آغاز زمان افتتاح حساب وکالتی/ آموزش نحوه ایجاد حساب جدید

زمان ثبت‌نام مرحله دوم سامانه یکپارچه خودرو از امروز آغاز شد. متقاضیان می‌توانند تا ۲۹ اردیبهشت نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. اما چگونه باید حساب وکالتی باز کرد؟

به گزارش راهبرد بانک، در حالی‌ که قرار بود ثبت‌نام نوبت دوم طرح سامانه یکپارچه خودرو ۱۶ اردیبهشت آغاز شود، اما به‌دلیل  مسائلی ازجمله آنالیز وضعیت ثبت‌نام بعد از تغییر نوع خودرو در نوبت اول توسط متقاضیان، به امروز، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، موکول شد. متقاضیان می‌توانند از امروز تا ۲۹ اردیبهشت نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند.

در این طرح فروش شرکت‌های خودروساز سایپا، کرمان موتور، فرداموتورز و مدیران خودرو حضور دارند. گرچه ایران خودرو پیش از این اعلام کرد که در این طرح حضور ندارد، اما پس از چند روز به جمع عرضه‌کنندگان خودرو در مرحله دوم طرح فروش سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پیوست. البته محصولات ایران خودرو در این نوبت تنها به طرح مادران اختصاص یافته است.

چگونه حساب وکالتی باز کنیم؟

ایران خودرو و سایپا برای متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا یا شرکت‌های خودروسازی شرط جدیدی در نظر گرفته‌اند. این شرط جدید داشتن حساب وکالتی در یکی از بانک‌های عامل مانند بانک تجارت، ملت، ملی، رفاه و اقتصاد نوین است.

وجود حساب وکالتی نیز تضمینی برای پرداخت هزینه خرید خودروست. در ادامه مراحل افتتاح حساب وکالتی توضیح داده می‌شود.

۱- ورود به لیست کارگزاری‌های فعال

در اولین قدمی که باید برای افتتاح حساب وکالتی برداشت، ورود به سامانه جامع مدیریت سفارش‌های کارگزاری است. پس از آن باید به بخش کارگزاری‌های فعال وارد شد.

۲- انتخاب کارگزاری مورد نظر

در مرحله دوم باید کارگزاری مورد نظر خود را انتخاب کرد. با انتخاب کارگزاری کاربر به سامانه جامع مدیریت سفارش‌های کارگزاری (EBGO) هدایت می‌شود. اکنون نوبت به آن می‌رسد که کاربر روی گزینه «اخذ کد آنلاین بورس کالا» کلیک کند.

۳- ورود اطلاعات شخصی

با باز شدن صفحه نوبت به ورود اطلاعاتی مانند مشخصات فردی، اطلاعات نشانی و اطلاعات مالی متقاضی می‌رسد. سپس باید مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرد.

۴- پایان ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی

اکنون متقاضی ثبت‌نام را برای دریافت کد بورسی تکمیل کرده است. در بخش اطلاعات بانکی می‌توان برای افتتاح حساب وکالتی معرفی‌نامه دریافت کرد.

۵- افتتاح حساب وکالتی در بانک عامل

یک مرحله دیگر از باز کردن حساب وکالتی، افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌هایی است که این خدمت را به متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا یا شرکت‌های خودروسازی ارائه می‌دهند. پس از آن باید از طریق سامانه اینترنتی بانک عامل مورد نظر، حداقل ۹۰ میلیون تومان به حساب وکالتی واریز کرد.

۶- ارائه شماره حساب وکالتی به کارگزاری

وقتی کاربر تصمیم خرید خودرو از شرکت خودروسازی ایران خودرو یا سایپا دارد، باید شماره حساب را در پروفایل خود در سایت خرید خودروی هر شرکت ثبت کند.