اینترنت بانک ملت + آدرس و آموزش فعالسازی

معرفی اینترنت بانک ملت به همراه آدرس ورود، آموزش فعالسازی و بررسی امکانات.

به گزارش راهبرد بانک، انجام بسیاری از امورات بانکی به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت بانک ملت، برای مشتریان این بانک امکان پذیر شده است. در حال حاضر اغلب مردم تمایل دارند بسیاری از امورات بانکی خود را که پرکاربرد بوده و به صورت روزمره از آن ها استفاده می کنند، از طریق سامانه های آنلاین انجام دهند. این امکان از طریق راه اندازی اینترنت بانک ها برای مشتریان هر بانک به صورت اختصاصی فراهم شده است.

بانک ملت انجام اموراتی همچون انتقال وجه، مدیریت تسهیلات، مدیریت چک های صیادی، پرداخت قبوض، مشاهده گردش حساب و… را از طریق اینترنت بانک برای مشتریان خود امکان پذیر کرده است. با توجه به اهمیت و کاربرد خدمات بانکی نامبرده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اینترنت بانک ملت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir

اینترنت بانک ملت یکی از خدماتی است که از سوی این بانک و در راستای ارائه خدمانت نوین بانکداری به بهره برداری رسیده است. به طور کلی با استفاده از اینترنت بانک ملت می توان بدون حضور در بانک از خدمات آن استفاده کرد. استفاده از اینترنت بانک از طریق سایت این بانک به نشانی bankmellat.ir قابل استفاده است.

برای استفاده از امکانات اینترنت بانک ملت می بایست به یکی از شعب این بانک مراجعه کرده و با تکمیل فرم درخواست استفاده از خدمات ویژه، رمز عبور دریافت کنید. در ادامه با مراجعه به سایت بانک ملت نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام نمایید. از امکانات اینترنت بانک ملت می توان به مشاهده اطلاعات حساب، پرداخت قبوض، خدمات چک، انواع حواله های بین بانکی، مدیریت کارت سوخت و بن کارت، مدیریت تسهیلات و … اشاره کرد.

ورود به اینترنت بانک ملت ebanking.bankmellat.ir

ورود به اینترنت بانک مذکور مختص مشتریان بانک ملت است، بنابراین اولین شرط استفاده از خدمات غیر حضوری بانک ملت، افتتاح حساب در این بانک می باشد. حال چنانچه جزء مشتریان بانک ملت هستید و قبلا نسبت به فعال سازی اینترنت بانک خود اقدام کرده اید، بهتر است بدانید ورود به این سایت برای اشخاص حقیقی، اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار و اشخاص حقوقی، متفاوت است. به همین علت در ادامه مطلب نحوه ورود هر یک از این اشخاص را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

ورود اشخاص حقیقی به اینترنت بانک

برای انجام این کار باید از طریق نشانی اینترنتی ebanking.bankmellat.ir به صفحه اصلی سایت وارد شده و ابتدا از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “اشخاص حقیقی” کلیک نمایید، سپس شناسه مشتری، رمز ورود، عبارت امنیتی و رمز یکبار مصرف را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار به اینترنت بانک ملت

بعد از ورود به صفحه اصلی سایت و انتخاب گزینه “اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار” به صفحه جدیدی مطابق با تصویر زیر منتقل می شوید، حال باید بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

در مرحله جدید باید شناسه مشتری، کلمه عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

ورود اشخاص حقوقی به اینترنت بانک ملت

بانک ملت با هدف تسهیل ارائه خدمات به مشتریان حقوقی غیر دولتی خود سامانه مجزایی راه اندازی کرده است. برای ورود به اینترنت بانک ملت مطابق روش زیر اقدام کنید.

مرحله اول: ابتدا در مرورگر خود نشانی اینترنت بانک ملت به آدرس ebanking.bankmellat.ir را وارد کنید.

مرحله دوم: از منوی بالای صفحه گزینه اشخاص حقوقی را انتخاب کنید.

مرحله سوم: از صفحه جدیدی که رو به روی شما باز شده است بر روی دکمه “ورود به سامانه” کلیک کنید.

مرحله چهارم: شناسه مشتری و کلمه عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه قرمز رنگ “ورود” کلیک کنید.

در این قسمت شما با صفحه کاری خود رو به رو خواهید شد و برای استفاده از هر خدماتی می توانید بر روی گزینه “اجرا” در کنار آن کلیک کنید. نکته حائزاهمیت این است که گزینه هایی در اختیار شما قرار گرفته اند که در زمان پر کردن فرم بانک، آنها را انتخاب کرده اید. با ورود به صفحه کاری خود امکاناتی نظیر تغییر آدرس الکترونیکی، تغییر کلمه عبور، تغییر شناسه مشتری، تنظیم هشدار (پیامک و ایمیل)، همزمان سازی توکن یکبار رمز، دریافت رمز همراه بانک از سامانه بانکداری اینترنتی را در اختیار خواهید داشت.

نحوه فعالسازی اینترنت بانک ملت

استفاده از امکانات و خدمات بانک ملت نیازمند فعالسازی اینترنت بانک ملت می باشد، بنابراین کافی است به یکی از شعب این بانک مراجعه نموده و فرم درخواست استفاده از خدمات ویژه بانکداری اینترنتی را تکمیل نمایید. در ادامه پاکت محتوای رمز را دریافت کرده و سپس بعد از دریافت رمز به سامانه ebanking.bankmellat.ir/ebanking مراجعه کنید.

در ادامه با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز شامل شناسه مشتری، عبارت امنیتی و کلمه عبور وارد اینترنت بانک ملت شده و خدمات آن را مورد استفاده قرار دهید. پیشنهاد می شود که بلافاصله بعد از ورود به سامانه، کلمه عبورتان را تغییر بدهید.

به این دلیل که اگر ۱۰ روز پس از ورود به سامانه رمز عبور خود را تغییر ندهید، برای دریافت مجدد رمز عبور می بایست به یکی از شعبه های بانک ملت مراجعه کنید. اگر با موفقیت رمز عبور خود را تغییر داده باشید، لازم است یکبار از سامانه خارج شوید و دوباره وارد شوید.

خدمات اینترنت بانک ملت

بانک ملت بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت بانک در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی که مشتری این بانک هستند، قرار می دهد. استفاده از خدمات غیر حضوری بانکی از اتلاف وقت مشتریان جلوگیری کرده و روند انجام امورات را تسریع می بخشد. با توجه به توضیحات گفته شده، به چند مورد از امکانات اینترنت بانک مذکور اشاره می کنیم:

مدیریت چک های صیادی
مشاهده گردش حساب
اعلام موجودی
دریافت شماره شبا
پرداخت قبوض
خرید شارژ سیم کارت
پرداخت اقساط تسهیلات
مشاهده جزئیات حساب
انتقال وجه
حواله بین بانکی
حواله بین حساب های بانک ملت

سوالات متداول

۱-  نحوه ورود به اینترنت بانک ملت به چه صورتی است؟
برای ورود به اینترنت بانک ملت ابتدا وارد نشانی ebanking.bankmellat.ir شوید و شناسه مشتری و رمز عبور خود را وارد کنید، توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.
۲-  چگونه اینترنت بانک ملت را فعالسازی کنیم؟
همان طور که در این مقاله به طور کامل شرح داده شد، برای فعالسازی اینترنت بانک ملت می بایست به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید و نسبت به تکمیل فرم درخواست خدمات الکترونیکی اقدام نمایید. توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.
۳-  اینترنت بانک ملت چه امکاناتی دارد؟
از امکانات اینترنت بانک ملت می توان به خدمات مربوط به تسهیلات، مدیریت حساب، مدیریت بن کارت و کارت سوخت، پرداخت قبوض، حواله های بانکی و… اشاره کرد، توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.