به گزارش راهبرد بانک، بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد، دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین دنا پلاس EF۷ پنج دنده ساده مدل ۱۴۰۳ با رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای نزدیک به ۱ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.
همچنین دنا پلاس EF۷P شش دنده مدل ۱۴۰۴ با رینگ آلومینیومی با قیمتی نزدیک به ۱ میلیارد تومان در بازار به فروش میرسد. دنا پلاس EF۷P شش دنده مدل ۱۴۰۳ با رینگ فولادی نیز به قیمتی معادل ۹۶۵ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد دنا در مرداد ۱۴۰۴ مطالعه کنید.
قیمت کارخانه دنا در مرداد ۱۴۰۴ براساس قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو، دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای در کارخانه ایران خودرو با قیمت ۸۶۷ میلیون تومان به بازار عرضه میشود و قیمت نمایندگی دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ حوالی ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.
همچنین برای خرید دنا پلاس EF۷P ۶ دنده مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی از نمایندگی های ایران خودرو داشته باشید باید چیزی حدود ۹۱۲ میلیون تومان هزینه کنید. جهت اطلاع از قیمت کارخانه دنا در مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.
مقایسه طراحی داخلی دنا با آریزو ۵ در زمینه طراحی داخلی، هر دو خودرو جلوههایی تقریبا خوشایند و بهروز را از خود به نمایش میگذارند؛ اما با اینحال، هنوز هم حریف چینی از طراحی بهمراتب حرفهای و جالبتوجهتر در بخشهایی همچون داشبورد، غربیلک فرمان و کنسول کیلومترشمار پشت فرمان برخوردار است. البته احتمال دارد برخی مشتریان طراحی ساده اما متناسب کنسول میانی دنا پلاس را به آریزو ۵ ترجیح دهند که یکی از علل این امر، میتواند حالت نهچندان زیبای دریچههای تهویه در جوانب پنل مالتیمدیا باشد.
گرچه سطح کیفی متریال کابین آریزو ۵ نسبت به دنا پلاس اندکی برتری از خود نشان میدهد، اما این میزان اختلاف کیفیت چندان هم مشهود نیست. در مورد گنجایش کابین، باید گفت که هر دو رقیب چینی و ایرانی حاضر در این مقایسه، فضایی نسبتا قابلقبول را برای کاربران خود بهارمغان آوردهاند؛ اما فاصله محوری بیشتر در محصول ایران خودرو سبب شده است تا دنا پلاس توربو نسبت به حریف چینی خود مقداری جادارتر به نظر برسد. این برتری در بخش صندوقعقب بیشتر محسوس است؛ چراکه صندوقعقب دنا پلاس توربو اتوماتیک، فضایی معادل ۵۰۰ لیتر را به وسایل سرنشینان اختصاص داده است؛ اما چری آریزو ۵ توربو تنها ۴۳۰ لیتر حجم در اختیار کاربران میگذارد.
در پایان مقایسه آریزو ۵ توربو با دنا پلاس توربو اتوماتیک از نظر طراحی داخلی، باید گفت این دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند؛ اما حریف چینی با اختلاف اندک میتواند برنده این قسمت باشد. درنتیجه اگر طراحی ظاهری ماشین برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار است، ما خرید آریزو ۵ را به شما پیشنهاد میدهیم.