اینترنت بانک پست بانک / آدرس ورود و آموزش فعالسازی

آموزش فعالسازی اینترنت بانک پست بانک به همراه لینک ورود و بررسی کامل امکانات.

به گزارش راهبرد بانک، ارائه خدمات گسترده و متنوع غیر حضوری از طریق اینترنت بانک پست بانک سبب سرعت بخشیدن به روند انجام امورات بانکی مشتریان پست بانک ایران شده است. سایت اینترنت بانک یا در واقع بخش بانکداری الکترونیک پست بانک ایران با کاهش مراجعات حضوری مشتریان به شعب این بانک سبب افزایش میزان رضایت دارندگان حساب بانکی پست بانک شده است.

در حال حاضر خدمات و امکانات متنوع و کارآمدی از طریق ورود مشتریان به سایت اینترنت بانک متعلق به پست بانک قابل دریافت هستند. به دلیل گسترده و کارآمد بودن امکانات اینترنت بانک مذکور، ما قصد داریم در این خبر به بررسی جوانب مختلف اینترنت بانک متعلق به پست بانک بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی اینترنت بانک پست بانک ib.postbank.ir

هر یک از بانک های کشور به منظور ارائه خدمات با سهولت بیشتر به مشتریان خود، اقدام به راه اندازی بسترهای الکترونیکی نموده اند. اینترنت بانک پست بانک از جمله سایت هایی است که از سوی پست بانک راه اندازی شده است تا مشتریان بتوانند با سهولت بیشتری از خدمات این بانک استفاده کنند.

سایت اینترنت بانک پست بانک ib.postbank.ir، به صورت نسخه تحت وب راه اندازی شده است تا مشتریان بتوانند از طریق مراجعه غیر حضوری، به خدمات این بانک دسترسی داشته باشند. با وجود این سایت، نیاز به مراجعه حضوری مشتریان این بانک برای استفاده از خدمات بسیار کاهش پیدا می کند و این موضوع یکی از مزیت های اصلی راه اندازی این سایت می باشد.

مشتریان برای استفاده از سایت اینترنت بانک پست بانک می توانند ابتدا اقدام به فعال سازی این سامانه کنند و سپس با اطلاعات کاربری که بانک در اختیار آن ها قرار می دهد، روند مربوط به ورود به سایت ib.postbank.ir را انجام دهند.

ورود به سایت اینترنت بانک پست بانک

پست بانک ایران به عنوان یکی از گسترده ترین بانک های کشور در حال حاضر دارای ۶۵۰۰ شعبه و باجه شهری و روستایی می باشد که دسترسی تمامی مردم به خدمات بانکی را تسهیل بخشیده است.

پست بانک ایران در کنار سایر خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهد اقدام به راه اندازی سایت اینترنت بانک پست بانک کرده تا از این طریق میزان مراجعات حضوری مشتریان به شعب این بانک کاهش یابد.

در اینترنت بانک مذکور امکانات گسترده ای از قبیل فعال سازی رمز دوم پویا، خدمات چک های صیادی، پرداخت اقساط، انتقال وجه و… در اختیار مشتریان پست بانک قرار گرفته اند.

باتوجه به توضیحات گفته شده مشتریان پست بانک برای انجام اکثر امورات بانکی از طریق فعال سازی اینترنت بانک خود نیازی به مراجعات حضوری نخواهند داشت. البته برای ثبت نام و فعال سازی اینترنت بانک باید به صورت حضوری به یکی از شعب پست بانک مراجعه کرده و درخواست خود را تحویل دهید.

در همین راستا چنانچه نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک خود را در اختیار دارید برای ورود به این سایت باید نشانی اینترنتی ib.postbank.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی اینترنت بانک برای شما نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر نام کاربری و رمز عبور را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ثبت نام اینترنت بانک پست بانک ib.postbank.ir

یکی از ابهاماتی که برای مشتریان پست بانک وجود دارد این است که آیا برای استفاده از خدمات آن نیازی به ثبت نام در اینترنت بانک می باشد یا خیر؟ به طور کلی ثبت نام اینترنت بانک پست بانک ib.postbank.ir به صورت حضوری قابل انجام خواهد بود. در واقع، مشتریان برای استفاده از خدمات این سایت می بایست دارای نام کاربری و رمز عبور باشند که این دو را باید از بانک دریافت کنند.

فعال سازی و ثبت نام در اینترنت بانک و بانکداری الکترونیکی پست بانک به صورت حضوری و از طریق هر یک از شعب پست بانک در سراسر کشور قابل استفاده خواهد بود. مشتریان می توانند با مراجعه به هر یک از شعب پست بانک و ارائه کارت شناسایی، درخواست خود را برای ثبت نام در اینترنت بانک و فعال سازی اینترنت بانک ارائه نمایند.

فعال سازی اینترنت بانک پست بانک

یکی از خدمات کاربردی که از جانب پست بانک ایران به مشتریان این بانک ارائه شده و انجام امورات بانکی را برای افراد راحت تر کرده است، بخش اینترنت بانک می باشد. در حال حاضر عموم مردم می توانند از امکانات این سایت استفاده کنند به شرط اینکه نسبت به افتتاح حساب در پست بانک ایران اقدام نمایند.

در قسمت های قبلی همین مقاله بیان کردیم که مشتریان پست بانک برای ورود به اینترنت بانک باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشند، بهتر است بدانیم فعال سازی اینترنت بانک مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق مراجعه حضوری به شعب پست بانک قابل انجام می باشند.

درواقع مشتریان این بانک با یکبار مراجعه حضوری می توانند ثبت نام، فعال سازی و دریافت نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک را انجام داده و پس از آن اکثر امورات بانکی مورد نیاز خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند.

نحوه ثبت چک صیادی در سایت اینترنت بانک پست بانک

با توجه به قانون جدید چک های صیادی، در حال حاضر ثبت چک های صیادی بنفش رنگ در سامانه های صیاد الزامی بوده و در صورتی که این چک ها، در سامانه ثبت نشوند؛ بی اعتبار می باشند و هیچ اعتبار قانونی برای آن ها وجود نخواهد داشت. یکی از روش های ثبت چک های صیادی، مراجعه به اینترنت بانک های کشور است.

در صورتی که چک شما از سوی پست بانک صادر شده است، برای ثبت چک صیادی می توانید به صورت غیر حضوری، به سایت ib.postbank.ir وارد شوید و مراحل مربوط به ثبت چک را انجام دهید. در نظر داشته باشید که ثبت چک صیادی در پست بانک، فقط با وارد شدن به این سایت امکان پذیر می باشد. بنابراین، در قدم اول می بایست اقدام به فعال سازی آن کنید و سپس طبق مراحل زیر پیش بروید.

آموزش ثبت چک صیادی در اینترنت بانک پست بانک

ابتدا به سایت اینترنت بانک پست بانک ib.postbank.ir وارد شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را جهت استفاده از خدمات پست بانک وارد نمایید.

در حال حاضر، شما به پنل کاربری خود وارد شده اید و به منظور ثبت چک های صیادی می بایست از طریق منوی سمت راست، بر روی گزینه «وضعیت چک» کلیک نمایید و سپس گزینه ثبت چک صیاد را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه می توانید با وارد کردن اطلاعات چک صادر شده مانند تاریخ صدور چک، تاریخ سررسید چک، مبلغ چک و … چک خود را در سیستم بانکی ثبت نمایید.

خدمات اینترنت بانک پست بانک

در قسمت های قبلی همین مقاله به برخی از امکانات ارائه شده در سایت اینترنت بانک متعلق به پست بانک اشاره کردیم، همچنین نحوه ثبت نام، فعال سازی و ورود به اینترنت بانک را نیز توضیح دادیم. حال باتوجه به گسترده بودن امکانات اینترنت بانک قصد داریم در ادامه مطلب به تعداد بیشتری از امکانات و خدمات این سایت اشاره کنیم:

  • انتقال وجه به روش کارت به کارت
  • انتقال وجه پایا دسته ای و بین بانکی
  • برداشت وجه بدون کارت
  • خدمات چک های صیادی
  • مدیریت تسهیلات و پرداخت اقساط
  • فعال سازی دریافت رمز دوم پویا
  • پرداخت قبوض و خرید شارژ سیم کارت انواع اپراتورها
  • اطلاع از لیست سپرده
  • مدیریت کارت شامل انسداد، موجودی و…
  • گزارش گیری شامل تاریخچه عملیات، ارائه رسید مجدد و…

سوالات متداول

۱- سایت اینترنت بانک پست بانک چه خدماتی ارائه می دهد؟
سایت اینترنت بانک پست بانک ib.postbank.ir خدمات متنوعی را به مشتریان این بانک به صورت غیر حضوری ارائه می دهد، مانند ثبت چک صیادی که معرفی امکانات بیشتر، در متن مقاله ارائه شده است.
۲- چگونه در اینترنت بانک پست بانک ثبت نام کنیم؟
همان طور که در این مقاله توضیح داده شد، برای فعال سازی اینترنت بانک پست بانک، مشتریان این بانک باید به یکی از شعب آن مراجعه کنند تا ثبت نام آن ها انجام شود.
۳- چگونه چک صیادی را در سایت اینترنت بانک پست بانک ثبت کنیم؟
برای ثبت چک صیادی در اینترنت بانک پست بانک، ابتدا وارد سایت ib.postbank.ir شوید و به گزینه وضیعیت چک بروید و ادامه مراحل ثبت چک را مطابق راهنمای ارائه شده در مقاله دنبال کنید.