مجید عشقی از ریاست سازمان بورس استعفا کرد/ بروزرسانی: شورای عالی بورس با استعفای عشقی مخالفت کرد

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار از استعفای رئیس این سازمان خبر داد.

به گزارش راهبرد بانک،محمدهادی سلیمی‌زاده ، ضمن تایید خبر استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس اظهار کرد: رئیس سازمان بورس استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرده است و این موضوع باید در جلسه امروز شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در هفته‌های گذشته نیز چندین مرتبه خبری مبنی بر استعفای مجید عشقی منتشر شد که از سوی سازمان بورس تکذیب شد.

به نظر می‌رسد طبق قوانین، شورای عالی بورس باید استعفای مجید عشقی را بپذیرد.

 بروزرسانی: شورای عالی بورس با استعفای عشقی مخالفت کرد

خبر تکمیلی: در جلسه امروز شورای عالی بورس، دکتر عشقی طبق دستورجلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت بازار سرمایه، استعفای مکتوب خود را تقدیم شورای عالی بورس کرد.

اما اکثریت اعضا از پذیرش استعفای ایشان امتناع نموده و با احصاء برخی اقدامات کلیدی سازمان بورس در دوران مدیریت ایشان نظیر شکستن انحصار در زمینه صدور مجوزهای مالی، انسجام و اصلاح ریزساختارهای بازار، ورود خودرو به بورس کالا، ارتقای شفافیت بازار با نمایش عمق مظنه و … خاطرنشان کردند انجام چنین امور بنیادی ظرف یکسال، در ادوار سازمان بورس کم سابقه بوده است.

اعضای شورا همچنین ضمن حمایت قاطع از دکتر عشقی، خواستار ابقای ایشان در این مسئولیت شدند و اعلام آمادگی کردند تا سازمان بورس را در پیگیری مطالبات اهالی بازار سرمایه در دستگاه های اجرایی و تقنینی یاری و موانع پیش روی سازمان را برطرف نمایند.