رویکرد تحولی و عدالت محور دولت سیزدهم در واریز سود سهام عدالت

تهران-راهبرد بانک - رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفت: بسیاری از مردم به دلیل سوء مدیریت‌های گذشته اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست دادند، اما اقدامات دولت سیزدهم به‌ویژه در واریز حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت، رویکردی جدید و نقطه آغاز تحولی عدالت‌محور است.

به گزارش راهبرد بانک، «مهدی سعادتی» امروز (یکشنبه) در گفت و گویی سهام عدالت را پایه و زیرساخت اساسی اجرای عدالت دانست و افزود: در سال‌های اخیر و در دولت گذشته متأسفانه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد مردمی و گسترش فرهنگ تعاونی ها توجهی نشد و دولت پیشین به سمت دولتی کردن و تخریب جایگاه مدیران عامل و هیات مدیره  شرکت ها حرکت کرد.

وی تصریح‌کرد: واریز حدود  ۲۸ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب مردم، نقطه آغاز تحول است و این اقدام از سوی دولت اقدامی بزرگ، ارزنده و در راستای عدالت محوری خواهد بود.

سعادتی گفت: همچنین در جلساتی با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، روسای سازمان‌های بورس و خصوصی‌سازی، موضوع جاماندگان از سهام عدالت، تعیین تکلیف سهام فوت شدگان و موضوعاتی از این دست پیگیری خواهد شد.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس خاطرنشان‌کرد: خبرهای خوبی در راه است؛ با هماهنگی دولت و مجلس در آینده شاهد تحول اساسی و تصویب قوانین مورد نیاز برای حل گره های این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه‌داد: همچنین با تشکیل کارگروهی قوی متشکل از اعضای دولت و مجلس، موضوع گسترش فرهنگ تعاونی‌ها و همچنین برگزاری درست و قانونی مجامع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش راهبرد بانک، پیشتر «محمد باغستانی» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص جزییات واریز سود سهام عدالت با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت روز شنبه به حساب مشمولان واریز می‌شود، اظهار داشت: سودی که به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

وی تصریح‌کرد: بر اساس مصوبه ۱۳ بهمن ماه امسال شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری‌های که از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام شد، در نهایت روز ۱۹ اسفند ماه جاری ۹۹ درصد سودها دریافت و در کمترین زمان ممکن، فایل‌های واریز سود برای بانک‌ها ارسال شد.

همچنین روز گذشته، «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اواراق بهادار به رقم نهایی سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: برای کسانی که دارای پرتفوی ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت هستند پنج میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۹۹ ریال سود اختصاص پیدا می کند.

وی گفت: به افراد دارای پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، پنج‌میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۴۴ ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۷۱ ریال سود پرداخت می‌شود.