بانکی ها همچنان صدر نشین در معاملات بورس

تدپیکس در پایان معاملات دیروز یکشنبه هفتم بهمن ماه ۹۷ به رقم ۱۶۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید و شاخص کل هم ‌وزن عدد ۲۹ هزار و ۵۱۳ واحد را نمایش داد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۲۰ واحدی روی رقم یک هزار و ۹۴۲ واحد ایستاد.

به گزارش راهبرد بانک، با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۰۶ هزار و ۸۲۵ نوبت داد و ستد، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان نمایش داده شد.

امروز بانک ملت با ۱۵۰ واحد، بانک صادرات با ۹۹ واحد و بانک تجارت با ۴۹ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت و فولاد مبارکه با ۲۵۶ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۶۷ واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۱۰ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را  بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین نمادهای معاملاتی شرکت‌ عمران و توسعه شاهد، سپرده‌ گذاری مرکزی، ‌ آساسیر ارس، شیر و گشت زاگرس شهر کرد، بیمه کوثر، صنایع کاغذسازی کاوه، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، صنعتی مینو، سرمایه‌گذاری شاهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه اقتصادی آرین، صنعتی مینو، سیمان تهران، شیر پگاه آذربایجان شرقی، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، حق تقدم استفاده نشده سیمان قائم، پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون متوقف شدند

داد و ستد های امروز بازار نشان می دهد گروه بانک مجددا صدرنشین شد؛ در این گروه یک میلیارد و ۹۳۴ میلیون سهم به ارزش سه هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه خودرو به ارزش ۶۲۰ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۳۸۲ میلیارد ریال، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. گروه فلزات اساسی با دادوستدی به ارزش ۳۳۳ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت.گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۲۳ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

منبع: سنا