انواع وام بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ / جزئیات دریافت وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی

انواع وام و تسهیلات پرداختی در بانک قرض الحسنه مهر ایران.

به گزارش راهبرد بانک، وام بانک قرض الحسنه مهر ایران  فرصتی مناسب برای افراد واجد شرایط است که دنبال دریافت تسهیلات برای انجام اموراتی هم چون ایجاد کسب و کارهای جدید، مشاغل خانگی، تهیه الزامات زندگی، خرید کالا و موارد این چنینی دیگر هستند. بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از بانک های قرض الحسنه کشور می باشد که در جهت حمایت از مردم و به خصوص قشر نیازمند، اقدام به ارائه تسهیلات می کند. وام های این بانک عموما دارای درصد سود پایینی هستند و متقاضیان به سادگی امکان بازپرداخت آن ها را خواهند داشت.

وام ۲۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران

همان گونه که اشاره کردیم، سقف وام بانک مهر برای اشخاص حقیقی در سال جاری، ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود؛ اما باید دقت داشته باشید که مشتریان با استفاده از طرح های مختلفی می توانند این وام را دریافت کنند. برای مثال، یکی از راه های دریافت وام ۲۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران ، ثبت نام در طرح ۲ در یک است که وام دوم آن ۲۰۰ میلیونی است. روش دیگر برای دریافت این مبلغ وام که به تازگی توسط بانک اعلام شده است، ارائه تسهیلات به کارمندان سازمان ها و ارگان هایی است که از طریق بانک مهر حقوق می دهند. این سازمان ها و ارگان ها می توانند کارمندان خود را برای دریافت وام ۲۰۰ میلیونی معرفی کنند. این وام بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ در مهلت بازپراخت حداکثر ۱۸ ماهه ارائه می شود و متقاضیان باید در نهایت ۲۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. به عبارتی، مبلغ اقساط ماهانه این وام ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وام قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: برای دریافت وام از بانک‌های قرض‌الحسنه همچنان ملاک اصلی، معدل حساب مشتری است، اما سقف پرداخت وام ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بانک مرکزی به‌ تازگی اعلام کرد که سقف فردی وام بانک‌های قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های حقوقی (کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان) از ۵۰۰ میلیون تومان به ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته ست.

با توجه به اینکه افزایش سقف یاد شده، صرفاً مربوط به بانک‌های قرض‌الحسنه است، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران  درباره جزئیات این موضوع گفت: اخیراً سقف وام بانک‌های قرض‌الحسنه به اشخاص حقیقی تا ۳۰۰ و اشخاص حقوقی شامل کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان تا ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این افزایش نسبت به سقف‌های پیشین یعنی ارقام ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان، افزایشی ۵۰ درصدی داشته است.
وی بیان کرد: مجموعه دولت نگرش مثبتی نسبت به حمایت از تولید داخلی و تقویت قدرت خرید مردم دارد و در این زمینه قرض‌الحسنه را ابزاری مثبت می‌دانند. بر همین اساس و در راستای سیاست‌های دولت مردمی و با پیگیری‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و حمایت بانک مرکزی، سقف وام قرض‌الحسنه افزایش یافت. این اقدام به پیشنهاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و با تصویب کمیسیون پولی و اعتباری بانک مرکزی صورت گرفته است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره اهمیت این کار و آثاری که در پی دارد، گفت: پیش از این نگاهی وجود داشت که جامعه هدف بانکداری قرض‌الحسنه را تنها اقشار با درآمد پایین می‌دانست و بر همین اساس هم سقف وام‌های قرض‌الحسنه پایین بود، به‌طوری که تا سال ۱۴۰۰ این عدد ۵۰ میلیون تومان بود و صرفاً به اشخاص حقیقی تعلق می‌گرفت.
وی در همین رابطه افزود: در حال حاضر مجموعه دولت نگاه فراگیرتری به قرض‌الحسنه دارد و بر همین اساس نیز با پیگیری وزارت اقتصاد و حمایت بانک مرکزی، سقف وام بانک‌های قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی ظرف ۲ سال، از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده و ۶ برابر شده است.
شمسی‌نژاد گفت: در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز چنین نگاهی حاکم است و معتقدیم می‌توان با قرض‌الحسنه همه نیازهای مالی را پوشش داد. بر همین اساس نیز شعار «کارت مهر، کارت زندگی» را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وام قرض‌الحسنه حقوقی، خاطرنشان کرد: در گذشته وام بانک‌های قرض‌الحسنه به اشخاص حقوقی تعلق نمی‌گرفت. سال گذشته برای نخستین بار این کار انجام شد و امسال نیز با افزایشی ۵۰ درصدی به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است. این افزایش سقف وام می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره چگونگی دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای اشخاص حقیقی گفت: مدل وام‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه تغییری نکرده و صرفاً سقف وام پرداختی این بانک‌ها افزایش یافته است. یعنی برای دریافت وام از بانک‌های قرض‌الحسنه همچنان ملاک اصلی، معدل حساب مشتری است. اما سقف پرداخت وام ۵۰ درصد افزایش یافته و این مزیت مهمی برای بانک‌های قرض‌الحسنه به شمار می‌رود.

تسهیلات امتیازی بانک قرض الحسنه مهر ایران

منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارائه تسهیلات به نیازمندان، از محل گردش حساب اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی تامین می شود. به همین خاطر، منابع این بانک برای ارائه تسهیلات محدود می باشد. از طرف دیگر، به دلیل شرایط وام بانک قرض الحسنه مهر ایران که بسیار مناسب است، تقاضای زیادی برای دریافت آن وجود دارد. این موضوع باعث شده تا بانک مهر دنبال طرح هایی جهت تعادل در ارائه تسهیلات باشد. یکی از این طرح ها، تسهیلات امتیازی مهر ایران می باشد. بر اساس این طرح، متقاضیان استفاده از تسهلات گوناگون این بانک می توانند نسبت به ایجاد حساب اقدام کرده و در ازای مدت انتظار خود، امتیاز کسب کنند.

به این ترتیب، اشخاص حقیقی یا حقوقی بسته به امتیازاتی که به دست می آورند، در اولویت استفاده از وام ۱۰۰ میلیونی ببانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ یا سایر تسهیلات قرار خواهند گرفت. البته دقت داشته باشید که سپرده ها در این بانک برای هر مقدار دارای ضریب مختلفی بوده و این ضرایب در امتیاز نهایی شما تاثیر خواهند داشت. به هر حال، بعد از این که امتیازات تان به حد قابل قبولی رسید، می توانید جهت دریافت تسهیلات امتیازی درخواست دهید. توجه داشته باشید که شرایط این نوع وام بانک قرض الحسنه مهر ایران کاملا با امتیاز شما تناسب دارد. یعنی هر چه امتیاز بیش تری داشته باشید، امکان ثبت درخواست برای وامی با مبلغ بالاتر، مهلت بازپرداخت طولانی تر و سود کم تر را خواهید داشت. در ادامه، چند نکته مهم پیرامون تسهیلات امتیازی مهر ایران را برای تان آورده ایم تا شناخت بیش تری نسبت به آن به دست آورید:

مشتریانی که توانایی ایجاد میانگین های حساب بالاتری را داشته باشند، می توانند از اولویت دریافت تسهیلات در فاصله زمانی کوتاه تری (به طور مثال ۳ الی ۶ ماه) بر حسب انتخاب خود، بهره مند شوند.
مشتریانی که توانایی ایجاد میانگین های حساب کم تری را داشته باشند، می توانند از اولویت دریافت تسهیلات در فاصله زمانی طولانی تری جهت کسب میانگین حساب (به طور مثال ۷ الی ۱۲ ماه) بر حسب انتخاب خود، بهره مند شوند.
مشتریانی که قادر به پرداخت ماهانه اقساط بیش از ۵ میلیون ریال باشند، می توانند از مدت بازپرداخت اقساط کوتاه تری (به طور مثال ۱۸ الی ۳۶ ماه) بر حسب انتخاب خود، استفاده کنند.
مشتریانی که قادر به پرداخت ماهانه اقساط کم تر از ۵ میلیون ریال باشند، می توانند از مدت بازپرداخت اقساط طولانی تر (به طور مثال ۳۰ الی ۶۰ ماه) بر حسب انتخاب خود، بهره مند شوند.

اعتبار در حساب جاری

طرح دیگر اعطای وام بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ ، «اعتبار در حساب جاری» نام دارد. همان گونه که از نام این طرح هم مشخص است، داوطلبان می توانند نسبت به افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه مهر ایران اقدام کنند. سپس امورات روزمره خود را از این طریق انجام دهند و با گردش حسابی که دارند، امتیاز کسب کنند. امکان استفاده از این نوع تسهیلات برای تمام اشخاص حقیقی وجود داشته و اقدامات گوناگونی که شما با استفاده از حساب بانک مهرتان انجام می دهید اعم از پرداخت و دریافت حقوق، انتقال وجه، خرید شارژ و موارد این چنینی دیگر، در امتیاز گردش حساب تان تاثیر خواهند داشت.

شرایط وام اعتبار در حساب جاری، تا حد زیادی با وام ۲۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران مشابه است؛ با این حال در برخی نکات با هم تفاوت دارند. یکی از این موارد این است که افراد در این طرح نهایتا می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. در صورتی که امتیازشان از مقدار لازم برای دریافت سقف وام بیش تر شود، نمی توانند وام ۱۰۰ میلیونی دیگری دریافت کنند؛ با این حال، امکان انتقال امتیاز به بستگان درجه یک وجود دارد تا آن ها شرایط وام بانک مهر ایران را به دست آورده و بتوانند از این طرح برای دریافت تسهیلات استفاده کنند. توجه داشته باشید که حداقل زمان لازم برای ثبت درخواست وام در این طرح، سه ماه پس از افتتاح حساب می باشد.

اندوخته بانوان بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران توجه ویژه ای هم به بانوان سرزمین از جمله خانم های خانه دار و کارآفرین داشته و امکان استفاده از تسهیلات خود را برای آن ها هم فراهم ساخته است. به این ترتیب که یکی از انواع وام ۱۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ به این گروه اختصاص یافته است. البته شرایط تسهیلات «اندوخاته بانوان مهر ایران» به این صورت نیست که به بتوانند به صورت یکجا ۱۰۰ میلیون وام بگیرند؛ بکله باید با افتتاح حساب و واریز مبالغی به صورت مستمر و ماهیانه، شرایط لازم را به دست آورند. این تسهیلات طی ۴ مرحله در اختیار آن ها قرار می گیرد و اگر واریزی ها را مطابق با شرایط اعلام شده انجام دهند، امکان دریافت وام بانک قرض الحسنه مهر ایران مجموعاً به مبلغ ۱۰۱ میلیون تومان را خواهند داشت.

ذکر این نکته هم الزامی است که بانوان در هر مرحله می توانند از ورود به مرحله بعد انصراف دهند. به شرط آن که مبالغ سپرده ماهیانه مورد نیاز برای مرحله فعلی خود را به صورت کامل پرداخت کرده باشند. بانوان متقاضی شرکت در طرح «اندوخته بانوان ایران می توانند شخصا برای افتتاح حساب و شرکت در طرح به بانک مراجعه کرده یا این که پدر و همسرشان این اقدامات را برای آن ها انجام دهد؛ هم چنین این نوع تسهیلات هیچ منافاتی با وام ۲۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران نداشته و شرایط دریافت آن را سلب نمی کند. برخی از مهم ترین مزایای طرح اندخته بانوان، به شرح ذیل می باشند:

اعطای تسهیلات قرض‌ الحسنه زنجیره ای طی ۴ مرحله جمعاً به میزان ۱۰۱ میلیون تومان در راستای رفع نیازها و احتیاجات ضروری بانوان.
امکان پس انداز مبالغ خرد و برنامه ریزی جهت استفاده از تسهیلات قرض الحسنه.
ایجاد انگیزه در بانوان جهت اشتغال و کارآفرینی.
افزایش سلامت روانی خانواده.

اندوخته خانواده بانک قرض الحسنه مهر ایران

یکی دیگر از انواع وام بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ ، طرح «اندوخته خانواده مهر ایران»‌ است که بر مبنای عملکرد صندوق های خانوادگی راه اندازی شده است. به این شکل که خود بانک هم از طریق هم افزایش مالی، به سرمایه خانواده یا اعضای گروه کمک کرده و آن را دو برابر می کند. روند کلی این طرح به این صورت است که متقاضیان می توانند در قالب گروه های ۵ نفره، ۱۰ نفره، ۱۵ نفره، ۲۰ نفره و بیش تر ثبت نام کنند. این افراد باید تا ۱۰ ماه به صورت ماهانه و مستمر مبالغی را به عنوان سهم اندوخته واریز کنند تا شرایط وام بانک قرض الحسنه مهر ایران طرح اندوخته خانواده را به دست آورند.

بانک هم از ماه سوم به بعد، یعنی زمانی که تمام اعضای گروه سومین سهم اندوخته خود را پرداخت کردند، اقدام به ارائه اولین فقره تسهیلات به عضو یا اعضا کرده و به صورت ماهانه این کار را انجام می دهد تا این تسهیلات به ۱۰ فقره برسند. منتهی بانک با دو برابر کردن موجودی، نقدینگی بیش تری در اختیارشان قرار می دهد. اگر بخواهیم میزان هر فقره تسهیلات بانک در این طرح را به دست آوریم، می توانیم آن را از ضرب تعداد اعضا در مبلغ سهم اندوخته و ضرب نتیجه در عدد ۲ به دست آوریم.

حمایتی فرد حقیقی

این وام ۱۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ از جمله تسهیلاتی است که بیش تر برای افرادی که شرایط لازم برای سپرده گذاری و مدت انتظار زیادی را ندارند، مناسب است. در این طرح، متقاضیان می توانند مبلغ دلخواهی را به حساب صندوق اجتماعی بانک واریز کنند تا این مبلغ به عنوان تسهیلات به سایر افراد نیازمند اهداء شود. بانک هم در ازای این اقدام بشردوستانه مشتریان خود، اقدام به هم افزایی مبلغ پس انداز آن ها در صندوق اجتماعی بسته به انتخاب مشتری تا ۴۵، ۵۰ یا ۶۰ درصد می کند؛ پس از گذشت حداقل دو ماه و نیم، مشتری می تواند وام بانک قرض الحسنه مهر ایران در این طرح را دریافت نماید.

البته دقت داشته باشید که برای برخورداری از این وام شرایط گوناگونی در نظر گرفته شده است که متقاضی باید قبل از ثبت درخواست، از این موارد آگاه باشد. برخی از مهم ترین شرایط وام «حمایتی فرد حقیقی» به شرح ذیل می باشند:

مشارکت فرد وام گیرنده در صندوق اجتماعی شعبه به هر میزان مبلغ مد نظر
مدت بازپرداخت جهت دریافت تسهیلات، حداکثر ۴۸ ماه است.
مجموع تسهیلات فردی قابل اعطا در این طرح، حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
نرخ کارمزد تسهیلات طرح حمایتی فرد حقیقی به میزان وجوه واریزی به صندوق اجتماعی شعبه ۲% به ازای مانده هر سال و از سهم منابع هم افزایی شده بانک ۴ % به ازای مانده هر سال می باشد.
آزادسازی مبلغ واریزی مشتری از صندوق اجتماعی، پس از انقضاء مدت انتخابی و در سررسید تسهیلات و پس از تسویه کامل آن امکان پذیر می باشد.

طرح ۲ در یک

این مورد هم یکی از طرح های بانک مهر است که امکان دریافت وام ۱۵۰ میلیون و وام ۲۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران را برای شما فراهم می کند. در واقع همان طور که از نام آن هم پیدا است، شما با یک بار افتتاح حساب می توانید دو مرتبه از این بانک وام بگیرید. به این ترتیب که بلافاصله پس از افتتاح حساب، امکان دریافت وام تا مبلغ ۱۰۰ درصد سپرده خود را خواهید داشت. این وام نیازی به ارائه ضامن نداشته و با سود ۱ درصد ارائه می شود. سقف آن نهایتا ۱۵۰ میلیون و مهلت بازپرداخت تا ۶۰ ماه به انتخاب مشتری خواهد بود.

این وام بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ در مرحله دوم، حداکثر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ارائه می شود؛ اما این بار شرایط دریافت آن فرق دارد. به این صورت که سود بازپرداخت ۴ درصد خواهد بود و نیاز به معرفی یک ضامن معتبر وجود دارد. مهلت پرداخت اقساط این ماه هم تا سقف ۶۰ ماه و به انتخاب مشتری خواهد بود.

مهر آتیه نوین

طرح مهر آتیه نوین امکان افزایش میانگین امتیاز مشتریان را با پرداخت های مستمر ماهیانه و سالیانه فراهم می کند. این طرح بیش تر برای والدینی مناسب است که می خواهند آینده فرزندان شان را با پس اندازه و دریافت وام قرض الحسنه تامین کنند. هم چنین محصلانی که می خواهند پس از اتمام تحصیل، با استفاده از وام قرض الحسنه جهت ایجاد کسب و کاری برای خود اقدام کنند. به هر حال، شرایط وام بانک قرض الحسنه مهر ایراندر طرح آتیه نوین به این صورت است که مشتری می تواند حداکثر تا ۱۰ سال واریز داشته باشد. به این ترتیب، در پایان سال های سوم، ششم یا دهم امکان دریافت تسهیلات را خواهد داشت.

اندوخته اجتماعی

این طرح به منظور جمع آوری سرمایه های سرگردان افراد به صورت جمعی برای برآورده کردن نیازهای خرد افراد نیازمند ارائه گردیده است. متقاضیان می توانند با افتتاح حساب در بانک و پرداخت مبلغی به صورت ماهانه، از این نوع تسهیلات استفاده کنند. شرایط این وام هم تا حد زیادی مشابه با وام ۱۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران ۱۴۰۲ است. با این حال، در ادامه شرایط دریافت این نوع تسهیلات را به صورت کامل برای تان آورده ایم:

پرداخت تسهیلات و اخذ تضامین مطابق با بخشنامه های جاری بانک است.
مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات ۱۲، ۲۴ و ۳۶ ماه می باشد.
سقف فردی تسهیلات قابل پرداخت مطابق با سقف مجاز اعلامی بانک مرکزی با کارمزد ۴ % است.
پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد پایین تر با شرایط خاص قابل بررسی خواهد بود.
تسهیلات صرفاً به صاحب سپرده اندوخته اجتماعی قابل پرداخت می شود.
مبلغ حق عضویت انتحابی ماهانه حداکثر ۲۰ میلیون ریال که متناسب با مبلغ تسهیلات و مدت بازپرداخت انتخابی خواهد بود.حداکثر مدت انتخابی جهت واریز مبالغ حق عضویت ۶۰ ماه می باشد.

کالا کارت

این طرح ارائه تسهیلات بانک مهر هم به منظور خرید کالا و خدمات ارائه می شود. در واقع، متقاضیان می توانند با دریافت این نوع وام بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت اقساطی کالاها و خدمات مورد نیازشان را از فروشگاه های طرف قرارداد بانک مهر دریافت کنند. از طرف دیگر، به تولید و اشتغال در کشور هم کمک می شود. از حمله مزایایی استفاده از این طرح می توان به خرید تجهیزات و کالاهای مورد نظر به صورت قسطی و بدون افزایش قیمت اشاره کرد. این نمونه وام حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می شود که امکان بازپرداخت آن در مهلت های ۶، ۹، ۱۲ و ۲۴ ماهه وجود دارد.

طرح ۳ در یک

طرح ۳ در یک هم تا حدود زیادی مشابه با طرح ۲ در یک و شرایط آن مشابه با وام ۲۰۰ میلیونی بانک قرض الحسنه مهر ایران است. به این ترتیب که شما با یک بار افتتاح حساب و سپرده گذاری، امکان دریافت سه بار وام را خواهید داشت. اولین وام حداکثر تا سقف سپرده گذاری شما خواهد بود و داری سود ۱ درصد است. دومین وام ۵۰ درصد واریزی شما و حداکثر تا سقف ۵۰ میلیون و با سود ۴ درصد خواهد بود. مهلت بازپراخت تمام این تسهیلات هم حداکثر ۶۰ ماه می باشد.