اختلال در اینترنت همواره به شرکت های پذیرنده اعلام می شود

در شرایطی که برخی کسب و کارها از احتمال قطع سرویس های مبتنی بر کارت در روزهای آینده خبر داده اند، معاون شرکت پرداخت الکترونیک سداد اعلام کرد: طبق قرارداد، باید هر نوع اختلال داخلی و خارجی به اطلاع شرکت ها برسد و موضوع جدیدی مطرح نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری راهبرد بانک ،بنا بر گفته برخی پذیرندگان شرکتهای پرداختی، به آنها اعلام شده همه سرویس های مبتنی بر کارت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز هفتم بهمن ماه جاری قطع می شود و در این فرآیند همه پذیرندگان دارای سرور خارج از کشور، از دسترس خارج خواهند شد و پس از پایان این زمان، تمامی سرویس‌ها به حالت قبل بازخواهند گشت. 
در این پیوند امیرحسین داودیان معاون توسعه کسب‌وکار شرکت سداد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: بر اساس توافق نامه سطح سرویس این شرکت با پذیرندگان باید سرویس های ارایه شده از سوی این شرکت و شبکه پرداخت، پایدار باشد و هر زمانی که اختلال در شبکه اعم از داخلی یا خارجی رخ می دهد، باید به پذیرندگان اعلام شود. 
وی افزود: این نخستین باری نیست که بروز اختلال در شبکه به اطلاع شرکت ها و کسب و کارها می رسد تا آمادگی لازم را داشته باشد؛ در ماه گذشته نیز با توجه به تغییرات زیرساختی در حوزه شبکه ای این شرکت، این گونه اختلال ها به پذیرندگان اعلام شده است.
داودیان با اعلام اینکه بالاخره اختلال در اینترنت از سوی نهادهای ذی ربط به شرکت های پرداخت اعلام می شود، اظهار داشت: اغلب موارد اینچنینی به صورت عمومی اطلاع رسانی نمی شود بلکه فقط به شرکت های طرف قرارداد اعلام می شود. 
وی درباره اینکه چرا توصیه شده شرکت ها سرورهای خود را به داخل کشور انتقال دهند، اظهار داشت: موضوع انتقال سرورها یک بحث کلی و حاکمیتی است و ارتباطی به شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت ندارد بلکه به پذیرندگان توصیه می شود که با توجه به مصالح کشور و جلوگیری از تبعات احتمالی منفی ناشی از استقرار در خارج از کشور این موضوع را پیگیری کنند. 

منبع :ایرنا