به گزارش راهبرد بانک،کارگر با بیان اینکه نقشه راه ما تحقق سازمانی هوشمند است و طراحی و برنامهریزیها در این راستا شکل میگیرد، افزود: سال گذشته رخدادهای خوبی را شاهد بودیم و یکی از آنها سامانه هویت دیجیتال ایرانیان بود که به سرانجام رسید.
وی ادامه داد: در این راستا تلاش داریم احراز هویت مردم را در بخش خصوصی و دولتی به صورت مجازی و غیر حضوری انجام دهیم که پیش تر به دلیل نبود این بستر برخی بانکها به این سمت حرکت کردند که مورد تایید نبود. امروز خدمات سریع و مطمئن انجام میشود و کمترین اطلاعات هویتی در اختیار دستگاهها خواهد بود که اطمینان خاطری به مردم میدهد.
وی افزود: احراز هویت بیومتریک و امضای الکترونیک هم ارائه میشود و حتی در انعقاد قرار دادها توسط سازمان ثبت احوال اطمینان بخشی میشود.
کارگر ادامه داد: در چند روز آینده اطلاع رسانی میشود تا از نسخه موبایلی استفاده به عمل آید.
وی از مدیریت منابع در سازمان ثبت احوال هم سخن گفت و افزود: به سمتی میرویم تا تغییراتی در شناسنامه ایجاد کنیم و در حوزه جمعیت نیز یکی از مهم ترین کارها ایجاد مرکز رصد جمعیت در کشور بود. در این مرکز داشبوردهای جمعیتی ایجاد شده و مورد استفاده دستگاهها و دانشگاهیان و پژوهشگران میباشد و شاخصهایی که در گذشته در دسترس نبود در راستای قانون جمعیت و خانواده اطلاعاتی مثمر ثمر میباشد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه اشکالی در چند ماه اخیر در راستای کارت هوشمند ایجاد شد و وقفهای ایجاد کرد، گفت: درصدد هستیم این عقب افتادگی را جبران کنیم و کارت هوشمند ملی را طی یکی دو ماه در اختیار مردم قرار دهیم که با تامین مالی بر طرف خواهد شد.
کارگر که در یک برنامه رادیویی صحبت میکرد، درباره عکس کارت هوشمند گفت: در دفاتر پیشخوان باید با دقت بیشتری عکاسی شود و در برخی موارد عکسها از زیبایی لازم برخوردار نیست. این عکس باید به صورت زنده گرفته شود و در دفاتر پیشخوان مستقر هست و میبایست یکسری مسائل فنی را بگذراند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اقدامات برای دریافت شناسنامه گفت: سایر دستگاهها باید همراهی داشته باشند و نباید کسی را داشته باشیم که تعیین تکلیف نشده است. در آینده در بدو تولد به افراد کارت ملی میدهیم و دیگر به سمت شناسنامه نمیرویم. همچنین در کشور باید بانک DNA داشته باشیم که در آثار بیومتریک اهمیت دارد.