قیمت طلا و سکه روز دوشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۲ / معامله‌گران چشم‌انتظار نتیجه دیدار تهران-مسقط

قیمت طلا و سکه روز گذشته با کاهش قیمت دلار همراهی کرد. بعد از ظهر دیروز سلطان عمان وارد تهران شد. معامله‌گران بازار فلز زرد که در چند روز گذشته در لاک احتیاطی قرار گرفته‌اند چشم‌انتظار نتایج دیدار سران دو کشور هستند.

به گزارش راهبرد بانک،قیمت طلا و سکه روز گذشته بر مدار قیمت دلار چرخید و روند کاهشی داشت. روز شنبه کاهش انس جهانی طلا، معاملات طلا و سکه در بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داد. دیروز نیز کاهش محدود قیمت دلار بازار فلز زرد را در مسیر نزولی قرار داد. گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و انس جهانی طلا روی رقم ۱۹۴۵ دلار ثابت مانده است.

قیمت سکه

سکه امامی ۳۰/۴۹۲/۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۷/۲۰۱/۰۰۰
نیم سکه ۱۶/۵۰۰/۰۰۰
ربع سکه ۱۱/۰۰۰/۰۰۰
سکه گرمی ۶/۵۰۰/۰۰۰
طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲/۴۹۵/۹۰۰
مثقال طلا
۱۰/۸۱۶/۰۰۰
انس طلا
۱/۹۴۵ دلار

در چند روز گذشته خبر ورود سلطان عمان به ایران بر روند قیمت دلار، طلا و سکه تاثیر گذاشت. بازارهای مالی با کاهش قیمت همراه شد و معامله‌گران در لاک احتیاطی فرو رفتند. طی مدت مذکور در بازار فلز زرد فشار فروش بیش از خرید بود و این موضوع، کاهش قیمت‌ها را رقم زد. روز گذشته پادشاه عمان وارد تهران شد و باید دید بازارهای مالی از این رویداد که برای بازارساز مانند برگ برنده‌ای برای مهار قیمت بود، چه تاثیری خواهند پذیرفت.

فعالان بازار طلا و سکه می‌گویند با توجه به رویدادهای سیاسی و ورود سلطان عمان به ایران از ابتدای هفته جاری در بازار طلا و جواهر رکود خاصی حاکم شده که در طول هفته‌های گذشته این رکود بی‌سابقه بوده است.

کاهش نیم میلیونی قیمت سکه

دیروز یکشنبه ۷ خرداد‌ماه قیمت سکه امامی ۴۵۹ هزار تومان ارزان شد. این سکه که ابتدای هفته به کانال ۳۰ میلیون تومانی برگشته بود روز گذشته از نیمه کانال مذبور پایین‌تر آمد و با قیمت ۳۰ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت سکه بهار نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان معامله شد. همچنین  نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت داشتند. نیم سکه به کف کانال ۱۱ میلیون تومانی رسید و ربع سکه نیز با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

ورود حباب سکه به کانال ۶ میلیونی

دیروز قیمت طلا نیز با کاهش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با کاهش ۱۱۵ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش قیمت داشت؛ حباب سکه امامی ۲۴۸ هزار تومان کوچکتر شد و حباب سکه بهار نیز ۱۸۰ هزار تومان ارزان شد.