کاهش سه درصدی قیمت بیت کوین / حمایت ۲۷ هزار دلاری از دست رفت؟

ارزش بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال امروزی نزدیک به 2.50 درصد کاهش یافت و باعث ایجاد آشفتگی قابل توجهی در بین سرمایه‌گذاران و سهامداران شد.

به گزارش راهبرد بانک، همزمان با تجزیه و تحلیل جامع عوامل موثر بر این کاهش قیمت بیت کوین، معامله‌گران به‌دنبال پیش بینی مسیر قیمت این ارز دیجیتال در روزهای آینده هستند.

فروش بیت کوین با نرخ پایین‌تر از بازار

در مقایسه با دلار استرالیا، قیمت BTC در شعبه بایننس استرالیا به میزان ۲۱ درصد نسبت به سایر بازارها کاهش یافته است. حسام محمود، تحلیلگر تحقیقاتی CCData، در مصاحبه‌ای به رسانه کوین دسک گفت: این رخداد بایننس باعث شد تا معامله‌گران بیت کوین‌های خود را تخلیه کنند.

علاوه بر این موارد، صرافی بایننس به مشتریان استرالیایی خود اطلاع داد که هر AUD باقیمانده در حساب‌های آنها تا ۳۱ ماه می به سرعت به تتر (USDT) تبدیل خواهد شد.

با وجود کاهش قیمت‌های فعلی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری یا نقدی در این کشور امکان‌پذیر است. داده‌ها نشان می‌دهد که برخلاف اختلاف قابل‌توجه پیش‌آمده در قیمت بیت کوین، پس از انتقال وجوه به شکل USDT، وضعیت به احتمال زیاد عادی خواهد شد.

راه‌اندازی استخراج بیت کوین در اروگوئه

تتر، شرکتی که مسئول پرکاربردترین استیبل کوین در بازار ارز دیجیتال یعنی USDT است، ورود خود را به بخش استخراج بیت کوین اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد بر روی تولید انرژی پایدار، به‌ویژه عملیات استخراج بیت کوین، در تلاشی برای رفع نگرانی‌های مصرف انرژی این ارز دیجیتال تمرکز کند.

هدف تتر استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر جهت کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی استخراج بیت کوین و در عین حال، تقویت امنیت شبکه است.

توجه سرمایه گذاران به موضوع سقف بدهی ایالات متحده

بر اساس داده‌های کوین دسک، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال بازار از نظر ارزش بازار، اکنون در حدود ۲۷ هزار دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش حدود سه درصدی این ارز دیجیتال است.

پس از اجماع کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای به‌تعویق انداختن سقف بدهی تا ژانویه ۲۰۲۵، بیت کوین (BTC) در روز یکشنبه به بالای ۲۸ هزار دلار رسید و برای اولین بار در بیش از سه هفته گذشته به این سطح قیمتی دست یافت.

به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چندین قانون‌گذار جمهوری‌خواه قصد مخالفت با این قرارداد را دارند، بازار روز دوشنبه بی‌ثبات بود. بیت کوین در حال حاضر با فشار نزولی مواجه است زیرا فعالان بازار مشتاقانه منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد پیشرفت وضعیت سقف بدهی هستند.

نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

پیش بینی قیمت بیت کوین

این ارز دیجیتال پس از سقوط به زیر سطح حمایت کلیدی ۲۷ هزار دلار، با فشار فروش قابل توجهی مواجه شد. نمودار چهار ساعته نقض سطح فیبوناچی ۵۰ درصد و خط روند صعودی را نشان می‌دهد که نشان دهنده یک احساس نزولی قوی در بازار است.

این رمز ارز مهم بازار در حال حاضر به سطح ۲۷ هزار دلار رسیده است و در تلاش برای حفظ سطح حمایتی خود در حدود ۲۶ هزار و ۹۵۰ دلار است. کاهش قیمت و تثبیت کندل‌ها در زیر سطح ۲۷ هزار دلار، قیمت می‌تواند به سمت حمایت بعدی خود در ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار سوق دهد.

در صورت بازگشت این ارز دیجیتال به بالای سطح ۲۷ هزار و ۱۵۰ دلار، قیمت ممکن است به سمت احیای احتمالی مقاومت قبلی شکسته شده خود در حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ دلار تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار حرکت کند.