زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

جست‌وجوی ساده‌ای لابه‌لای اخبار نشان می‌دهد چندی پیش مقامات دولتی از پرداخت تمام حقوق و عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه خبر داده بودند، حالا یک مقام دیگر زمان دقیقی برای این پرداختی اعلام کرده است؛ 15 اسفندماه.

به گزارش راهبرد بانک، نگاهی به آخرین تصمیم‌گیری هیات دولت نشان از این دارد که عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به حساب کارکنان و بازنشستگان واریز خواهد شد. اما پس از این خبر بود که پرسش اصلی درباره زمان پرداخت عیدی مطرح شد. هرچند جست‌وجوی ساده‌ای لابه‌لای اخبار نشان می‌دهد چندی پیش مقامات دولتی از پرداخت تمام حقوق و عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا نیمه اسفندماه خبر داده بودند، حالا یک مقام دیگر مهر تاییدی بر این اظهارات زده است؛ واریز عیدی در ۱۵ اسفندماه.

اخیرا، نعمت‌ا… ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، پرداخت زودهنگام حقوق و عیدی بازنشستگان خبر داد و آن را یک اقدام بی‌سابقه نامید. آنطور که صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده، علاوه بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان نیز برای عائله‌مندی و به‌ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز کرده است. قبل از ترکی نیز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده بود که میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

عیدی چه زمانی پرداخت می‌شود؟

حالا زمان دقیقی برای واریز این میزان از عیدی عنوان شده است. هرچند عموم مردم می‌گویند با توجه به تورم حدود ۵۰ درصدی اقتصاد ایران، این مبلغ دردی از آنها دوا نمی‌کند!

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران در مورد زمان واریز عیدی بازنشستگان این سازمان، به تسنیم گفت: عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی از ۱۵ اسفند پرداخت خواهد شد.

علی دهقان‌کیا اضافه کرد: بر اساس اعلام آقای صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت عیدی بازنشستگان این سازمان از ۱۵ اسفندماه‌ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به رقم عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بنا بر اعلام دولت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم نیز ۵۰۰ هزار تومان برای عائله‌مندی و به‌ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی واریز خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران گفت: همچنین حقوق اسفندماه بازنشستگان نیز در همان بازه زمانی اعلام‌شده (پرداخت از بیستم هر ماه براساس حروف الفباء) انجام خواهد شد.

دهقان‌کیا افزود: حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الفبا پرداخت خواهد شد اما پرداخت عیدی به‌عکس خواهد بود، یعنی از آخر حروف الفبا به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.