عقب‌نشینی قیمت سکه به نیمه کانال ۱۵ میلیون تومان

نوسان قیمت سکه در روزهای گذشته به اوج خود رسید و طی یک روز یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافت و به میانه کانال ۱۶ میلیون تومان رسید، اما این روند خیلی دوام نداشت و دوباره به کانال ۱۵ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد.

به گزارش راهبرد بانک،قیمت سکه از ابتدای سال جاری با افزایش بهای انس جهانی طلا و بیش‌تر تحت تاثیر ثبات قیمت دلار در بازار ارز در کانال ۱۴ میلیون تومان نوسان داشت و آرامش و سکون همواره بر بازار حاکم و دادوستدها در بازار طلا متعادل بود.

البته طی ماه‌های گذشته بهای انس جهانی طلا به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و اتفاقات منطقه روند صعودی داشت، اما با این حال این روند صعودی نیز نتوانست قیمت انواع سکه و طلا را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا بانک مرکزی در این ایام تلاش خود را برای کنترل بازار ارز به کار بسته بود و در این زمینه کارنامه خوبی نیز داشت.

در هفته‌های گذشته با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و فضای روانی حاصل از این اتفاق، التهاب در بازار و افزایش نرخ دلار را به همراه داشت که متعاقب این امر تقاضا برای خرید سکه و طلا نیز بیشتر شد. با افزایش تقاضا قیمت‌ نیز روند صعودی را طی کرد و حباب سکه در این ایام به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسید.

روند صعودی قیمت سکه در روز یکشنبه به اوج خود رسید و در این روز سکه طرح جدید کانال ۱۵ میلیون تومان را پشت سر گذاشت و وارد ۱۶ میلیون تومان شد، اما این رشد قیمت‌ها تنها یک روز دوام یافت و از روز گذشته قیمت سکه سیر نزولی را در پیش گرفت و امروز با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید.

پیش‌بینی می‌شود با کاهش ۱۲۰۰ تومانی نرخ دلار در شبانه‌روز گذشته و ادامه روند مذکور، قیمت انواع سکه و طلا در روزهای آینده کاهشی شود.