دکتر آیت الله ابراهیمی فرمانده اسبق بانک انصار مدیر عامل بانک معظم سپه شد .

آیت الله ابراهیمی که در ۲۷ مهر امسال با تصویب مجمع عمومی بانک‌ها و حکم وزیر اقتصاد در تاریخ اول آبان ماه به عضویت هیئت‌مدیره بانک سپه درآمد و یک گام به مدیرعاملی بانک سپه نزدیک شد و درنهایت به عنوان مدیرعامل این بانک جانشین محمد کاظم چقازردی شد.

به گزارش راهبرد بانک،ابراهیمی در بانک انصار کارنامه موفقی را ارائه کرده است؛ در ایامی که بانک‌های ایرانی حال‌وروز خوشی در بورس نداشتند، بانک انصار همچنان سود ده بوده و سهامش با سرمایه ۱۰ هزار میلیارد ریالی و ارزش بازار ۲۰ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریالی در بورس معامله می‌شد. مجمع سالیانه بانک هرساله بدون وقفه برگزارشده و انصار همواره جزء رتبه‌های برتر در حوزه شفافیت مالی در شبکه بانکداری کشور بوده است. این بانک همچنین در حوزه فناوری اطلاعات، بانکداری موبایلی و بانکداری اینترنتی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

بر اساس آخرین گزارش مالی بانک انصار که برای اسفند ۹۷ بود، نشان از سود خالص پنج هزار میلیارد ریالی، سود انباشته ۱۱ هزار میلیارد ریالی و دارایی ۵۳۴ هزار میلیارد ریالی این بانک دارد.

کادر علمی سایت خبری تحلیلی راهبرد بانک "و همچنین ماهنامه تخصصی راهبردهای نوین بانکداری "این انتخاب را به محضر مدیر عامل گرامی بانک سپه تبریک عرض نموده امیدوارم که در انجام امور محوله بخصوص امور پرسنل ،یکسان سازی خدمات و حقوق و ….موفق باشد 

دکترابراهیمی و خاکریز  چالش‌های بزرگ 


پنج موسسه و بانک مربوط به نیروهای مسلح به نام‌های بانک مهر اقتصاد، بانک قوامین، بانک انصار، بانک حکمت ایرانیان موسسه مالی و اعتباری کوثر طی چند سال گذشته با بانک سپه ادغام‌شده و این موضوع سبب تحول بزرگی در بانک سپه شد.

تا جایی که به گفته برخی بانک سپه اکنون بزرگ‌ترین بانک ایران شده است. معاون نظارت بانک مرکزی نیز در دی‌ماه سال گذشته اظهار کرده بود که میزان دارایی بانک سپه و پنج موسسه ادغامی را نزدیک به ۴۶۶ هزار میلیارد تومان ارزیابی و از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک جمهوری اسلامی ایران نام برد.

بر اساس گزارش‌هایی، در پایان سال ۹۸ مجموع دارایی‌های بانک سپه ۱۳۳ هزار میلیارد تومان بود، این رقم در پایان سال ۹۹ به بیش از ۴۶۶ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۲۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. سود عملیاتی این بانک در پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیشین رشد ۶۰۰ درصدی داشته است؛ بنابراین بانک سپه به بانکی بزرگ و مهم تبدیل‌شده است.از دلایل اصلی ادغام این بانک‌ها به گفته مدیران بانک مرکزی، سهولت درروند خدمات‌رسانی، بهبود در تنوع ریسک، کاهش هزینه‌ها، نجات از ورشکستگی، جذب اعتماد عمومی مردم و کاهش تعداد شعب بانک‌ها در سطح کشور اعلام شد. اما برخی از کارشناسان یکی از علل اصلی را تسهیل مراودات خارجی بانک‌ها و جلوگیری از تحریم‌های پولی و بانکی می‌دانند.

بنا به اظهارات مدیران ارشد بانک مرکزی این ادغام در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ به نتیجه رسید و با ادغام این شعب، تعداد نیرو‌های انسانی بانک سپه از حدود ۱۵ هزار نفر به حدود ۵۰ هزار نفر افزایش یافت. این میزان نیروی انسانی برای بانک سپه با هزینه‌های مضاعفی همراه بوده و دردسرساز خواهد بود. چراکه تاکنون صورت‌های مالی بانک سپه به‌صورت رسمی منتشرنشده است اما شایعاتی مبنی بر زیان خالص، عملیاتی و انباشته چند ده هزار میلیارد تومانی در سال ۹۹ وجود دارد هرچند این زیان تائید نشده است اما در صورت صحت این میزان از زیان‌های مختلف، می‌تواند با اضافه شدن چالش‌های پنج بانک، بر مشکلات بانک سپه افزوده و علاوه بر تأمین هزینه‌هایی چون هزینه پرسنلی و غیره مشکلات و دردسرهای زیادی را بر بانک افزوده است.

بنابراین ابراهیمی وارث مشکلات بانک سپه شده و قطعاً آینده‌ راحت و بدون دردسری را در پیش نخواهد داشت.


ابراهیمی را بهتر بشناسیم


او در سال ۱۳۵۱ در روستای قمشانه از توابع شهرستان اسدآباد در استان همدان به دنیا آمد. ۸ یا ۹ سالش بود که به همراه خانواده به تهران مهاجرت می‌کند. آیت‌الله ابراهیمی از ۱۴ سالگی وارد تشکیلات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. در سال‌های اولیه حضورش در سپاه پاسداران به تحصیلش ادامه می‌دهد سال ۱۳۶۹ است که برای اولین بار به‌عنوان دانشجوی رشته حسابداری پایش به دانشگاه امام حسین علیه‌السلام باز می‌شود و تا مقطع دکتری در همان دانشگاه ادامه تحصیل می‌دهد؛ جایی که همچنان به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت و برنامه‌ریزی در آن مشغول به فعالیت است.

سال ۱۳۷۱ استارت طراح نرم‌افزار حسابداری را می‌زند و سه سال از زندگی‌اش را وقف طراحی آن می‌کند و با آزمون‌وخطا برنامه‌نویسی را از یکی از دوستانش که دست‌و‌پاشکسته برنامه‌نویسی بلد است، فرامی‌گیرد و درنهایت تسلط‌ او به مباحث حسابداری باعث می‌شود سیستم را طوری طراحی کند که کار برای کارشناسان مالی که در مجموعه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و دانش حسابداری تخصصی هم ندارند، آسان باشد. سال ۱۳۷۴ اولین نسخه از نرم‌افزارش را منتشر می‌کند. هرچند مالکیت مادی و معنوی نرم‌افزار حسابداری که آیت‌الله ابراهیمی نوشته متعلق به خودش است، اما آن را به‌صورت رایگان در اختیار مراکز مختلف سپاه قرار می‌دهد و در همان سال اول در ۱۲۰۰ نقطه از رده‌های عملیاتی سپاه در سراسر کشور و حدود ۵۰ شرکت بیرون از مجموعه سپاه به کار گرفته می‌شود.

آیت‌الله ابراهیمی پس از سال‌ها فعالیت متعدد و غیرمتمرکز، در سال ۱۳۷۸ شرکت حفیظ را به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سپاه با همکاری چند نفر از همکارانش تأسیس می‌کند و به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب می‌شود؛ و از سال ۱۳۸۴ به صندوق انصارالمجاهدین مأمور می‌شود. او از طرف سپاه مأموریت می‌یابد تا این صندوق را حسابرسی کند و درنهایت جذب این صندوق شد و به بالاترین سطح مدیریتی این صندوق که بعدها به بانک تبدیل شد، رسید و با تلاش‌های او بود که در سال خرداد ۱۳۸۹ صندوق انصار المجاهدین تبدیل به بانک انصار شده و در بورس نیز عرضه شد.