مانعی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجد ندارد و امیدواریم شرکت ها با زیان خودروی خود را به فروش نرسانند.

به گزارش راهبرد بانک، عشقی گفت: عرضه خودرو در بورس کالا تصمیم خود شرکت ها است هر شرکتی بخواهد خودرو در بورس عرضه کند مانعی نمی بینیم و از نظر سازمان بورس مشکلی برای عرضه خودرو در بورس کالا وجود ندارد. دغدغه‌های ما در خصوص خودرو این است که حق سهامداران رعایت شود از بخش های مختلف پیگیر آن هستیم.

او ادامه داد: انتظار داریم قیمت ها متناسب با تورم اصلاح شود و شرکت ها با زیان خودروی خود را به فروش نرسانند.

مجید عشقی گفت: اتفاقات سال ۹۹ تجربه و درس‌های فراوانی به سهامداران و سیاست‌گذاران حوزه بورس داد. در‌ گذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می‌کردند و زیرساخت‌ها توسعه چندانی نداشت؛ با تجربیات سال ۹۹ سعی در بهبود زیرساخت‌ها و سامانه‌های معاملات و پس از معاملات داشته ایم. مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس است و استراتژی‌های فعلی به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشنه نیست.

رئیس سازمان بورس اظهارداشت: همه تلاش ما این است که بازار ثانویه نیز رونق خوبی داشته باشد. انحراف‌هایی در بحث بازارگردانی ایجاد شده بود که مورد انتظار نبود. صندوق‌ها و بازارگردان با توجه به دستورالعملی که دارند اگر دخالت بی جا در بازار اتفاق نیفتد، بازار مسیر خودش را طی خواهد کرد.

او افزود: بازار از منظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد. بازار مسیر خود را طی خواهد کرد. این روزها آمار تولید و فروش یک ماهه و دو ماهه شرکت‌ها با عدد رقم‌های بورس کالا، مطلوب است.حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهیم کرد.

قیمت گذاری دستوری به نفع هیچ کس نیست

رئیس سازمان بورس در خصوص قیمت گذاری دستوری گفت: طبیعتا وظیفه سازمان بورس پیگیری قیمت گذاری دستوری نیست ولی با توجه به این که بحث قیمت گذاری دستوری شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد برای همین موارد پیگیری می شود. قیمت گذاری به نفع هیچ کسی نیست و باعث کاهش عرضه کالا می شود در دولت های مختلف این تجربه را داشته ایم.

او افزود: نمادهای متعددی بازگشایی شدند. بستن نماد راه حل مشکلات بنگاه های اقتصادی نیست و امید است هیچ نمادی در بلند مدت بسته نباشد.