نحوه پرداخت یارانه بنزین در سال آینده اعلام شد

نحوه تخصیص یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو برای سال آینده اعلام شد.

به گزارش راهبرد بانک، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره ارائه یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو داد.

هادی بیگی نژاد با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو در سال آتی، اظهار داشت: از آنجایی که برخی از خانوارهای کشور حتی یک خودرو هم ندارند و از دریافت یارانه بنزین محروم هستند، ما این مصوبه را در راستای برقراری عدالت به تصویب رساندیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر فقط صاحبان خودرو از یارانه بنزین استفاده می‌کنند، در حالی که سوخت، انرژی و بنزین متعلق به همه مردم است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص دهد.

بیگی نژاد تاکید کرد: ما در این مصوبه دولت را مکلف به اعطای یارانه بنزین به افراد فاقد خودرو نکردیم، بلکه گفتیم دولت مجاز است و در صورتی که زیرساخت‌های این کار فراهم و منابع مالی آن تأمین باشد، این اقدام را انجام دهد. بر این اساس هنوز این موضوع قطعی نشده است و ممکن است دولت بگوید زیرساخت‌های لازم را برای انجام این کار ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال گرانی بنزین، گفت: بنزین قطعاً گران نخواهد شد. در کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که به هیچ عنوان قیمت بنزین افزایش پیدا نکند.