به گزارش راهبرد بانک، پرویز خوشکلام خسروشاهی ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع حادثه جانکاه در استان هرمزگان، ضمن اعلام این خبر از آمادگی حداکثری صنعت بیمه برای کاهش آلام بازماندگان و زیاندیدگان این سانحه خبر داد.
وی با بیان این نکته که صنعت بیمه به طور خاص برای ایفای تمامی تعهدات حرفه ای خود تلاش می کند، خاطرنشان کرد: بیمه گران در حوادث این چنینی بیش از پیش از بیمه گذاران حمایت می کنند و به همین خاطر، سرعت ارزیابی و سطح پرداخت خسارت افزایش می یابد.
رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از سرعت عمل شرکت های بیمه در پرداخت خسارت های وارده، اظهار داشت: آزمون های تلخی نظیر حادثه بندر شهید رجایی، ضرورت گسترش پوشش های بیمه ای و توجه دستگاه های مسئول را برای دریافت پوشش های متناسب با ریسک بیش از گذشته، یادآور می سازد.
گفتنی است با مساعدت بیمه مرکزی و هماهنگی های به عمل آمده توسط معاون اتکائی ببمه مرکزی که در محل حادثه حضور دارد تاکنون شرکتهای بیمه ایران، البرز، دی و معلم آمادگی خود را برای عدم کسر فرانشیز از خسارت پرداختی به مالکان خودروهایی که در جریان حادثه تلخ انفجار بندرعباس دچار آسیب شده و دارای بیمه نامه بدنه از این شرکتها هستند ، اعلام کرده اند.
شایان ذکر است فرانشیز بیمه در قراردادی که بین بیمه گر و بیمه گذار منعقد می شود بخشی از خسارت است که توسط بیمه گذار پرداخت میشود.