قیمت طلا و سکه روز شنبه سی اردیبهشت ۱۴۰۲ / بازار داخلی با ریزش طلای جهانی همراه می‌شود؟

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از بسته شدن بازارها، انس جهانی طلا کاهش قیمت قابل توجهی داشت. باید دید ریزش قیمت طلای جهانی چه تاثیری بر روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی طی روز جاری خواهد گذاشت.

به گزارش راهبرد بانک،هفته گذشته قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. طی هفته‌های گذشته بازدهی این بازار به جهت کاهش قیمت دلار همواره منفی بوده است. علاوه بر ورود قطعات سکه به کانال‌های قیمتی پایین‌تر، مثقال طلا نیز به کانال ۱۰ میلیون تومانی سقوط کرد.

قیمت سکه

سکه امامی ۳۰/۳۸۷/۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۶/۹۹۷/۰۰۰
نیم سکه ۱۷/۱۵۰/۰۰۰
ربع سکه ۱۰/۷۵۰/۰۰۰
سکه گرمی ۶/۴۷۰/۰۰۰
طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲/۴۹۹/۵۰۰
مثقال طلا
۱۰/۸۲۸/۰۰۰
انس طلا
۱/۹۲۸ دلار

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از بسته شدن بازارها، انس جهانی طلا کاهش قیمت قابل توجهی داشت. باید دید ریزش قیمت طلای جهانی چه تاثیری بر روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی طی روز جاری خواهد گذاشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۵۷ دلار معامله می‌شود و افت قابل توجهی داشته است.

در هفته گذشته تحلیلگران اقتصادی آنچه را که باعث افت دمای بازارهای مالی شد، مانورهای سیاسی و اتفاقات خارج از بازار عنوان کردند. از سوی دیگر دومین مرحله پیش‌فروش خودرو نیز مصادف شد با آخرین هفته اردیبهشت و بسیاری از متقاضیان خودرو برای تامین وجوه پیش‌ثبت‌نام اقدام به فروش طلا، سکه و دلار کردند. این عوامل در کنار اخبار مساعد سیاسی نظیر احتمال سفر سلطان عمان به ایران باعث کاهش قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه شد.

حالا پیش فروش خودرو به پایان رسیده و باید دید این موضوع چه اثری بر بازارها خواهد داشت.

سقوط سکه بهار به کانال پایین‌تر

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت سکه امامی ۸۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار روز پنجشنبه به کانال ۲۶ میلیون تومانی سقوط کرد و کاهش ۳۰۴ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۹۷ هزار تومانی معامله شد.

در آخرین روز کاری هفته گذشته نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام ۵۰ هزار تومان ارزان و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.

همچنین سکه گرمی کمترین مقدار کاهش قیمت را در قطعات سکه داشت. این قطعه با کاهش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه افزایشی شد

پنجشنبه هر مثقال طلا ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۴۹۹ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۶۶ هزار تومان معامله شد. روز پنجشنبه روند قیمت حباب سکه به غیر از سکه بهار در تمام قطعات افزایش داشت. در این روز حباب سکه امامی ۳۵۱ هزار تومان رشد داشت و این قطعه بیشترین مقدار افزایش حباب را ثبت کرد.