وام خرید خودرو| وام خرید خودرو بانک سامان| وام خرید خودرو ملت

فروش خودرو اقساطی با وام ۱۰۰ میلیونی/ وام بدون ضامن

وام خودرو بدون ضامن همان وام بدون ضامن است که بانک مرکزی، بانک‌های مختلف را ملزم به پرداخت آن‌ها کرده است. برای دریافت وام بدون ضامن یا همان وام صد میلیونی خرید خودرو، باید در بانک موردنظرتان حساب قرض‌الحسنه باز کنید. همچنین باید کارمند یا بازنشسته دولت باشید. داشتن رتبه اعتباری مناسب نیز برای دریافت این وام ضروری است.

به گزارش راهبرد بانک، شاید تا ده سال گذشته خیلی از افراد تلاش می‌کردند تا با افزایش میزان پس‌انداز خود خودروی موردعلاقه‌شان را تهیه کنند؛ اما با افزایش چشمگیر قیمت خودرو در سال‌های اخیر، برای بسیاری از افراد خرید ماشین بدون دریافت وام خرید خودرو تقریباً محال شده است. از طرف دیگر، افزایش قیمت خودرو، آن را به سرمایه تبدیل‌ کرده و برخی از افراد با استفاده از تسهیلات بانکی خرید خودرو و خرید خودرو با وام، توانسته‌اند علاوه بر حفظ یا افزایش سرمایه خود، خودروی مورد نظرشان را بخرند.

اکثر بانک‌های کشور تسهیلاتی را برای خرید اتومبیل فراهم کرده‌اند که شما می‌توانید با توجه به سرمایه خود و قیمت خودروی مدنظرتان، وام خودرو را دریافت ‌کرده و بعد از مدتی صاحب خودرو شوید. در این مقاله به بررسی مبلغ و شرایط انواع وام ماشین بانک‌های مختلف، سقف وام خرید خودرو ۱۴۰۱ و شرایط دریافت وام خودرو فوری پرداخته‌ایم.

مهم‌ترین شرایط وام خرید خودرو ۱۴۰۱ چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید خودرو با وام باید به آن توجه داشته باشید این است که خودرو باید ساخت داخل باشد و نمی‌توانید برای خرید خودروهای وارداتی از وام ماشین استفاده کنید. بانک‌های مختلف شروط متفاوتی برای گرفتن وام برای خرید ماشین در نظر می‌گیرند اما به‌صورت کلی سه شرط زیر میان تمامی بانک‌ها برای استفاده از انواع تسهیلات خودرو یکسان است:

حداقل سن ۱۸ سال

عدم وجود سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه متقاضی وام

اثبات توانایی متقاضی وام برای پرداخت اقساط با توجه به فیش حقوقی او یا ضامن

چه بانک‌هایی وام خرید خودرو می‌دهند؟

با توجه به آخرین اخبار منتشرشده، برای دریافت وام خرید خودرو در اکثر بانک‌ها باید بعد از ثبت درخواست، دو ضامن رسمی یا سند ملک نیز به بانک ارائه دهید. در اغلب موارد میزان سودی که این بانک‌ها برای وام ماشین در نظر گرفته‌اند، سالانه ۲۴ درصد است و مدت بازپرداخت وام نیز حداکثر سه سال یا ۳۶ ماه است.

به نظر می‌آید با توجه به قیمت خودرو در کشور ما و شرایط دریافت تسهیلات بانکی خرید خودرو، خرید اقساطی ماشین توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

در ادامه با شرایط تسهیلات خودرو در بانک‌های مختلف آشنا می‌شوید. این نکته را یه خاطر داشته باشید که اکثر این وام‌ها لزوما وام خرید خودرو نیستند و با عناوین مختلف به صورت وام نقدی ارائه می‌شوند. اما شما می‌توانید از آن‌ها برای خرید خودرو نیز استفاده کنید.

وام خرید خودرو بانک سامان

سقف مبلغ وام خرید خودرو بانک سامان به‌تازگی به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و یکی از پرداخت‌کنندگان وام صد میلیونی خرید خودرو محسوب می‌شود. مهلت بازپرداخت این وام ۳۶ ماه بوده و سود آن ۱۸ درصد است. این بانک برای ضمانت از متقاضی وام خرید اتومبیل، سند ملک می‌خواهد و ۱۵% از مبلغ وام خرید خودرو تا زمان تسویه کامل مسدود باقی می‌ماند. حساب سپرده کوتاه‌مدت به همراه سه تا ۶ ماه گردش حساب نیز از دیگر مدارکی است که بانک سامان از متقاضی وام می‌خواهد.

لازم به ذکر است که مبلغ تسهیلات نباید از ۸۰ درصد قیمت خودرو بیشتر باشد.

وام خرید خودرو بانک تجارت

بانک تجارت در سال ۱۴۰۰ تا سقف مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را تحت عنوان طرح پیشرو بانک برای خرید خودرو با وام اعلام کرد. در این طرح متقاضی وام با داشتن یک حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی و معرفی یک ضامن رسمی، می‌توانست این مبلغ را از بانک دریافت کند؛ اما در حال حاضر این طرح ارائه نمی‌شود. مبلغ هر قسط این وام با بازپرداخت ۳۶ ماهه، سه میلیون و شش‌صد هزار تومان بود.

وام خرید خودرو بانک شهر

تسهیلات بانکی خرید خودرو که بانک شهر برای متقاضیان وام اتومبیل در نظر گرفته، برای خودرو سواری، ۶۰% ارزش خودرو تا سقف ۱۵ میلیون تومان و برای جایگزین کردن خودروهای فرسوده از محل تولید، ۸۰% ارزش خودرو تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان است.

وام خرید خودرو بانک ملت

سقف مبلغ وام خرید خودرو بانک ملت ۱۰۰ میلیون تومان است و در مقایسه با بانک‌های دیگر، شرایط دشوارتری دارد. سود این وام خرید ماشین نیز ۱۸ درصد است. برای دریافت سقف وام خودرو بانک ملت، باید سپرده خود را تا ۱۲ ماه در بانک بخوابانید.

این وام در قالب طرح «شایان» این بانک ارائه می‌شود و حداکثر مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. نکته جالب این وام، این است که برای دریافت مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان، تنها به یک ضامن رسمی نیاز دارید. درصورتی‌که بخواهید سقف مبلغ وام ماشین بانک ملت را دریافت کنید و مدت بازپرداخت آن نیز حداکثر حالت ممکن باشد، مبلغ قسط ماهانه شما به ۲.۹۳۷.۵۰۰ تومان می‌رسد.

وام خرید خودرو بانک رفاه

دریافت وام خرید خودرو بانک رفاه از طریق شرکت در طرح کرامت این بانک امکان‌پذیر است. آن دسته از مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند می‌توانند با استفاده از طرح کرامت این بانک، وامی را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده و از آن به عنوان وام خرید خودرو استفاده کنند. سود این وام ۱۸ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ ماهه است.

وام خرید خودرو بانک سپه

این بانک نیز تسهیلاتی را با عنوان وام خرید خودرو ارائه نمی‌دهد اما برای استفاده از وام‌های پرداختی این بانک در قالب وام خرید خودرو بانک سپه، می‌توانید از طرح‌های مختلف وام بانک سپه مثل طرح باران و نگین اعتماد استفاده کنید. حداکثر مبلغ وام در طرح باران ۵۰ میلیون تومان و در طرح نگین اعتماد، ۹۰ درصد مبلغ سپرده است.

برای دریافت وام در طرح باران باید سپرده خود را بین ۲ تا ۶ ماه بخوابانید و در طرح نگین اعتماد نیز باید یک سپرده کوتاه‌مدت عادی یا ۶ ماهه داشته باشید که پس از دریافت وام مبلغی از آن تا پایان بازپرداخت تسهیلات مسدود می‌شود. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات در هر دو طرح ۳۶ ماه و سود وام‌ها نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۷ درصد است.

وام خرید خودرو بانک صادرات

وام خرید خودرو بانک صادرات در قالب وام کارت اعتباری پرداخت می‌شود و سقف مبلغ آن ۲۰۰ میلیون تومان است. حداکثر تعداد اقساط این وام نیز ۶۰ ماهه است و در صورت استفاده از حداکثر سقف و اقساط، مبلغ هر قسط به حدود ۵.۱۰۰.۰۰۰ تومان می‌رسد. سود این وام نیز ۱۸ درصد است و از شرایط خاص دریافت آن می‌توان به روشن بودن وضعیت نظام‌وظیفه برای وام‌گیرندگان مرد زیر ۵۰ سال سن و عدم امکان دریافت وام مشابه از سایر بانک‌ها اشاره کرد. این وام در قالب یک کارت اعتباری به شما ارائه می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید از تمامی فروشگاه‌های دارای دستگاه پوز در کشور استفاده کنید.

وام خرید خودرو بانک ملی

تا سال گذشته وام خرید خودرو بانک ملی تا سقف ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌شد و در سال جاری پرداخت این وام متوقف شد. با این حال شما می‌توانید با استفاده از طرح کارگشای این بانک اقدام به دریافت وام نقدی تا سقف ۵۰ میلیون تومان کنید. برای دریافت این وام، باید طلا و سکه نزد بانک به امانت بگذارید و بانک بر اساس ارزش کلی آن‌ها، سقف وام شما را تعیین می‌کند. حداکثر مدت پرداخت اقساط در این طرح ۶۰ ماه و سود آن نیز ۱۸ درصد است. در صورت انتخاب سقف تعداد اقساط، باید هر ماه حدود یک میلیون و دویست هزار تومان قسط پرداخت کنید.

وام خرید خودرو بانک پارسیان

وام خرید خودرو بانک پارسیان تا سال گذشته با سقف ۳۰ میلیون تومان و با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شد که در سال جاری پرداخت آن متوقف شده است. با این حال همانند بانک سپه، می‌توانید انواع وام نقدی را با استفاده از طرح‌های مختلف این بانک دریافت کنید. در طرح پژواک پارسیان، حداکثر مبلغ وام معادل ۹۷ درصد مبلغ سپرده شما است و می‌توانید تعداد اقساط آن را تا حداکثر ۶۰ ماه تعیین کنید. در طرح نوید نیز می‌توانید با داشتن میانگین حساب مناسب یا دستگاه پوز، اقدام به دریافت وام نقدی کنید که سود آن بسته به تعداد اقساط و مدت‌زمان خواب سپرده متفاوت است.

وام خرید خودرو بانک رسالت

وامی با نام وام خرید خودرو بانک رسالت وجود ندارد. اما بانک رسالت نیز از جمله بانک‌هایی است که وام نقدی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند. سود این وام ۲ درصد است؛ اما برای دریافت آن باید حداقل مدت‌زمان خواب سپرده شما سه ماه باشد.

مدت‌زمان بازپرداخت اقساط این وام به مدت‌زمان خواب سپرده و نسبت وام به میزان سپرده بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر بخواهید معادل ۱۰۰ درصد مبلغ سپرده‌تان وام بگیرید، تعداد اقساط آن ۱۲ ماه تعیین خواهد شد و در صورتی که نسبت مبلغ وام به سپرده به ۲۰ درصد برسد، تعداد اقساط به ۶۰ ماه می‌رسد. به ازای هر ماه خواب سپرده بیشتر هم می‌توانید ۲ قسط به مدت بازپرداخت وام‌تان اضافه کنید.

در جدول زیر سقف وام خودرو و وام نقدی بانک‌های مختلف، مدت‌زمان بازپرداخت اقساط و سود آن‌ها با یکدیگر مقایسه شده است:

مدارک موردنیاز برای دریافت وام خرید خودرو چیست؟

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، سقف مبلغ وام خرید خودرو با توجه به نوع بانک ارائه‌دهنده متفاوت است؛ اما در اکثر بانک‌ها مدارک دریافت وام خودرو شامل این‌هاست:

اصل و کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه متقاضی وام به همراه یک قطعه عکس

اصل و کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه ضامن

گواهی اشتغال به کار و فیش حقوقی با ذکر میزان حقوق دریافتی

اصل و کپی فیش حقوقی ضامن

پیش‌فاکتور خرید خودرو و اسناد آن

آیا وام خرید خودرو شامل فروش اقساطی خودرو با وام بانکی می‌شود؟

اگر به دنبال وام خرید خودرو هستید احتمالاً به سایت‌های رسمی بانک‌های خصوصی یا دولتی سر زده و عبارت فروش اقساطی خودرو با وام بانکی را جست‌وجو کرده‌اید. باید بگوییم این دسته، در حقیقت وام خرید خودرو نیست و بیشتر مربوط به کالاهای مصرفی، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوط به صنعت و معدن می‌شود. به زبان ساده در این حالت بانک کالا را خریداری می‌کند و به‌صورت اقساطی آن را به شما می‌فروشد.

مهم‌ترین نکات برای دریافت وام خرید خودرو چیست؟

دو نکته مهم وجود دارد که در زمان دریافت وام برای خرید ماشین باید به آن توجه داشته باشید. مورد اول این است که مبلغ وام به حساب گروه خودروساز حواله می‌شود. مورد دوم این است که سند خودرو مانند شرکت‌های لیزینگ در رهن بانک قرار نمی‌گیرد؛ اما بانک‌ها در امور مربوط به ضمانت نسبت به شرکت‌های لیزینگ کمی سخت‌گیرتر هستند و باید صلاحیت متقاضی وام برای خرید ماشین برای آن‌ها محرز شود.

بهترین وام خرید خودرو چیست؟

بهترین وام خرید خودرو برای شما وامی است که با شرایط شما همخوانی داشته باشد. ممکن است شما کاسب باشید و بتوانید با بالا بردن میانگین حساب خود، مبلغی بیشتر از وام صد میلیونی خرید خودرو را از برخی بانک‌ها دریافت کنید. گاهی اوقات هم شما برخی از شرایط دریافت وام خودرو مثل ضامن معتبر را ندارید و در این حالت می‌توانید از شرکت‌های لیزینگ خودرو اقدام به خرید خودرو کنید. برخلاف دریافت وام بانکی، در این روش معمولاً سود اقساط بیشتر است. در ادامه با سایر روش‌های دریافت وام خرید اتومبیل آشنا می‌شوید:

وام خودرو بدون ضامن

وام خودرو بدون ضامن همان وام بدون ضامن است که بانک مرکزی، بانک‌های مختلف را ملزم به پرداخت آن‌ها کرده است. برای دریافت وام بدون ضامن یا همان وام صد میلیونی خرید خودرو، باید در بانک موردنظرتان حساب قرض‌الحسنه باز کنید. همچنین باید کارمند یا بازنشسته دولت باشید. داشتن رتبه اعتباری مناسب نیز برای دریافت این وام ضروری است.

اکثر بانک‌ها این وام را با سود ۱۸ درصدی ارائه می‌کنند و حداکثر مدت بازپرداخت وام بدون ضامن نیز ۴۸ ماهه است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این وام را با سود ۴ درصد ارائه می‌کند که برای دریافت وام صد میلیونی از این بانک باید خواب حساب سه‌ماهه داشته باشید و رتبه اعتباری‌تان در بانک مرکزی A، B یا C باشد.

وام خودرو فوری

برخی از شرکت‌های تأمین سرمایه نیز اقدام به پرداخت وام خرید اتومبیل می‌کنند که وام پرداختی آن‌ها با نام وام خودرو فوری مشهور شده و با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توانید سایت این شرکت‌ها و شرایط گرفتن وام خودرو فوری از آن‌ها را پیدا کنید. این وام‌ها معمولاً تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شوند و بازپرداخت آن‌ها ۱۲ ماهه است که به علت کم بودن تعداد اقساط و بالا بودن درصد سود، مبلغ اقساط آن‌ها کمی سنگین است. با این حال، دریافت وام فوری برای خرید خودرو، شرایط ساده‌تری نسبت به دریافت وام بانکی دارد.

خرید اقساطی خودرو از همراه مکانیک

یکی دیگر از آسان‌ترین روش‌ها برای خرید اقساطی و بدون نیاز به دریافت تسهیلات خودرو، خرید قسطی خودرو از همراه مکانیک (https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/?credit=true) است. در همراه مکانیک می‌توانید انواع خودروهای داخلی و خارجی نو و دست‌دوم را تنها با پرداخت بخشی از مبلغ آن‌ها بخرید. پس از پرداخت این مبلغ، سند خودرو به نام شما زده می‌شود و شما باقی‌مانده مبلغ خودرو را در اقساط ۱۲ تا ۳۶ ماهه می‌پردازید.

در خرید قسطی خودروی کارکرده به این روش، انگار که شما وام خرید خودرو دست‌دوم را از همراه مکانیک دریافت کرده‌اید، آن هم خودروی دست‌دومی که کارشناسی شده و از سالم بودن آن اطمینان کامل دارید. گفتنی است وام خودرو همراه مکانیک، خودروهایی را شامل می‌شود که از طرف این مجموعه کارشناسی‌ و مراحل خرید آن توسط کارشناسان همراه مکانیک طی شده باشد.