اوجی: تدابیری برای تبدیل نشدن به واردکننده سوخت اندیشیده‌ایم/ استفاده از منابع بانکی برای توسعه میادین مشترک نفتی و گازی

وزیر نفت از اتخاذ تدابیری برای تبدیل نشدن دوباره ایران به واردکننده سوخت خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت کنسرسیوم بانکی را برای تأمین مالی توسعه میادین نفتی و گازی مشترک در برنامه داریم.

به گزارش راهبرد بانک: جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط لوله پارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته هشت قرارداد برای جمع آوری گازهای همراه امضا شد و امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی و احداث خط لوله پارس هستیم.

وی افزود: به طور مستمر قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی برای توسعه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور به امضا می‌رسانیم؛ همانطور که طی مدت ۶ ماهه ۴.۵ میلیارد دلار قرارداد در توسعه میادین گازی و نفتی با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت معطل توافق وین نمانده و با تکیه منابع داخلی پروژه های مهم نفت و گاز را انجام خواهیم داد؛ به‌طوری‌که در آینده‌ای نزدیک با کنسرسیوم بانک‌ها قرارداد توسعه یکی از بزرگ‌ترین میادین کشور را همراه با پایین دست آن منعقد خواهیم کرد و استفاده از ظرفیت کنسرسیوم بانکی را برای تأمین مالی توسعه میادین نفتی و گازی مشترک در برنامه داریم.

اوجی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تبدیل شدن به واردکننده سوخت در سال آینده گفت: با تدابیر انجام شده و با تلاش مستمر، ان شاالله به واردکننده سوخت تبدیل نخواهیم شد.