خاندوزی: همکاری وزارتخانه‌ها با طرف چینی طبق قراردادهایشان پیگیری می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اعلام وزیر امور خارجه مبنی بر آغاز توافق ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: از این پس وزارتخانه‌ها هر کدام به تناسب قراردادهای حوزه خود ورود پیدا کرده و با جزییات چند ساله و اینکه با چه قیمت و در چه سطح سرمایه گذاری انجام شود، کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش راهبرد بانک،سید احسان خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به اعلام وزیر امور خارجه مبنی بر آغاز توافق ۲۵ ساله ایران و چین، گفت‌ وگوهای بین دستگاهی و وزارتخانه‌ای برای اجرای این توافق انجام شده است یا خیر، گفت: اجرایی شدن یک تفاهم بلند مدت ۲۵ ساله مستلزم آن است که در سطح پایین‌تر و در سطح قراردادهای دستگاهی و بخشی قرار بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اکنون هر کدام از وزارتخانه‌ها به طور مثال صمت، نیرو، نفت و… در حوزه‌های مرتبط به خود با طرف چینی وارد مذاکره شده‌اند تا به یک قرارداد برسند و بعد از آغاز این قراردادهاست که عملا سرمایه‌گذاری و رشد مدنظر ما، اجرایی خواهد شد.

خاندوزی تاکید کرد: براساس اطلاعات من تاکنون این قراردادها به مرحله انعقاد نهایی و آغاز اجرا نرسیده است و این موضوع مستلزم مذاکرات اولیه بود که در سفر اخیر امیرعبداللهیان به چین و صحبت‌هایی که با همتای چینی خود داشت، مقدمات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: از این پس وزارتخانه‌ها هر کدام به تناسب قراردادهای حوزه خود ورود پیدا کرده و با جزییات چند ساله و اینکه با چه قیمت و در چه سطح سرمایه گذاری انجام شود، کار خود را آغاز می‌کنند