تازه‌ترین آمار ثبت نام متقاضیان کار در سامانه جستجوی شغل

معاون اشتغال وزیر کار از ثبت نام ۲۵ هزار جوینده کار و ۳۵۰۰ کارفرما در سامانه جستجوی شغل خبر داد و اسامی فرصتهای شغلی بارگذاری شده در این سامانه را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد بانک، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سامانه اکنون به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، کار مورد نظر را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیازشان، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بارگذاری ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه خبر داده و از تمام کارجویان و کارفرمایان برای ثبت نام و بارگذاری رزومه خود دعوت کرده بود.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کارـ به تازگی آمار جدیدی از کارجویان و کارفرمایان ثبت نام کرده در سامانه ارائه کرده و گفته است: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه اندازی شده و تاکنون حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان متقاضی نیروی کار جدید، در سامانه جستجوی شغل درج شده است.

وی از ثبت نام ۲۵ هزار نفر از جویندگان کار و ۳۵۰۰ نفر از کارفرمایان در سامانه خبر داد و گفت: عمده فرصت‌های شغلی اعلام شده در بخش خدمات به حسابداری، انبارداری، کارمند دفتری، نگهبان، کارشناس فروش و کارگر ساده و در بخش صنعت به جوشکار، کارگر خط تولید، تکنسین، طراح کفش و مونتاژکار اختصاص دارد.

سامانه جستجوی شغل از سامانه‌های راه‌اندازی شده فعال توسط وزارت کار است که از دو بخش جستجوی نیروی کار و فرصت شغلی تشکیل شده و کارفرما، کارجو و کاریابی را به هم متصل می کند.

این سامانه یک فرصت مناسب برای کاهش هزینه های جستجوی شغل و بهبود عملکرد موسسات کاریابی است و رضایتمندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی را افزایش می‌دهد.

بر این اساس کلیه متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

به گزارش ایسنا، سامانه جست وجوی شغل به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir بر سایت وزارت کار قرار دارد و متقاضیان کار و کارفرمایان در صورت تمایل می توانند برای اطلاع از فرصتهای شغلی موجود و تامین نیروی کار مورد نیاز به سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.