حساب یارانه و سهام عدالت متقاضی و بستگان درجه یک، تضمین وام ازدواج می‌شود

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های زنجان با اشاره به دغدغه تضامین وام ازدواج، گفت: با شیوه‌نامه‌‌ای که در روز‌های آینده ابلاغ می‌شود بانک‌‌ می‌تواند حساب یارانه و حساب سهام عدالت متقاضی یا بستگان درجه یک او را به عنوان ضمانت قبول کند.

به گزارش راهبرد بانک، عبدالرضا خاتمی، دبیرکمیسیون بانک‌های استان زنجان در گفت‌وگویی ، در رابطه با پرداخت تسهیلات به زوج‌های زنجانی اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری، بانک‌های استان زنجان به یک هزار و ۱۹۱ فقره، تسهیلات ازدواج پرداخت کرده‌اند که این تعداد فقره از نظر مبلغی حدود ۲۳۴ میلیارد تومان است.

دبیر کمیسیون بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه بخشی از این زوج‌ها در اواخر سال گذشته برای دریافت تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کرده بودند، ولی به دلیل اینکه صف انتظار طولانی بود به امسال موکول شدند، تصریح کرد: زوج‌های که از سال گذشته به امسال برای تسهیلات موکول شدند با مبالغ جدیدی که در سال جاری مشخص شده است، تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

هر زوج ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌گیرد

وی با بیان اینکه طبق بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال‌جاری و مطابق با موضوع ماده ۶۸ قانون حمایت از خانوداه و جوانی جمعیت ابلاغ شده است، زوج‌های که تاریخ ازدواج آنها بعد از یکم فروردین‌ماه سال ۹۸ است، می‌توانند در سایت مشخص شده نسبت به ثبت نام تسهیلات ازدواج اقدام کنند، گفت: برای هر زوج مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در نظر گرفته شده است، این در حالی است که اگر زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال باشد، این مبلغ به ۲۲۰ میلیوین تومان افزایش پیدا می‌کند.

بانک مرکزی بسته تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج را ارائه کرد

خاتمی با بیان اینکه تعداد متقاضیان برای دریافت تسهیلات ازدواج زیاد است، افزود: با توجه به اینکه در روزهای اخیر از طرف بانک مرکزی یک بسته تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج ابلاغ و در نظر گرفته شده است که با توجه با این موضوع امیدواریم با تسریع‌های که اتفاق خواهد افتاد، قرار است که صف‌های انتظار کمتر شود و بانک‌ها بتوانند با سرعت بیشتری نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند.

دبیرکمیسیون بانک‌های استان زنجان اضافه کرد: در بسته‌ تسهیل و تسریع یک سری مساعدت‌های در نظر گرفته شده است، از جمله اینکه بودجه افزایش پیدا کرده است و همین طور یک بازه زمانی حداکثری برای بانک‌ها مشخص شده است، به طوری که اگر شخصی نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده در شعبه بانک اقدام کرد، بانک موظف است بعد از تکمیل کامل ظرف حداکثر ۱۰ روز نسبت به واریز مبلغ تسهیلات اقدام کند.

دست بازها در پذیرش تضامین متقاضی وام باز شد

وی در خصوص موضوعات تضامین که دغدغه بسیاری از متقاضیان است، افزود: با شیوه‌نامه‌های که طی روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد، بانک‌ها می‌توانند تضامین مختلفی را دریافت کنند، حتی پیش بینی‌های شده است مبنی بر اینکه حساب یارانه اشخاص و حساب سهام عدالت اشخاص خود متقاضیان و هم بستگان درجه یک می‌توانند به عنوان ضمانت و تضمین قرار بدهند.

خاتمی در خصوص موضوع حداکثر ضمانت اضافه کرد: اخیرا رییس بانک مرکزی اعلام کرد حداکثر با دریافت یک سفته و یک نفر ضامن این تسهیلات ارایه شود.