صدور هشدار سطح زرد برای بارش باران و وزش باد در تهران

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای بارش باران و وزش باد در شمال استان های آذربایجان غربی ،تهران، البرز و سایر استان ها صادر شده است.

به گزارش راهبرد بانک، کبری رفیعی گفت: هشدار سطح زرد برای ناپایداری‌های محلی با شکل‌گیری ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب از امروز تا روز پنج شنبه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی،هشدار رگبار، رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید در استان های اردبیل و شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات مازندران و دامنه و ارتفاعات در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، البرز و تهران صادر شده است.

او می گوید: احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال آبگرفتگی معابر محلی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال در این مدت وجود دارد.

او گفت: توصيه می شود احتیاط در عبور از گردنه‌های کوهستانی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.