اینترنت بانک پارسیان + آدرس ورود و آموزش فعالسازی

معرفی و آموزش استفاده از اینترنت بانک پارسیان به همراه بررسی بخش های مختلف آن.

به گزارش راهبرد بانک، با افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، جهت سهولت بیشتر، انجام بسیاری از امور روزانه با استفاده از اینترنت صورت می گیرد. بانک ها یکی از ارگان های اقتصادی هستند که در راستای تسهیل خدمت رسانی به مشتریان خود به راه اندازی اینترنت بانک و همراه بانک پرداختند.

بانک پارسیان نیز با طراحی و راه اندازی اینترنت بانک پارسیان از حجم مراجعات حضوری خود کاسته و بر کیفیت خدمت رسانی افزوده است. با فراهم شدن امکاناتی نظیر مدیریت حساب، مدیریت تسهیلات و… ثبت نام و استفاده از اینترنت بانک پارسیان یکی از اقدامات ضروری مشتریان این بانک به شمار می رود. جهت آشنایی بیشتر مشتریان، در این خبر به معرفی اینترنت بانک پارسیان، نحوه ثبت نام، نحوه ورود و بررسی امکانات آن و همچنین نحوه بازیابی رمز عبور در اینترنت بانک خواهیم پرداخت.

آشنایی با اینترنت بانک پارسیان

بانک پارسیان دومین بانک خصوصی کشور است که همانند سایر بانک ها خدمات متنوع بانکی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور، تمامی بانک ها اقدام به ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان خود کرده اند. یکی از بسترهای ارائه دهنده خدمات بانکی به مشتریان بانک پارسیان، اینترنت بانک است.

در حال حاضر خدمات کارآمد و گسترده ای از طریق ثبت نام و سپس ورود به اینترنت بانک در اختیار مشتریان بانک پارسیان قرار می گیرند. بنابراین چنانچه قصد استفاده از خدمات غیر حضوری بانکی را دارید ابتدا باید نسبت به افتتاح حساب در بانک پارسیان اقدام کنید.

ورود به اینترنت بانک پارسیان اینترنت بانک پارسیان ipb.parsian-bank.ir

چنانچه به عنوان یکی از مشتریان بانک پارسیان قصد دریافت خدمات غیر حضوری در زمینه مدیریت سپرده ها، انتقال وجه، مسدودی کارت، پرداخت قبوض و… را داشته و در سامانه اینترنت بانک نیز ثبت نام کرده اید، حال باید نشانی اینترنتی ipb.parsian-bank.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی اینترنت بانک برای شما نمایش داده شود. سپس مطابق با تصویر زیر نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام در اینترنت بانک پارسیان

همان طور که پیش تر اشاره شد، برای استفاده از امکانات اینترنت بانک پارسیان می بایست نسبت به ثبت نام در آن اقدام نمود. نحوه ثبت نام در اینترنت بانک پارسیان به صورت حضوری می باشد، از این رو مشتریانی که تمایل به استفاده از خدمات اینترنت بانک پارسیان را دارند با مراجعه به یکی از شعب بانک پارسیان به تکمیل فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی می پردازند.

در ادامه و پس از تکمیل فرم مربوطه، نام کاربری و گذرواژه ای در اختیار این مشتریان قرار خواهد گرفت که از این پس برای ورود به اینترنت بانک پارسیان باید وارد شود.

با مراجعه به نشانی ipb.parsian-bank.ir و ثبت اطلاعات خود به عنوان مشتری بانک پارسیان مجاز به استفاده از خدمات اینترنت بانک پارسیان خواهید بود. در ادامه با وارد کردن شماره تماس خود، از این پس رمز یک بار مصرف از طریق پیامک به شما ارسال خواهد شد.

راهنمای تصویری تکمیل اطلاعات مشتری در سایت ipb.parsian-bank.ir به شرح زیر است:

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود نشانی ipb.parsian-bank.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: در ادامه عبارت “کاربر جدید هستم” را انتخاب کنید.

مرحله سوم: کد ملی خود را وارد کرده و بر روی دکمه “مرحله بعد” کلیک کنید. در ادامه شماره تلفن همراه خود و همچنین مشخصات کارت بانکی را وارد کنید. توافقنامه مربوطه را مطالعه کرده و در صورت تایید، موافقت خود را اعلام کنید. در نهایت امکانات و خدمات انتخابی خود را مورد استفاده قرار دهید.

فراموشی رمز عبور اینترنت بانک پارسیان

برای استفاده از امکانات و خدمات اینترنت بانک پارسیان باید وارد حساب شخصی خود شوید و برای ورود نیازمند نام کاربری و رمز عبور هستید. در صورت فراموشی رمز عبور اینترنت بانک پارسیان ابتدا وارد نشانی ipb.parsian-bank.ir شوید و سپس بر روی لینک “رمز عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک کنید.

در ادامه کد ملی و شماره تماس خود را وارد کنید تا رمز عبور جدید به شماره تماس ثبت شده شما ارسال شود.

راهنمای تصویری بازیابی رمز عبور اینترنت بانک پارسیان به شرح زیر است:

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنت بانک پارسیان به نشانی ipb.parsian-bank.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: از پایین صفحه عبارت “رمز عبور خود را فراموش کرده ام” کلیک کنید.

مرحله سوم: اطلاعات خواسته شده را مرحله به مرحله وارد کنید و سپس بر روی دکمه “مرحله بعد” کلیک کنید. این اطلاعات شامل کد ملی، شماره همراه، مشخصات کارت بانکی است. در نهایت رمز عبور جدید از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

سایر امکانات اینترنت بانک پارسیان

در قسمت های قبلی همین مقاله به چند مورد از امکانات و خدمات اینترنت بانک که در اختیار مشتریان بانک پارسیان قرار می گیرند، اشاره کردیم. با توجه به کاربردی بودن امکانات اینترنت بانک پارسیان برای مشتریان این بانک، قصد داریم در ادامه مطلب به چند مورد دیگر از امکانات اینترنت بانک اشاره کنیم:

مشاهده لیست تمامی سپرده های ارزی و ریالی
نمایش روز شمار مالی
افتتاح انواع سپرده ها
امکان دریافت گزارش تراکنش های مالی
مدیریت چک های صیادی
مدیریت تسهیلات
مدیریت کارت

سوالات متداول

نحوه ورود به اینترنت بانک پارسیان به چه صورت می باشد؟
همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، برای ورود به اینترنت بانک پارسیان وارد نشانی pb.parsian-bank.ir شده و نام کاربری و کلمه عبوری را که به صورت حضوری از بانک دریافت کرده اید وارد کنید.
۲-  در صورت فراموشی رمز عبور اینترنت بانک پارسیان چه باید کرد؟
ابتدا وارد نشانی pb.parsian-bank.ir شوید و عبارت “رمز عبور خود را فراموش کرده ام” را انتخاب کنید، شماره تماس و کد ملی خود را وارد نمایید تا رمز عبور به شماره تماس شما ارسال شود، توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.
۳-  اینترنت بانک پارسیان از چه امکاناتی برخوردار است؟
همان طور که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شد، از امکانات اینترنت بانک پارسیان می توان به انتقال وجه، مدیریت حساب و مدیریت کارت، تسهیلات و … اشاره کرد.