تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک‌ها تبلیغاتی است

مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی گفت: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک‌ها، بیشتر اثر رسانه‌ای، سیاسی و تبلیغاتی دارد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حمید قنبری با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره تحریم بانک های ایران توسط آمریکا افزود: همه بانک هایی که نام آنها به عنوان تحریم شده، اعلام شد قبلاً هم در فهرست تحریم های آمریکا وجود داشتند.

وی ادامه داد: پس از اینکه ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد همه تحریم های لغو و تعلیق شده را دوباره بازگرداند و این بانک ها هم از همان زمان تحریم شدند؛ بنابراین اتفاق جدیدی درباره این بانک ها نیفتاده است.

قنبری اضافه کرد:​ نوع اعلام این خبر هم نشان می دهد که آمریکایی ها می دانند که قرار نیست اتفاق جدیدی در نتیجه این تحریم بیفتد، آنها در مواردی که بخواهند مجموعه مالی را تحت فشار شدید قرار دهند، تحریم آن را از قبل اعلام نمی کنند و ناگهانی آن را اعلام می کنند.

مدیرکل بین الملل بانک مرکزی افزود: در دو سال گذشته وضعیت روابط بانکی و تامین مالی تجارت خارجی خود را به نحوی حفظ کردیم که اثری بر وضعیت تامین کالاها در داخل کشور وجود نداشته باشد با اینکه در این دو سال شدید ترین تحریم ها بر نظام بانکی و مالی کشور، اعمال شده است.

وی گفت: توانستیم ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و مواد اولیه واحدهای تولیدی را تامین کنیم. قنبری افزود: در ۶ ماه نخست امسال با وجود همه فشارها، توانستیم ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز را برای کالاهای اساسی تامین کنیم و همچنان هم این فعالیت ادامه می یابد.

مدیرکل بین الملل بانک مرکزی گفت: صرفاً از طریق بانک ها کار نمی کنیم به جزء آن کانال های دیگری وجود دارد که از طریق آن ارز مورد نیاز دینفعان را تامین می کنیم.

 

منبع : ایبنا