توقف فروش محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه

مایکروسافت فروش جدید محصولات و خدماتش در روسیه را متوقف کرد و به شرکتهای غربی دیگری پیوست که به حمله نظامی مسکو به اوکراین واکنش نشان دادند.

به گزارش راهبرد بانک:  شرکتهای بزرگ متعدد شامل اپل، نایکی و دل تکنولوژیز ارتباطاتشان با روسیه را در پی حمله نظامی مسکو به اوکراین و تحریمهای کشورهای غربی، قطع کرده اند.

اپل سه شنبه گذشته اعلام کرد فروش همه محصولاتشان در روسیه را متوقف کرده است. شرکت دل هم هفته گذشته اقدام مشابهی انجام داد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اعلام کرد مایکروسافت علاوه بر فروش جدید، بسیاری از بخشهای کسب و کار خود در روسیه را به منظور رعایت تحریمها، متوقف کرده است.

شرکتهای فناوری در روزهای اخیر دسترسی رسانه های تحت کنترل دولت روسیه از جمله آر تی و اسپوتنیک را بنا به درخواستهای دولتهایشان و درخواست برای جلوگیری از انتشار تبلیغات روسیه، محدود کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد اپلیکیشنهای موبایل آر تی را از فروشگاه برنامه ویندوز حذف کرده و تبلیغات در رسانه های تحت حمایت مالی دولت روسیه را ممنوع کرد. شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) و آلفابت (شرکت مادر گوگل و یوتیوب) هم اقداماتی انجام داده اند تا درآمدزایی رسانه های دولتی روسیه از تبلیغات در پلتفرمهایشان را محدود کنند.