آموزش ساخت تصویر با هوش مصنوعی

در چند سال اخیر هوش مصنوعی پیشرفت بسیار زیادی کرده است. این پیشرفت زیاد باعث تعریف مجدد برخی از شغل‌ها و کارهای اینترنتی می‌شود. یکی از موارد که در حال حاضر هوش مصنوعی در آن پیشرفت بسیار زیادی کرده است، حوزه ساخت عکس با هوش مصنوعی است. ساخت تصویر با هوش مصنوعی بسیار ساده شده است، فقط با چند کلمه می‌توان عکسی را به وجود آورد. اما این کافی نیست. هنوز هم بحث در مورد کیفیت ابزار ساخت تصویر با هوش مصنوعی بسیار داغ است. کیفیت تصاویر هم سال به سال بسیار پیشرفت می‌کند. اما چه سرویسی بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

به گزارش راهبرد بانک، به واسطه ساخت عکس با هوش مصنوعی شما می‌توانید بسیاری از کارهای روزمره خودتان برای طراحی سایت، پست اینستاگرام، طراحی لوگو، کارت ویزیت و … انجام دهید. مزیت هوش مصنوعی در این است که متنوع، سریع و پیشرفته است. ساخت تصویر با هوش مصنوعی وقت چندانی از شما نمی‌گیرد. حتی می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به خلق اثر هنری کنید و آن را در سایت‌هایی نظیر shutterstoke بگذارید یا به عنوان NFT آن را به فروش برسانید. در ادامه به چگونگی ساخت تصویر با هوش مصنوعی خواهیم پرداخت.

یکی از بهترین ابزار برای ساخت عکس با هوش مصنوعی میدجورنی نام دارد. شما میتوانید با خرید اکانت میدجورنی به این ابزار قدرتمند ساخت عکس با هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید و به راحتی از اون استفاده کنید.

راه‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی

ساخت تصویر با هوش مصنوعی از طریق تعدادی Generator هوش مصنوعی انجام می‌گیرد تعداد این generator ها زیاد هستند. اما اینکه یک پلتفرم ساخت تصویر با هوش مصنوعی چقدر می‌تواند در ساخت عکس دقیق عمل می‌کند بحث اصلی ما در این مقاله است. ابتدا به معرفی generator های ساخت عکس خواهیم پرداخت.

Dream by wambo

این پردازنده هوش مصنوعی در واقع یک سایت است، با ورود به این سایت می‌بیند که هم می‌توانید برای عضویت آن اقدام کنید و هم به ایجاد عکس بدون عضویت بپردازد. خوبی dream by wambo در این است که می‌توانید بدون ثبت نام هم به ساخت عکس در آن اقدام کنید. اما با محدودیت‌هایی هم همراه است. dream by wambo تمام سبک‌های هنری که با آن عکس ساخته می‌شود را پایین prompt خود نشان داده است. دیگر لازم نیست به هوش مصنوعی توضیح دهید که به چه سبکی قصد دارید بسازید. سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید و متن خود را وارد کنید. تصویری مطابق متن شما در همان سبک هنری داده می‌شود. متنی که در dream by wambo وارد می‌کنید نمی‌تواند بیش از ۲۰۰ کاراکتر داشته باشد.

مزایا و معایب dream by wambo
برای سهولت در ساخت عکس با هوش مصنوعی و فروش آن dream by wambo به شما اجازه می‌دهد که با wallet کیف پول مجازی مرتبط شوید. همچنین می‌توانید عکسی را آپلود کنید و پس از آپلود آن عکس تغییرات مدنظر خود را از طریق هوش مصنوعی روی آن اعمال کنید. مثل همه generator های ساخت تصویر با هوش مصنوعی در dream by wambo چهار عکس برای شما ارائه می‌شود. اما اگر رایگان باشد فقط به یکی از عکس‌ها دسترسی خواهید داشت. برای دسترسی به مابقی عکس‌ها باید اکانت premium خرید.

مزیت بزرگ dream by wambo در این است که عکس‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد و تعداد زیادی سبک هنری را پوشش می‌دهد. همچنین مثال‌هایی از این سبک‌ها به شما نشان داده می‌شود.

عیب بزرگ dream by wambo در این است که برای استفاده از آن باید پول شارژ ماهانه یا سالانه داد که با توجه به قیمت بالای دلار و سختی پرداخت آن برای مخاطب ایرانی سخت است. ۹.۹۹ دلار در ماه، ۹۰ دلار در سال و ۱۶۰ دلار به مدت نامحدود خواهد بود.

DALL-E2

برای ساخت عکس با DALL E شما به ساخت اکانت openai یا chatgpt نیازمندید. در صورت ثبت نام در openai می‌توانید ساخت عکس از طریق هوش مصنوعی را به تعداد پنجاه بار انجام دهید. ماهانه ۱۵ عکس دیگر به شما هدیه داده می‌شود.

Stable diffusion

سرویس stable diffusion می‌تواند به اصلاح عکس‌های شما و گرفتن نویز هم کمک کند. اما پیرو بحث ما در این مقاله، این سرویس هم ‌توان ساخت عکس با هوش مصنوعی را دارد. شما به صورت رایگان امکان ساخت عکس با stable diffusion را دارید. به محض ورود به stable diffusion شما می‌توانید تعیین کنید که می‌خواهید استفاده رایگان کنید یا خیر.

در صورت انتخاب استفاده رایگان می‌توانید بر خلاف dream by wambo هر چهار عکس را generate کنید. در stable diffusion می‌توانید prompt منفی را نیز وارد کنید. این ویژگی در سرویس‌های بالا نیست. می‌توانید تعیین کنید که چه چیزهایی در عکس نباشد.

عیب بزرگ stable diffusion در این است که سایت خوبی ندارد. به سختی لود می‌شود زیاد crash می‌کند و عکس شما را هم در نسخه رایگان save نمی‌کند. اما به هنگام ساخت تصویر با هوش مصنوعی بسیار خوب و دقیق عمل می‌کند.

میدجورنی

کاربران دیسکورد می‌توانند لابلای گروه‌ها و کانال‌های این شبکه اجتماعی به ساخت عکس با هوش مصنوعی بپردازند. در این کار به میدجورنی نیاز دارند. پس از خرید شماره مجازی دیسکورد می‌توانید از میدجورنی استفاده‌ای امن و آزاد کنید.

تفاوت میدجورنی در این است که شما در یک فضای عمومی اقدام به ساخت عکس می‌کنید. فضای عمومی ساخت عکس در ربات‌های newbie است. اما اگر اقدام به پرداخت هزینه کنید. میتوانید فضای خصوصی چت به دست آورید. اگر ۳۰ دلار پرداخت کنید می‌توانید در یک بازه زمانی ۱۵ ساعته هر چقدر که می‌خواهید عکس تولید کنید.

imagecreator

از طریق این سایت هم می‌توان اقدام به ساخت تصویر با هوش مصنوعی کرد. این سایت برای کسانی که می‌خواهند طرح‌های گرافیکی برای سایت بزنند بسیار مفید است. در این پلتفرم شما می‌توانید مشخصاتی از قبیل نوع استایل هنری عکس، زاویه عکس، نوع نور، نوع دوربین عکاسی را تعیین کنید. حتی می‌توانید با تعیین هدف خود از ساخت این عکس با هوش مصنوعی به سایت کمک کنید که تصویر خوبی به شما بدهد.

هزینه ساخت تصویر با هوش مصنوعی

عمده پلتفرم‌هایی که به شما اجازه ساخت عکس با هوش مصنوعی را می‌دهند. استفاده رایگان از سایت یا اپلیکیشن خود را به طور محدود فراهم می‌کنند اما برای استفاده و خدمات کامل‌تر نیاز به شارژ حساب خواهید داشت. این شارژ با هزینه دلاری، از طریق سامانه‌های بانکی خارجی و مدت‌دار خواهد بود.

اگر قصد دارید به صورت موردی اقدام به ساخت تصویر با هوش مصنوعی کنید، می‌توانید از این پلتفرم‌ها به صورت رایگان استفاده کنید. اما اگر به عنوان ابزار کار به آن‌ها نگاه می‌کنید باید برای دسترسی به آنها هزینه کنید. اگر اقدام به ساخت تعداد زیادی اکانت openai و دیسکورد کنید، می‌توانید بدون محدودیت به ساخت تصویر با هوش مصنوعی اقدام کنید.

چگونه با هوش مصنوعی عکس بسازیم

دنیای امروز دنیای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی ساخت تصویر را بسیار راحت کرده است. به شما ابزار بهتری برای پیاده‌سازی خلاقیت‌ شما می‌دهد. می‌توانید کارهای گرافیکی روزمره خود را به سادگی از طریق چند کلمه و چند متن انجام دهید. و دیگر نیازی به کار با ابزار سخت و پیچیده‌ای مثل نرم‌افزارهای گرافیکی نداشته باشید.