کل اخبار 8549 اخبار امروز : 2
  • تاریخ : پنج شنبه - ۹ - فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 - March - 2024
  • ساعت :

    اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

    میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه فوریه سال ۲۰۲۲، به ۲۲.۴۲ و میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت ۹.۷۸ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده که ایران به ترتیب به رتبه‌های ۸۰ و ۱۴۵ جهانی رسانده است

    به گزارش راهبرد بانک،  سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده و بسیاری از افراد از افت کیفیت اینترنت شکایت دارند. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان دهد اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.

    طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست،  تا ماه فوریه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۹۱ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۰.۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۹۵ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

    اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

    در حالی که تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۶۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۴۴ مگابیت‌ بر ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۹.۸۴ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۵۱مگابیت ‌بر ثانیه بود.

    رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه فوریه ۲۰۲۲، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه)، نروژ (۱۱۸.۵۸ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۱۶.۵۱ مگابیت برثانیه)،  قطر (۱۱۳.۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه)  و هلند (۱۰۷.۸۱ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

    همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به شیلی (۱۹۷.۵۹ مگابیت‌ بر ثانیه)، سنگاپور (۱۹۴.۰۷ مگابیت‌ بر ثانیه)، موناکو (۱۸۸.۶۶ مگابیت ‌بر ثانیه، تایلند (۱۸۲.۹۶ مگابیت‌برثانیه) و دانمارک (۱۶۴.۱۴ مگابیت‌ بر ثانیه) تعلق دارد.

    میانه سرعت موبایل در ایران

    در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۲.۴۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۳۳ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۸۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

    اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

    این در حالی است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲،  میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۳.۱۰ مگابیت ‌بر ثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۹۰ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده بود.

    همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از السالوادور و شیلی سریع‌تر و از کشورهایی مانند تونس و برزیل کندتر است.

    اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

    در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۷۸ مگابیت ‌بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۱ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند. این درحالی است که در ژانویه ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت،  میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۹ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۵ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۷۸ کشور قرار داشت.

    همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از وانواتو و اوگاندو سریع‌تر واز بوتان و الجزیره کندتر است.

    اینترنت موبایل ایران در رتبه ۸۰ جهانی قرار گرفت

     

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا