بررسی روند بیت کوین با نزدیک شدن قیمت به سطح ۳۱ هزار دلار

بیت کوین (BTC) در اواخر روز چهارشنبه شاهد دومین جهش قوی از حمایت منطقه 30 هزار دلاری بود. تا به این لحظه گاوها کنترل را در دست دارند.

به گزارش راهبرد بانک، بزرگترین ارز دیجیتال جهان بر اساس ارزش بازار آخرین بار در حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰دلار معامله شد. بیت کوین در آستانه پایان یک ماه پرسود است. به‌طوری که رشد قیمت این رمز ارز در ماه ژوئن در حدود ۱۲ درصد قرار دارد.

همه این‌ها در حالی است که دو هفته قبل، بیت کوین زیر محدوده ۲۵ هزار دلار قرار داشت و نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نیز در مورد موضع تهاجمی فزاینده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صنعت کریپتو ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسیده بود.

این آژانس در اوایل ماه جاری شکایت‌های جدیدی را علیه کوین‌بیس و بایننس اعلام کرد، که جدیدترین حرکت این آژانس تلاش آن برای انطباق صنعت کریپتو از طریق مقررات اجرایی بوده است.

از سمتی دیگر، بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، برای یک ETF بیت‌کوین که کارشناسان فکر می‌کنند شانس زیادی برای تایید دارد، درخواست داده است. این خبر باعث بهبود جو سنتیمنت بازار از حدود پایین‌ترین سطح ماهانه قبل شد.

مجموعه‌ای از موسسات مالی بزرگ دیگر حرکت BlackRock را دنبال کرده و نام‌های بزرگی مانند Fidelity نیز برای این ETF ثبت نام کرده‌اند. اگر ETFهای بیت‌کوین تایید شوند، جریان سرمایه نهادی زیادی وارد بازار بیت کوین خواهد شد که به طور قابل توجهی تقاضا را در این ارز دیجیتال تقویت می‌کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین، منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش‌بینی‌های قیمت این ارز دیجیتال به دلایل متعددی همچنان خوش‌بینانه باقی می‌ماند. دلیل اول این است که اخبار پیرامون ETF‌های بیت‌کوین پذیرش نهادی را افزایش داده و به این زودی‌ها نیز تاثیر آن از بازار محو نمی‌شود.

علاوه بر این، بیت کوین در برابر اخبار مخالف در سطح کلان مانند افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده همچنان مقاوم است، زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده به رشد قوی‌تر از حد انتظارات اشاره می‌کنند.

بیت کوین در ماه جولای عملکرد خوبی داشته و در حال حاضر برای سه سال متوالی رشد دو رقمی را در این ماه تجربه کرده است. تحلیل‌های تکنیکال نیز از ادامه روند صعودی حمایت می‌کنند.

جهش قوی بیت کوین از پایین‌ترین سطح ماهانه قبلی، روند صعودی سال ۲۰۲۳ را تایید کرد و ۲۰۰DMA به عنوان پشتیبان قوی دست نخورده باقی مانده است. گاوها امیدوارند که بیت کوین به زودی به سمت بالاترین مقاومت اخیر خود در ۳۱ هزار دلار حرکت کند و سپس به سمت سطوح مقاومت اصلی در مناطق ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار، ۳۳ هزار دلار و ۳۴ هزار دلار پیش برود.

اما با کاهش ۵۵ درصدی این ارز دیجیتال نسبت به رکورد سال ۲۰۲۱ در منطقه ۶۹۰۰۰ دلاری، بیت کوین به عنوان یک دارایی بلندمدت برای خرید و نگهداری در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است، براساس دیدگاه سرمایه‌گذاران قدیمی این ارز دیجیتال، اگر بیت‌کوین در مراحل اولیه یک بازار صعودی باشد و اگر این بازار صعودی، بیت کوین را ۳ تا ۴ برابر از بالاترین رکورد قبلی خود در سال‌های آینده برساند (مانند آنچه در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد)، بیت کوین در نهایت می‌تواند به رقم ۱۰۰ هزار برسد.