اینترنت بانک رسالت + آدرس و آموزش فعالسازی

آدرس و آموزش فعالسازی و ورود به اینترنت بانک رسالت + بررسی امکانات و دسترسی های مشتریان بانک رسالت در پیشخوان مجازی این بانک.

به گزارش راهبرد بانک، بانک قرض الحسنه رسالت با ارائه خدمات بانکی در زمینه اعطای وام شناخته می‌شود. در راستای همین موضوع، شما می‌توانید خدمات متعددی از اینترنت بانک و پیشخوان مجازی دریافت کنید. در این مطلب مهم به راهنمای ورود به اینترنت بانک رسالت با کد ملی و خدمات این سامانه بانکداری مدرن اشاره می‌کنیم.

از جمله مهم ترین و ارزشمندترین خدمات این بانک به مشتریان خود، راه اندازی اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت به نشانی ibank.rqb.ir می باشد که تحولی در عرصه بانکداری دیجیتال محسوب می شود. با دسترسی و استفاده از اینترنت بانک رسالت، می توانید تمامی کارهای بانکی خود را بدون مراجعه حضوری به بانک و یا حتی خودپردازها، در هر ساعت از شبانه روز انجام داده و در وقت و انرژی خود صرفه جویی نمایید.

در صورتی که قصد استفاده از اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت را دارید، می توانید به نشانی اینترنتی ibank.rqb.ir مراجعه کنید و از خدمات این سایت بهره مند شوید. در ادامه این مقاله، توضیحات کامل و جامعی را در خصوص ورود به سایت اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت، دریافت نام کاربری و رمز عبور آن و نحوه بهره مندی از خدمات اینترنتی این بانک ارائه شده است.

معرفی اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت ibank.rqb.ir

اینترنت بانک رسالت، خدمتی نوین از سوی بانک قرض الحسنه رسالت می باشد. بانک قرض الحسنه رسالت، در راستای آسایش بیشتر مشتریان خود، قصد دارد به عنوان اولین بانک بدون شعبه در سراسر کشور باشد که تمامی خدمات بانکداری را به صورت غیرحضوری و اینترنتی ارائه می دهد.

در همین راستا بانک قرض الحسنه رسالت اقدام به ایجاد و راه اندازی اینترنت بانک خود به نشانی ibank.rqb.ir نمود تا مشتریان این بانک بتوانند با خیالی آسوده و راحت، بدون مراجعه حضوری به بانک ها، تمامی خدمات مورد نیاز خود اعم از مشاهده اطلاعات حساب خود، حواله های مختلف اینترنتی، پرداخت قبوض و … را دریافت نمایند.

وقت ارزشمند ترین سرمایه زندگی انسان ها است. با ارائه اینترنت بانک رسالت توسط این بانک، سپرده گذاران محترم می توانند بدون هیچ نگرانی بابت رفت و آمد، انتظار در صف های شلوغ و خسته کننده بانکی، قطعی سیستم ها و … تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان و به بهترین شکل دریافت نمایند.

راهنمای ورود به اینترنت بانک رسالت

ورود به اینترنت بانک رسالت با کد ملی، عبارتی است که بسیاری از افراد آن را سرچ می‌کنند. لازم است بدانید که برای وارد شدن به اینترنت بانک نیازی به کد ملی ندارید. اطلاعات لازم برای ورود به سامانه اینترنتی قرض الحسنه رسالت را در بخش زیر می‌خوانید:

 

برای وارد شدن به سامانه اینترنت بانک رسالت باید نام کاربری داشته باشید. این نام کاربری ۷ رقمی و همان عدد شماره مشتری است که بعد از افتتاح حساب غیر حضوری بانک رسالت دریافت می‌کنید.

 

قبل از وارد کردن اطلاعات باید کیبورد خود را به انگلیسی تغییر بدهید تا با خطا روبرو نشوید.

 

۱ ابتدا وارد سایت rqbank.ir شوید.

۲ نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. (این نام کاربری را از خدمات پیشخوان مجازی می‌توانید دریافت کنید.)
سپس براساس شیوه‌ی عبوری که به اينترنت بانك رسالت مشخص کردید، یکی از گزینه‌های شناسایی دو عاملی و رمز ثابت را انتخاب کنید.

 

اینترنت بانک رسالت فراموشی رمز

اگر با مشکل فراموشی رمز عبور یا همان رمز ثابت عبور اینترنت بانک مواجه هستید، به نشانی اینترنتی https://pwa.rqbank.ir/ (پیشخوان مجازی بانک رسالت) مراجعه کرده و درخواست فعالسازی و رمز مجدد را از طریق گزینه “بانکداری مدرن” ثبت کنید. در تصویر زیر، محیط درخواست فعالسازی و رمز عبور مجدد را مشاهده می‌کنید.

با وارد کردن سریال پشت کارت ملی و انتخاب نوع رمز “اینترنت بانک” می‌توانید درخواست صدور رمز عبور جدید را ثبت کنید.

۳ پس از اینکه رمز یکبار مصرف را با پیامک دریافت کردید، کادر مربوطه را پر کنید.

با وارد کردن رمز یکبار مصرف صحیح، به صفحه اصلی اینترنت بانک وارد می‌شوید.

۴ بعد از ورود به صفحه اصلی می‎توانید از خدمات متعددی استفاده کنید.

امکانات اینترنت بانک رسالت چیست؟

در منوی سمت راستی صفحه اصلی اینترنت بانک رسالت، گزینه‌های مختلفی مشاهده می‌کنید که با کلیک کردن بر روی هر بخش می‌توانید خدمات مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

۱- خدمات پرکاربرد

سپرده‌های من
در این بخش از اينترنت بانك رسالت می‌توانید لیست سپرده‌های بانکی را که دارید، مشاهده کنید و مقدار دارایی خود را در هر کدام ببینیید.

صورتحساب سپرده
میزان گردش بانکی خود را براساس یک بازه تاریخ و نوع سپرده خود ببینید.

لیست تسهیلات
تمامی تسهیلاتی که تا امروز دریافت کردید، در لیست تسهیلات برای شما نشان داده می‌شود.

انتقال وجه سپرده به دیگران
کارت به کارت آنلاین جزو خدماتی است که در اینترنت بانک می‌توانید انجام بدهید.

انتقال وجه ساتنا
با خدمات انتقال وجه ساتنا در اینترنت بانک رسالت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می‌توانید کارت به کارت کنید.

انتقال وجه پایا
در این بخش می‌توانید تا سقف یک میلیارد ریال کارت به کارت کنید. همچنین، زمانبندی چرخه‌های تسویه سامانه پایا را در قسمت انتقال وجه پایا درج شده است.

۲- سپرده

مدیریت کارتابل سپرده مشترک

راهنمای انتقال وجه چند مرحله‌ای از سپرده‌های مشترک را با مراجعه به منوی سپرده می‌‌توانید انجام بدهید.

خدمات تغییر وضعیت سپرده

مسدودی، رفع مسدودی و بستن سپرده در زیرمجموعه‌ی این دسته از خدمات سپرده اینترنت بانک رسالت قرار دارند.

تبدیل اطلاعات سپرده / کارت / شبا

فرآیند تبدیل شماره سپرده به شماره کارت و یا شماره شبا به شماره کارت و بالعکس را در اینترنت بانک می‌توانید انجام بدهید و نیازی به مراجعه به بانک ندارید.

مدیریت دفترچه کارت و سپرده

لیست کارت‌های بانکی مقصد که در همراه بانک و یا اینترنت بانک وارد کردید؛ قابل مشاهده است.

خدمات صدور صورتحساب

اگر درخواست صدور صورتحساب دارید؛ در این بخش می‌توانید لیست آن‌ها را ببینید.

 

۳- انتقال وجه اینترنت بانک رسالت

به سپرده خودم و سپرده دیگران

هر کدام از این بخش‌ها از یکدیگر مجزا هستند تا شما انتقال وجه به شماره حساب خود و یا سپرده‌های افراد دیگر را به صورت آنلاین انجام بدهید.

کارت به کارت

در صفحه کارت به کارت، شماره کارت شما نوشته شده و شما ملزم هستید تا شماره کارت مقصد را وارد کنید.

سازمان‌های خاص

اگر قصد دارید برای سازمان خاصی، کارت به کارت کنید؛ خدمات مرتبط با این بخش به طور مجزا برای شما در نظر گرفته شده است.

سایر خدمات انتقال وجه

تمامی خدمات انتقال وجه در این بخش از منو برای تمامی کاربران قابل مشاهده است. انتقال وجه و پایای مستمر جزو جدیدترین خدماتی است که در این زیرمجموعه قرار دارند.

 

۴- خدمات کارت

زیرمجموعه خدمات کارت در اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت، متنوع است. به طوری که شما پس از کارت به کارت و پرداخت قبوض خود می‌توانید لیست سوابق و گزارش‌های آن را به صورت آنلاین رصد کنید. همچنین، در آخرین زیرمجموعه‌ی خدمات کارت، دسترسی به خدمات خوداظهاری شماره همراه فراهم است. لیست زیرمجموعه خدمات کارت عبارت است از:

کارت‌های من
خدمات محدودیت‏‌‌‌های کارت
خدمات تغییر سپرده‏‌‌‌های کارت
کارت به کارت
خدمات شارژ
خدمات قبض
گزارش‌های کارت
خدمات بن‌کارت
خدمات رمز کارت
برداشت وجه بدون کارت
مدیریت دفترچه کارت و سپرده
خود اظهاری شماره همراه

دریافت رمز اول کارت بانک رسالت

دریافت رمز اول کارت بانک رسالت از طریق اینترنت بانک و با کلیک بر روی خدمات زیرمجموعه‌ی کارت بانکی، امکانپذیر است. همچنین، درخواست دریافت رمز دوم کارت بانکی رسالت را می‌توانید با ورود به اینترنت بانک انجام بدهید.

پیش از ثبت درخواست رمز اول/دوم کارت بانکی ملزم به وارد کردن سریال پشت کارت ملی / کد پیگیری رسید کارت ملی، شماره کارت، نوع رمز ارسالی و تعیین رمز هستید. در تصویر زیر، با محیط خدمات رمز اول/دوم کارت بانکی رسالت آشنا می‌شوید:

۵- تسهیلات

در بخش تسهیلات اینترنت بانک رسالت، تمامی نیازهای شما برای پرداخت اقساط و یا لیست گزارش‌های پرداختی اقساط برطرف می‌شود. اگر هم هم که بخواهید اقساط افرادی را که برای آن‌ها ضامن شده اید، پرداخت کنید؛ این کار برای شما شدنی است. در لیست زیر، انواع خدمات تسهیلات را مشاهده می‌کنید:

تسهیلات من و پرداخت اقساط
درخواست تسهیلات
پرداخت اقساط دیگران
لیست درخواست‏‌‌های پرداخت

۶- اينترنت بانك رسالت چک

اگر جزو افرادی هستید که از خدمات چک استفاده می‌کنید؛ فرآیند دسته چک و گزارش وضعیت چک برای شما مفید و کارآمد است.

۷- گزارش‌ها

در بخش گزارش‌ها می‌توانید سابقه هر نوع خدمات بانکی که در اينترنت بانك رسالت استفاده کرده اید، ببینید. بنابراین، با ورود به منوی گزارش‌ها، طیف متنوعی از آن‌ها را می‌توانید دریافت کنید.

۸- خدمات بانکداری مدرن

فعالسازی رمز دوم و فعالسازی همراه بانک را می‌توانید در این بخش انجام بدهید.

۹- اطلاعات من

در گزینه اطلاعات من می‌توانید آدرس محل سکونت خود را تغییر بدهید.

سوالات متداول اینترنت بانک سپه

۱-  نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت ibank.rqb.ir خود را از بانک دریافت کرده ام، اما هرچه آن ها را وارد می کنم نمی توانم به اینترنت بانک وارد شوم؟ این مشکل بسیار رایجی در میان علاقمندان به استفاده از اینترنت بانک می باشد. در بسیاری از موارد، راه حل این مشکل، تبدیل زبان کیبورد از فارسی به انگلیسی می باشد که توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است.
۲-  چگونه می توانم از طریق اینترنت بانک، رمز پویا دریافت کنم؟ برای دریافت رمز پویا، میتوانید در قسمت بالا و سمت چپ صفحه اینترنت بانک بر روی گزینه رمز پویا کلیک کرده و مراحلی که در مقاله توضیح داده شده را طی کنید.
۳-  آدرس سامانه اینترنت بانک رسالت چیست؟ سایت اینترنت بانک رسالت به نشانی ibank.rqb.ir برای تمامی کاربران آماده خدمت است که امکانات این سایت به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده است.