اینترنت بانک سامان + آدرس ورود و نحوه فعالسازی

معرفی و بررسی اینترنت بانک سامان، آدرس ورود و نحوه فعالسازی به همراه معرفی امکانات.

به گزارش راهبرد بانک، امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و افزایش روز افزون استفاده از اینترنت، مراجعات حضوری کاهش یافته است و دسترسی به انواع خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شود. بانک ها یکی از نهادهای اقتصادی هستند که روزانه تعداد بسیار زیادی مراجعه کننده حضوری جهت دریافت خدمات بانکی دارند. در نتیجه کلیه بانک ها در راستای تسهیل خدمت رسانی به راه اندازی اینترنت بانک پرداخته اند.

اینترنت بانک یکی از خدمات نوین بانکداری الکترونیکی است که امکان دسترسی و انجام خدمات بانکی را به صورت آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم کرده است. در سال ۱۳۸۱ بانک سامان به عنوان نخستین بانک به ارائه اینترنت بانک پرداخت. در این خبر به معرفی اینترنت بانک سامان، امکانات و خدمات آن، نحوه فعال سازی و ورود به نت بانک سامان خواهیم پرداخت.

معرفی اینترنت بانک سامان ib.sb24.ir

بانک سامان همواره در ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان خود در راستای تسهیل دسترسی به خدمات بانکی بدون مراجعه حضوری به شعب بانک پیشگام بوده است. با معرفی اینترنت بانک سامان ib.sb24.ir توسط این بانک، مشتریان قادر به استفاده از خدمات غیر حضوری بانک سامان در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکان خواهند بود.

بانک سامان در سال ۱۳۸۱ به عنوان نخستین بانک به معرفی اینترنت بانک پرداخت و با توسعه امکانات این سامانه در نهایت در سال ۱۳۹۰ این خدمت را در قالب «نت بانک سامان» راه اندازی کرد. با استفاده از نت بانک سامان قادر خواهید بود به عنوان یک بانکدار، با بیشترین صرفه اقتصادی به صورت سریع و ایمن امور بانکی خود را مدیریت کنید.

استفاده از نت بانک سامان مختص مشتریان و دارندگان حساب در این بانک می باشد به این دلیل که در بدو ورود به این سامانه نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مشتری است. برای فعال سازی اینترنت بانک سامان می توان از نشانی ib.sb24.ir به روشی که در ادامه مورد بررسی قرار داده می شود اقدام کرد.

تمام روند افتتاح حساب و فعال سازی اینترنت بانک سامان به صورت اینترنتی قابل انجام است اما برای دریافت رمز عبور نت بانک سامان می بایست به صورت حضوری به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید. نت بانک سامان گستره وسیعی از خدمات بانکی در زمینه افتتاح حساب، مدیریت حساب، مدیریت دسته چک، انتقال وجه بانکی، دریافت گزارشات تسهیلات، امکان انسداد کارت، دریافت رمز دوم و… را شامل می شود.

راهنمای ورود به اینترنت بانک سامان ib.sb24.ir

برای استفاده ار خدمات اینترنت بانک سامان می بایست وارد این سامانه شوید. برای ورود به اینترنت بانک سامان ابتدا در مرورگر کروم یا فایرفاکس خود نشانی ib.sb24.ir را وارد کنید. نام کاربری و رمز عبور خود را به همراه کد امنیتی وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

نام کاربری همان شماره مشتری می باشد و با ورود به نت بانک قادر به تغییر آن خواهید بود. رمز عبور را نیز با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک سامان و تکمیل فرم درخواست فعال سازی خدمات الکترونیکی دریافت خواهید کرد. در نهایت با وارد کردن نام کاربری، و رمز عبور و همچنین کد امنیتی مجاز به استفاده از خدمات نت بانک سامان خواهید بود.

نحوه فعال سازی اینترنت بانک سامان

بانک سامان با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب این بانک، امکان ثبت نام و دریافت رمز اولیه اینترنت بانک و موبایلت را فراهم کرده است. بنابراین کلیه مشتریان بانک سامان با مراجعه به نت بانک سامان به نشانی ib.sb24.ir و انتخاب گزینه ثبت نام “فعال سازی در اینترنت بانک و موبایلت” قادر به فعال سازی اولیه این خدمات خواهند بود.

در مراحل بعدی با وارد کردن کد ملی و شماره کارت بانک سامان، رمز پویا به شماره تماس شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت رمز پویای بانک سامان، اطلاعات کارت بانکی خود را در قسمت مربوطه وارد کنید. در مرحله بعد نام کاربری از طریق سامانه برای شما تعیین می شود و شما قادر به انتخاب رمز ورود خواهید بود.

سایر امکانات اینترنت بانک سامان

بانک سامان در راستای افزایش رفاه و رضایت مشتریان خود امکانات گسترده ای را از طریق ورود مشتریان به بخش اینترنت بانک در اختیار آنان قرار داده است. در واقع اغلب امورات کاربردی مشتریان با ورود به اینترنت بانک سامان قابل دریافت هستند. در همین راستا به منظور آشنایی بیشتر با امکانات اینترنت بانک مذکور در ادامه مطلب به برخی از موارد آن اشاره می کنیم:

  • افتتاح حساب آنلاین
  • دریافت گردش حساب و موجودی
  • انتقال وجه پایا، ساتنا و سحاب
  • پرداخت قبوض و خرید شارژ سیم کارت
  • مسدود کردن کارت بانکی
  • پرداخت تسهیلات و اطلاع از جزئیات آن ها
  • محاسبه سود سپرده و سود تسهیلات
  • درخواست صدور کارت هدیه و المثنی
  • خدمات و امکانات مربوط به بازار سرمایه
  • انتقال وجه داخلی و گروهی
  • تغییر رمز دوم
  • دریافت خدمات چک های صیادی