۱۱۸ میلیارد تسهیلات خود مالکی به حساب سازندگاه واریز شد

تهران-راهبرد بانک- عضو هیات مدیره بانک مسکن از پرداخت ۱۱۸ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان خبر داد و گفت: بیش از ۴۳ هزار واحد خودمالکی برای دریافت وام نهضت ملی به بانک معرفی شده‌اند.

به گزارش راهبرد بانک: «محمدحسن علمداری» در خصوص تازه‌ترین وضعیت ارایه تسهیلات خودمالکی در سراسر کشور  گفت: ۴ هزار و ۵۲۳ پروژه به تعداد ۴۳ هزار و ۸۳۶ واحد به بانک معرفی شد. از این تعداد ۱۱۵ پروژه به تعداد ۹۳۰ واحد قراردادشان منعقد شده است که مبلغ آن ۳۱۸ میلیاردتومان است.

علمداری ادامه داد: تاکنون ۱۱۸ میلیارد تومان از تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان پرداخت شده است.

به گفته علمداری، ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن به تازگی شروع شده و مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی نیز به خودمالکان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا پیش از این،« محمود محمود زاده» گفته بود: بیش از ۸۲ هزار واحد برای دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند. بانک‌هایی که متقاضیان دریافت تسهیلات خودمالکی به آنها معرفی می‌شوند انعقاد قرارداد را انجام می‌دهند و بر اساس سقف مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت‌ها انجام می‌شود.

این تسهیلات در حال پرداخت است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون، سایر مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون، دیگر شهرها ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است.