرانی که در برگشت از سمت عراق وارد کشور می‌شوند شاید برنامه زمان‌بندی به دقت برای آنها انجام نشود لذا در این خصوص حداکثر شش ساعت برای انتقال و جابجایی زائران در نظر گرفته شده است که کسانی که بلیت رزرو کرده اند، فارغ از هرگونه ناوگانی که در لحظه ورود به کشور موجود باشد کار جابه‌جایی انجام می‌شود در غیر این صورت زوار منتظر اتوبوس مورد نظر خود می‌شوند.

بازه اربعین امسال از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت؛ در این میان حمل‌ونقل جاده‌ای یکی از روش‌های مرسوم در این ایام است؛ که در حال حاضر به گفته مسئولان، حدود ۷۰۰۰ اتوبوس عملیاتی وجود دارد و برنامه‌ریزی برای اضافه شدن ۵۲۰۰ اتوبوس هم در حال انجام است.