اینترنت بانک صنعت و معدن / آموزش فعالسازی و آدرس ورود

آموزش استفاده از اینترنت بانک صنعت و معدن، آدرس ورود و نحوه استفاده از امکانات به صورت کامل.

به گزارش راهبرد بانک، بانک صنعت و معدن انجام امور بانکی را از طریق اینترنت فراهم کرده است تا مشتری جهت انجام این امور نیازی به حضور در شعبه بانک نداشته باشد. در صورت فعال کردن سرویس اینترنت بانک صنعت و معدن، می‌توان از هر جای دنیا و در هر ساعتی از شبانه‌روز از خدمات قابل ارائه آن استفاده کرد.

معرفی اینترنت بانک صنعت و معدن modern.bim.ir

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۶۲ مطابق ماده ۱۷ لایحه قانونی اداره امور بانک ها از تجمیع بانک های توسعه اقتصادی و معدنی ایران، توسعه و سرمایه گذاری ایران، اعتبارات صنعتی، صندوق ضمانت صنعتی، صندوق معادن و همچنین شرکت های سرمایه گذاری بانک های ایرانی تشکیل شد. این بانک همواره برای بهبود خدمت رسانی و سهولت دسترسی دارندگان حساب و مشتریان به خدمات پیشگام بوده است و با راه اندازی اینترنت بانک صنعت و معدن modern.bim.ir قابلیت انجام عملیات بانکی به صورت الکترونیکی و کاملا غیر حضوری را فراهم کرده است.

برای دسترسی به امکانات اینترنت بانک صنعت و معدن از جمله مدیریت کارت، مدیریت چک، مدیریت تسهیلات، مدیریت اوراق، استفاده از خدمات بورس و… می بایست نسبت به ثبت نام در اینترنت بانک صنعت و معدن به نشانی modern.bim.ir اقدام نموده و پس از دریافت نام کاربری و گذرواژه وارد اینترنت بانک شده و از منوی خدمات بانک صنعت و معدن استفاده کنید.

ورود به اینترنت بانک صنعت و معدن

به دلیل گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور سایت ها و سامانه های اینترنتی مختلفی برای خدمت رسانی به مردم راه اندازی شده اند. در این میان مراکز دولتی اعم از بانک ها، ادارات، ارگان ها و… در راستای کاهش مراجعات حضوری و افزایش رفاه و رضایت مخاطبان، تا حد امکان اکثر خدمات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار می دهند.

بانک صنعت و معدن نیز به عنوان یکی از بانک های گسترده کشور بخشی از خدمات خود را در قالب اینترنت بانک در اختیار مشتریان قرار داده است. اینترنت بانک صنعت و معدن با عنوان سامانه سدف (سامانه دیجیتال فرآیندی) نیز شناخته می شود زیرا نمونه گسترش یافته و به روز شده بانکداری الکترونیک است.

در حال حاضر امکانات و خدمات بانکی که برای عموم مردم کاربردی هستند و تقریبا به صورت مکرر از آن ها استفاده می شود درکنار چندین خدمت جدید دیگر از طریق ورود به سامانه اینترنت بانک در اختیار مشتریان بانک صنعت و معدن قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است مشتریان بانک صنعت و معدن برای ورود به سامانه دیجیتال فرآیندی ابتدا باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و بعد از ثبت درخواست کتبی، نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به اینترنت بانک صنعت و معدن ا دارید باید نشانی اینترنتی modern.bim.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام در اینترنت بانک صنعت و معدن modern.bim.ir

برای استفاده از خدمات اینترنت بانک صنعت و معدن می بایست در این سامانه ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سامانه اینترنت بانک صنعت و معدن ابتدا در مرورگر خود آدرس modern.bim.ir را وارد کنید. بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرده و از قسمت انتهایی باکس ورود بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید. در مراحل بعدی با وارد کردن کد ملی و شماره کارت بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید. با مطالعه توافق نامه و تایید آن و انجام اعتبار سنجی تلفن همراه به ثبت اطلاعات بانکی و اطلاعات کاربری خود بپردازید و در نهایت ثبت نام خود را نهایی کنید.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنت بانک صنعت و معدن به نشانی modern.bim.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

مرحله سوم: در قسمت انتهای باکس ورود به سامانه بر روی عبارت “ثبت نام” کلیک کنید.

مرحله چهارم: کد ملی و شماره کارت بانک صنعت و معدن خود را وارد کنید. سپس توافق نامه را مطالعه کرده و در صورت تایید، تیک “موافقت خود را اعلام می دارم” را فعال کنید. در مرحله بعد شماره تماس ثبت شده به نام کد ملی خود را انتخاب کرده و کد اعتبار سنجی ارسال شده به شماره همراهتان را وارد کنید. در نهایت اطلاعات کاربری و اطلاعات بانکی خود را تایید کرده و ثبت نام خود را نهایی کنید.

فراموشی رمز اینترنت بانک صنعت و معدن modern.bim.ir

باتوجه به اینکه در حال حاضر اغلب مردم از سامانه های مختلفی برای انجام امورات شغلی و شخصی خود استفاده می کنند، گاهی اوقات ممکن است رمز عبور برخی از سامانه ها فراموش شود. بانک صنعت و معدن برای رفع مشکل فراموشی رمز عبور اینترنت بانک مشتریان خود امکان بازیابی رمز را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است.

بنابراین چنانچه رمز عبور اینترنت بانک صنعت و معدن را فراموش کرده اید، حال باید به صفحه اصلی این سایت وارد شده و بر روی گزینه “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” کلیک نمایید.

در مرحله جدید ابتدا باید کد ملی و شماره کارت بانک صنعت و معدن را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

سپس برای انجام احراز شماره موبایلی که در بانک صنعت و معدن ثبت کرده اید کد تاییدی ارسال می شود که باید آن را در مرحله جدید وارد کنید.
در نهایت با تایید اطلاعات بانکی و سپس مشخصات کاربری، رمز جدید در اختیار شما قرار می گیرد.

امکانات اینترنت بانک صنعت و معدن

  • دسترسی به سوابق و مدیریت سپرده
  • امکانات قابل دسترس در اینترنت بانک
  • مشاهده لیست سپرده ها، اعلام موجودی و ارانه صورتحساب، افتتاح سپرده
  •  انواع انتقال وجه (داخلی، بین بانکی، کارتی)، ثبت دستور پرداخت مستمر با دستهه‌ای، ثبت در کارپوشه
  •  امکان ذخیره کردن مشخصات و شماره‌های مقصد شامل: شماره شبا، شماره کارت، شماره سپرده
  • سیگما، به منظور اختصاص اعتبار به دیگران
  •  بانکداری شرکتی، به منظور تفویض اختیار انجام امور بانکی خود به دیگران (از طریق ایجاد دسترسی
    برای دیگران جهت ورود به اینترنت بانک خود)
  •  امکان ثبت درخواست‌های الکترونیکی
  • مدیریت چک (ثبت مشخصات چک، مسدود کردن و ….)
  • مدیریت تسهیلات (پرداخت قسط، مشاهده جزئیات تسهیلات)
  • مدیریت کارت (عملیات کارت، عملیات پرونده اعتباری)
  • پرداخت شامل: سرویس‌های پرداخت، پرداخت با شناسه، شارژ مستقیم تلفن همراه، پرداخت قبض،
    پرداخت دسته‌ای قبض، پرداخت و وصل آنی تلفن
  • استفاده از خدمات بورس (جهت خرید و فروش در بورس)
  • مدیریت اوراق (خرید و فروش)
  • تغییر نام کاربری، رمز ورود، رمز دوم، تغییر پیشوند رمز یکبارمصرف، فعال‌سازی برنامک رمزساز، مشاهده و لغو دسترسی‌های خارجی
  • مشاهده گزارش‌های انتقال وجه
  • گزارش‌های دوره‌ای، به منظور آگاهی از موجودی و دریافت صورتحساب در دوره‌های زمانی معین
  •  پشتیبانی از زبان‌های انگلیسی و فارسی