نحوه تشخیص شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

اصل بودن شارژر گوشی به دلیل حساسیتی که در بحث شارژ وجود دارد یک موضوع مهم می باشد به همین دلیل در این خبر نحوه تشخیص شارژر اصل و تقلبی سامسونگ را بررسی کردیم و تفاوت ها و فرق بین شارژر اصل و تقلبی سامسونگ را با هم میشناسیم.

به گزارش راهبرد بانک، امروزه بحث تشخیص شارژر اصلی سامسونگ هنگام خرید، تبدیل به یکی از مهم‌ترین موضوعات شده است. چرا که همگی می‌خواهیم هنگام خرید شارژر سامسونگ جنس اصل را خریداری کنیم. شاید برای برخی، چنین موضوعی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما ماجرا فقط یک شارژر ساده نیست.

معایب استفاده از شارژر تقلبی

بعد از ایجاد مشکل در باطری، اصلی‌ترین ایرادی که شارژر غیر اصل به گوشی ‌موبایل شما وارد می‌کند، آسیب رساندن به آی سی شارژر تلفن همراه شماست. در صورتی که شارژر مورد استفاده شما، سایر موبایل‌ها را شارژ کند، اما گوشی اصلی شارژ نمی شود، به این معناست که آی سی شما به دلیل استفاده از شارژر نامناسب دچار مشکل شده است. در این صورت حتی اگر شارژر را تعویض نمایید و برای شارژ تلفن خود از شارژر اصل هم استفاده نمایید، آی سی آسیب دیده است و علاوه بر عدم شارژ کردن موبایل، شارژر اصلی نیز خراب خواهد شد.

نکته: یکی از راهکارهای ساده‌ای که به کمک آن می‌توانید کابل اصل و غیر اصل را از یکدیگر تشخیص دهید، این است که کابل‌های غیر اصلی در انتقال داده‌ها از تلفن همراه به رایانه و یا بالعکس، ناموفق عمل می‌کنند.

عواقب و مضرات شارژرهای تقلبی

استفاده از شارژرهای تقلبی و فیک بسیار زیاد است و گاها جبران ناپذیر. با این وجود مهمترین عواقبیی که در این زمینه وجود دارند، عبارتند از؛

  • انفجار باتری گوشی به دلیل ولتاژ دریافتی کم
  • کاهش عمر باتری گوشی
  • احتمال اختلال در برق خانه و سپس انفجار
  • انفجار گوشی
  • باد کردن باتری گوشی
  • انفجار شارژر

آشنایی با روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

حتم داریم حالا شما هم مایل هستید راجع به روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ اطلاعات جامعی کسب کنید. چرا که پس از مطالعه این مطلب قطعا پی به اهمیت این موضوع برده‌اید. اما اکثر افراد چنین تصور می‌کنند که تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه تقلبی آن، کار سخت و یا تخصصی بوده و نمی‌توان به راحتی چنین چیزی را تشخیص داد.

در صورتی که با استفاده از چند روش بسیار ساده می‌توان اصل و یا تقلبی بودن شارژر سامسونگ را به راحتی تشخیص داد. سپس می‌توانید با خرید یک شارژر اصل و باکیفیت، از مزایای خوب آن بهره‌مند شوید. در چنین شرایطی، دیگر نیازی به نگرانی بابت خراب شدن قطعات گوشی و یا باتری آن در درازمدت را نخواهید داشت. این موارد عبارت‌اند از:

فرق شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

۱- نوشته‌های روی شارژر؛ بهترین روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ
شاید روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ کار سختی به نظر برسد، اما پاسخ تمام سوالات در جزئیات کالا نهفته است. بدین معنا که با دقت به برخی جزئیات می‌توان به راحتی بحث تقلبی و یا اصل بودن شارژر را تشخیص داد. یکی از این جزئیات نوشته بزرگ سامسونگ روی شارژر است.

نوشته‌ای که به حروف لاتین نگاشته شده است. نکته بسیار مهمی که در این نوشته وجود دارد بحث نوع آن است. معمولا تولیدکنندگان محصولات تقلبی همیشه تلاش زیادی به شبیه بودن کالاهایشان به محصولات اصل می‌کنند، اما همیشه در این کار موفق نمی‌شوند. چرا که در نهایت همیشه جزئیاتی باقی می‌ماند و دست تقلبی بودن چنین کالاهایی را رو می‌کند.

در تمام شارژرهای سامسونگ برند این محصول با حروف لاتین روی آن نوشته شده است. اما اگر با دقت روی این حروف نگاه کنید، متوجه یک تفاوت عمده در کالاهای تقلبی و اصلی خواهید شد. معمولا حروف نوشته شده روی شارژر اصل از ظرافت بیشتری نسبت به حروف شارژر تقلبی برخوردار است.

البته این تفاوت به قدر فاحش نیست که سریعا متوجه آن شویم، اما اگر یک شارژر تقلبی در دست داشته باشید به راحتی می‌توانید تفاوت نوشته‌ها را با شارژر اصلی پیدا کنید. این موضوع به خصوص در حرف A سامسونگ، به راحتی قابل مشاهده است. چرا که حرف A در شارژر اصلی نسبت به نسخه تقلبی باریک‌تر، ظریف‌تر و نازک‌تر است. این هم می‌تواند یک روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نسخه تقلبی به شمار بیاید.

۲- روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از طریق مشخصات شارژر
یکی از عمده‌ترین مواردی که اکثر افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند، نوشته‌های روی هر محصول است. شاید برای شما هم پیش آمده که محصولی را خریداری کرده‌اید و هرگز پشت آن را نخوانده‌اید. چرا که اکثر ما همیشه با اطمینان کامل از اصل بودن محصولمان، هیچ جزئیات دیگری را چک نمی‌کنیم.

در حالی که اطلاعات بسیار مهمی روی جزئیات محصولاتی که خریداری کرده‌ایم، نوشته شده است. این اطلاعات می‌تواند به ما کمک کند تا اصل یا تقلبی بودن محصولی که خریداری کرده‌ایم را هم بدانیم. چنین چیزی در مورد روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نسخه تقلبی هم صدق می‌کند. چرا که با استفاده از این روش، یعنی چک کردن اطلاعات پشت شارژرمان، می‌توانیم پی به اصل و یا تقلبی بودن آن ببریم. خب حالا چگونه باید این کار را انجام دهیم؟

انجام این کار بسیار آسان است، چرا که فقط با چند مورد بسیار ساده روی نوشته‌های شارژر سامسونگ کار خواهیم داشت. یکی از این موارد که بهترین روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ محسوب می‌شود، کشور سازنده‌ آن است. اگر روی مشخصات شارژر نوشته باشد که این محصول در چین ساخته شده است، بدون شک تقلبی خواهد بود. یعنی به محض دیدن Made in China روی شارژر باید بدانید که این محصول تقلبی است.

یکی دیگر از موارد وجود علامت A+ روی شارژر سامسونگ است که نشان از تقلبی بودن آن دارد. محصولات اصل معمولا یک لوگو به نام UL داخل دایره‌ای توخالی دارند. این لوگو در سمت چپ شارژر یا پایین آن قرار دارد. این علامت مربوط به یک سازمان ایمنی بوده که وظیفه بازرسی استاندارد شارژرها را دارد. پس این لوگو باید روی مشخصات شارژر اصلی شما وجود داشته باشد.

۳- نوع متریال و کیفیت ساخت در شارژرها
یکی دیگر از روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نسخه تقلبی آن، دقت کردن به نوع ساخت و متریال استفاده شده در آن است. همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ یک برند مطرح در دنیا است که صادرات زیادی به کشورهای جهان دارد. در نتیجه، همیشه محصولات درجه یک و باکیفیتی تولید می‌کند.

این موضوع را می‌توانیم در تولید انواع گوشی‌ها و همچنین مواردی نظیر شارژر و… مشاهده کنیم. در نتیجه، هرگز نمی‌توانیم انتظار ساخت محصولات بی‌کیفیت و یا متریال‌های سطح پایینی را از این شرکت معتبر جهانی داشته باشیم. توجه کردن به این موضوع، می‌تواند یکی دیگر از روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نوع تقلبی آن باشد.

شاید تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از ظاهر آن کار بسیار سختی باشد، اما با بررسی جزئیات دقیق‌تر همه چیز عیان خواهد شد. اجازه بدهید یک روش بسیار مفید برای این کار بگوییم. تنها راهی که می‌توان پی به تقلبی و یا اصل بودن شارژر سامسونگ برد، از طریق بررسی دقیق ورودی یا پورت USB آن است.

برای این کار باید حتما سیم شارژر را از آن جدا کرده و سپس داخل ورودی USB را به خوبی بررسی کنید. اگر داخل آن از پلاستیک‌های بی‌کیفیت و سطحی ناصاف ساخته شده باشد، بدون شک این محصول تقلبی است. چرا که معمولا داخل ورودی USB شارژر اصل سامسونگ، بسیار تمیز بوده و هیچ گونه سطح ناصافی در آن وجود ندارد. شما می‌توانید از این روش به عنوان بهترین راهکار تشخیص شارژر اصلی سامسونگ استفاده کنید.

۴- وزن شارژر؛ بهترین روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ
شاید در مورد اصل یا تقلبی بودن محصولات دیگر، معیار وزن روش چندان استانداردی نباشد. اما این موضوع در مورد شارژر صدق نمی‌کند. چرا که می‌توانیم بر اساس این معیار پی به اصل بودن کالا ببریم. در نتیجه، بحث وزن شارژر می‌تواند به عنوان یک روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به شمار بیاید.

حالا دقیقا از کجا باید چنین چیزی را تشخیص دهیم؟ آیا نیاز است وزن دقیق شارژر اصل سامسونگ را بدانیم و یا همراهمان یک ترازو هنگام خرید داشته باشیم؟! بدون شک، خیر. چرا که نیاز به انجام هیچ کدام از این کارها برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ نخواهیم داشت. بلکه باید به طور کلی بدانیم که متریال استفاده شده در شارژرهای اصل سامسونگ همگی درجه یک هستند.

همین موضوع باعث می‌شود تا وزن شارژر اصلی سامسونگ هم، نسبت به نسخه تقلبی آن، بیشتر باشد. برای این کار اگر یک شارژر تقلبی همراهتان داشته باشید، می‌توانید به راحتی تفاوت وزن سبک و سنگین شارژر تقلبی و اصلی را تشخیص دهید.

این هم یکی دیگر از بهترین روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به شمار می‌آید که می‌توانید هنگام خرید از آن استفاده کنید. چرا که شارژر اصلی سامسونگ معمولا وزن بیشتری نسبت به مدل‌های تقلبی دارد. حالا منظور ما از وزن بیشتر، در حد چند صد گرم نیست! بله منظورمان تفاوتی بسیار ناچیز و در حد چند گرم است که معمولا در شارژرهای اصل و تقلبی به خوبی می‌تواند مشخص شود.

۵- میزان حرارت ایجاد شده در شارژر
در بالا به این موضوع اشاره کردیم که کالاهای اصل، از بهترین متریال‌ها ساخته می‌شوند. یعنی از بهترین قطعات الکترونیک گرفته تا بردهای الکترونیکی و پلاستیک و… همین موضوع باعث می‌شود تا کیفیت محصول و استفاده از آن‌ هم، افزایش یابد. معمولا کالاهای الکترونیکی که از قطعات و متریال باکیفیتی ساخته نشده باشند، حرارت زیادی ایجاد می‌کنند.

این موضوع در مورد شارژر سامسونگ هم به خوبی صدق می‌کند. چرا که شارژرهای تقلبی سامسونگ به خاطر عدم استفاده از متریال و قطعات اصل و باکیفیت، حرارت زیادی ایجاد می‌کنند. این موضوع می‌تواند حتی با چند دقیقه کار کردن شارژر، سریعا مشخص گردد. چرا که به محض اتصال شارژر به برق، سریعا داغ شده و حرارت آن بالاتر می‌رود.

این موضوع هم، می‌تواند یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه تقلبی آن باشد. چرا که شارژرهای اصلی سامسونگ سریعا داغ نمی‌کنند و حرارت آن‌ها بسیار بالاتر نمی‌رود. البته ایجاد حرارت در تمام شارژرها امر کاملا طبیعی است. چرا که هر جا بحث جریان الکتریسیته در میان باشد، بدون شک مقداری حرارت هم تولید خواهد شد.

این به خاطر جا به جایی انرژی از منبع تغذیه به سمت گوشی هوشمند است. اما بحث ما از میزان حرارت و درجه آن بوده که معمولا در شارژرهای اصل سامسونگ بسیار پایین‌تر است. پس اگر یک شارژری خریداری کرد‌ه‌اید که فروشنده آن را با نام اصل به شما فروخته و حرارت بسیار بالایی هنگام کار کردن ایجاد می‌کند، نشان از تقلبی بودن آن دارد.

۶- وجود تفاوت در دوشاخه شارژر اصل و تقلبی سامسونگ
یکی دیگر از بهترین روش‌ها به عنوان تشخیص شارژر اصلی سامسونگ، بررسی دوشاخه آن است. تا اینجا، بارها به بحث جزئیات دقیق اشاره کردیم، چرا که فقط با بررسی جزئیات دقیق می‌توان پی به اصل و یا تقلبی بودن شارژر برد. در واقع توجه کردن به جزئیات می‌تواند به راحتی دست شارژرهای تقلبی سامسونگ را برایمان رو کرده و به ما کمک کند تا یک محصول اصل را خریداری کنیم.

به طور کلی، توجه به جزئیات یکی از بهترین روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به شمار می‌آید. پس باید هنگام خرید شارژر سامسونگ را به خوبی بررسی کنیم. در بالا به چند مورد از روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ با استفاده از توجه به جزئیات روی کالا را بیان کردیم.

یکی دیگر از این موارد بررسی دقیق دو شاخه شارژر است. اگر با دقت روی دوشاخه شارژر اصل سامسونگ را بررسی کنید، متوجه برآمدگی‌هایی در دو قسمت پلاستیکی آن خواهید شد. یعنی بخش پلاستیکی که قسمت فلزی را جدا و به نوعی نارسانا کرده است.

در این بخش باید یک برآمدگی جزئی وجود داشته باشد. معمولا چنین چیزی برای دوام بیشتر دوشاخه شارژر، توسط کارخانه تولیدکننده آن، تعبیه می‌شود. این ویژگی‌ها را می‌توان در تمام شارژرهای اصل سامسونگ به خوبی مشاهده کرد. اما اگر دو شاخه شارژر سامسونگی که قصد خرید آن را دارید، کاملا صاف بود، به معنای تقلبی بودنش خواهد بود. از این روش هم می‌توانید به عنوان بهترین راهکار تشخیص شارژر اصلی سامسونگ استفاده نمایید.

۷- شارژ شدن طولانی‌مدت گوشی توسط شارژر تقلبی
همان‌طور که توضیح دادیم، شارژرهای تقلبی از کیفیت لازم برای انتقال جریان الکتریسیته برخوردار نیستند. معمولا به مرور زمان، ضعیف‌تر شده و نمی‌توانند جریان الکتریسیته ثابت و ولتاژ مناسب را برای گوشی ایجاد کنند. در نتیجه، چنین چیزی باعث می‌شود تا مدت زمان زیادی برای شارژ کردن گوشی صرف شود.

در حالی که شارژر اصل سامسونگ به راحتی می‌تواند گوشی را شارژ کرده و ولتاژ آن را تامین نماید. برای شارژر کردن گوشی با استفاده از یک شارژر اصل، مدت زمان کوتاه‌تری را نیاز خواهیم داشت. پس اگر احساس می‌کنید، زمان شارژ گوشی‌تان نسبت به قبل بسیار طولانی‌تر شده، بدون شک شارژری که به تازگی خریداری کرده‌اید، تقلبی است.

۸- اتصالات شارژر
هم شارژر اصلی و هم تقلبی در وسط کلگی دارای یک مفصل یا اتصال هستند.

شارژر اصلی اتصالی صاف و تخت دارد درحالی که تقلبی دارای اتصالی تیز و برجسته است. در تصویر بالا با فلش قرمز این اتصال نشان داده شده است.

۹- اسلات پورت USB
همانطور که در نکته قبل اشاره کردیم، برش شکاف پورت کانکتور USB در شارژر تقلبی گوشه ها و لبه های ناهموار دارد، درحالی که شارژر اصلی لبه های تخت با کیفیت ساخت نرم دارد.

۱۰- ثابت نبودن ولتاژ شارژر
یکی از مشکلاتی که عدم تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه تقلبی و خرید شارژرهای غیر اصلی دارد، ثابت نبودن ولتاژ جریان برق خروجی از شارژر است. همانطور که در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم؛ هر باتری به ولتاژ خاصی نیاز دارد. تامین این ولتاژ به صورت ثابت در طول فرآیند شارژ کردن بسیار ضروری خواهد بود و معمولا هیچ یک از شارژرهای تقلبی، نمی‌توانند این ولتاژ را به شکل ثابت تامین کنند.

۱۱- نوع بسته بندی شارژر
کیفیت شارژرها بر اساس نوع بسته بندی آن‌ها تعیین می‌شود. شارژرهای بسته بندی شده در یک کیسه پلاستیکی تفاوت بین شارژر واقعی و تقلبی را نشان می‌دهند. شارژرهای اصلی سامسونگ یا اپل ممکن است با این واقعیت شناخته شوند که در یک جعبه محافظ باکیفیت بسته بندی شده‌اند. بنابراین، اگر شارژر شما به تنها دارای یک تکه پلاستیکی است، انتظار نداشته باشید که کیفیت بالایی داشته باشد.

سوالات متداول نحوه تشخیص شارژر اصل و تقلبی سامسونگ

چطور در هنگام خرید شارژر سامسونگ، بفهمیم که تقلبی است یا اصلی؟

برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از نمونه‌های تقلبی، باید به ظاهر کابل به ویژه دو بخش فلزی که به گوشی و آداپتور متصل می‌شوند، کیفیت چاپ و محل قرارگیری نوشته‌ها در بدنه شارژر، داشتن لوگو در شارژرهای مدل Fast Charging و چاپ عبارت UL در بدنه آداپتور دقت داشته باشید. در شارژرهای اصلی، هر یک از این موارد، با شرایط خاصی وجود دارند که در متن مقاله به طور کامل در مورد آنها توضیح دادیم.

آیا شارژر تقلبی باعث خرابی باتری گوشی می‌شود؟

بله، شارژرهای تقلبی با گرم کردن بیش از حد باتری و ورود ولتاژ نامناسب به آن، باعث خرابی و باد کردن باتری و کاهش شدید طول عمر آن می‌شوند.