قیمت دام زنده امروز ۱ شهریور ۱۴۰۳/ واکنش بازار به آغاز آخرین ماه تابستان

قیمت دام زنده امروز 1 شهریور 1403 طبق فهرستی از سوی اتحادیه سراسری دامداران به میادین تره‌بار سطح کشور ابلاغ شد.

به گزارش راهبرد بانک،گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار دام زنده امروز پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ کار خود را با تغییرات محسوس آغاز کرده است. قیمت دام سبک در دو استان تهران و اصفهان به طور یکسان خودنمایی می‌کند.

در میادین تره‌بار و بازار دو کلان‌شهر تهران و اصفهان، گوسفند زنده با مناسب‌ترین قیمت نسبت به سایر استان‌ها بین ۲۷۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود. این در حالی است که قیمت گوسفند زنده در استان اصفهان با رشد ۱۰ هزار تومانی مواجه بوده است.

شهروندان استان فارس به میزان مصرفی خود گوسفند زنده را به ازای هر کیلوگرم بین ۲۹۵ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. گوساله زنده در این استان از ۱۷۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار روز استان همدان، گوسفند زنده تا سقف ۲۹۵ هزار تومان و گوساله زنده تا سقف ۲۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

استان قم با حفظ جایگاه خود، بالاترین قیمت گوسفند زنده را از آن خود کرده است. گوسفند زنده در این استان از ۳۰۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان و گوساله زنده بین ۱۸۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود.

استان چهارمحال‌وبختیاری با اختصاص ارزان‌ترین میانگین قیمت دام زنده در سطح کشور خودنمایی می‌کند. گوسفند زنده در این استان بین ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان و گوساله زنده در این محدوده تا سقف ۱۸۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

تهران

۲۷۰،۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۵,۰۰۰

اصفهان

۲۷۰,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۲,۰۰۰

خراسان‌رضوی

۲۸۰,۰۰۰

۲۹۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

فارس

۲۹۵,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

همدان

۲۷۵,۰۰۰

۲۹۵,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

۲۰۰,۰۰۰

قم

۳۰۰,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

مرکزی

۲۹۵,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۸۵,۰۰۰

چهارمحال‌وبختیاری

۲۸۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰