در محل معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اتفاق افتاد؛

صبح امروز اعضای هیئت علمی وزارت جهاد کشاورزی از سراسر کشور در محل معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به نشانه اعتراض تجمع کردند.

به گزارش راهبرد بانک،عدم اجرای قانون همسان سازی اعضای هیئت علمی پژوهشی، باعث شد تا صدها تن از اعضای هیئت علمی موسسات ستادی و مراکز استانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه جاری، از سراسر کشور تجمعی در محل سازمانشان برای احقاق حق خود برگزار نمایند.

از یک سو تبعیض ایجاد شده بین اعضای هیئت علمی دانشگاها با اعضای هیئت علمی مراکز پژوهشی اجرایی که همه قوانین وزارت عتف را  از مراحل جذب، تبدیل وضعیت، ترفیع تا ارتقا رعایت می‌کنند همچنین طولانی شدن موضوع و عدم احقاق حق آنها باعث بی انگیزه شدن و احساس  شهروند درجه ۲ بودن را در آنها تقویت کرده و سبب شده تا امورات پژوهشی معلق شوند. از آنجایی که با توجه به شرایط تورمی و تحریمی، ثبات در تولیدات غذایی و بهره‌برداری پایدار از آب و خاک برای حفظ امنیت غذایی امری استراتژیک است، بنظر می‌رسد  بی توجهی به آن خسارت زیادی را برای کشور و بخصوص برای نسل آینده در بر خواهد داشت.

ناعدالتی در همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی همان هدفی را دنبال می کند که عدم شایسته سالاری در استخدام ها مد نظر دارد و نشان می دهد که دستهایی در کار است. هیچ اتفاقی در هیچ جای دنیا تصادفی نیست، هدف تحقیر اعضای هیات علمی پژوهشی و دلزدگی و دلسردی آنهاست!! گویا در این کشور دیگر نیازی به علم نیست!! آنوقت میگوییم فرار مغزها چرا اتفاق می افتد؟

این در حالیست که اواخر سال گذشته، قانونی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و دانشگاه‌هایی که دارای مجوز از وزارت علوم هستند، با حقوق اعضای هیأت علمی رشته‌های غیربالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی همسان‌سازی شود ولی در عمل این اتفاق نیفتاد و این امر تاکنون محقق نشده است.