“نحوه ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۴۰۳: شرایط و مراحل کامل”

وام بازنشستگان ۱۴۰۳ از ۲۰میلیون تومان به ۳۰میلیون تومان افزایش یافت. این وام برای بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی شده است اما همه‌ی این افراد نمی‌توانند وام ضروری بازنشستگان را دریافت کنند؛ چرا که این وام همانند همه‌ی وام‌های سیستم بانکی ایران دارای شرایطی است و فقط تعدادی از افراد واجد شرایط می‌توانند این وام را دریافت کنند. در این مطلب صفر تا صد جزئیات این وام را تشریح کرده‌ایم. اگر تمایل به دریافت وام بازنشستگی دارید این مطلب برای شما مفید است.

به گزارش راهبرد بانک، وام بازنشستگان ۱۴۰۳ از ۲۰میلیون تومان به ۳۰میلیون تومان افزایش یافت. این وام برای بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی شده است اما همه‌ی این افراد نمی‌توانند وام ضروری بازنشستگان را دریافت کنند؛ چرا که این وام همانند همه‌ی وام‌های سیستم بانکی ایران دارای شرایطی است و فقط تعدادی از افراد واجد شرایط می‌توانند این وام را دریافت کنند. در این مطلب صفر تا صد جزئیات این وام را تشریح کرده‌ایم. اگر تمایل به دریافت وام بازنشستگی دارید این مطلب برای شما مفید است.

فهرست مطالب
مبلغ وام بازنشستگان ۱۴۰۳
چه کسانی می‌توانند وام بازنشستگان را دریافت کنند؟
نحوه‌ی ثبت‌نام وام بازنشستگی
بازنشستگان تأمین اجتماعی:
بازنشستگان کشوری:
زمان واریز اعتبار وام بازنشستگان ۱۴۰۳
سود و مدت زمان بازپرداخت وام بازنشستگان چقدر است؟

مبلغ وام بازنشستگان ۱۴۰۳

یکی از اخبار مرتبط با بازنشستگان که در ابتدای سال ۱۴۰۳ منتشر شد؛ افزایش مبلغ وام برای این قشر عزیز جامعه بود. در سال ۱۴۰۳ مبلغ وام بازنشستگان از ۲۰میلیون تومان به ۳۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این وام هم برای بازنشستگان تأمین اجتماعی و هم برای بازنشستگان کشوری درنظر گرفته شد. مبلغ این وام برای هر دو گروه بازنشستگان برابر و یکسان است.

هر چند که می‌دانیم این مبلغ وام در برابر مشکلات مالی این گروه از جامعه کم است و ممکن است دغدغه‌های مالی‌شان را حل نکند اما همین مقدار کم هم می‌تواند پاره‌ای از مشکلات این عزیزان را پوشش دهد.

چه کسانی می‌توانند وام بازنشستگان را دریافت کنند؟

این وام بازنشستگان به همه‌ی افراد تعلق نمی‌گیرد و افراد بر اساس اولویت در لیست پرداخت قرار می‌گیرند. از جمله عوامل موثر در لیست اولویت‌بندی وام بازنشستگان می‌توان به موارد زیر اشاره کردن:

مجموعه وام‌های دریافتی در گذشته
سایر تسهیلات دریافتی
میزان حقوق وام‌گیرنده‌ی بازنشسته
علاوه موارد بالا برای دریافت وام بازنشسته شرایط دیگری هم برای دریافت وام فوری بازنشستگان در نظر گرفته شده است. این شرایط شامل موارد زیر است:

برای دریافت وام بازنشستگان باید بیشتر از یک سال از زمان صدور حکم بازنشستگی گذشته باشد.
حکم ترمیم سال جاری برای وام‌گیرنده صادر نشده باشد.
وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌‌نام نیستند.
ثبت‌نام در سامانه‌های وام بازنشستگان، به معنی قطعی شدن دریافت وام برای ثبت نام کننده نیست؛ اگر متقاضی در لیست واجدین شرایط قرار بگیرد و نام او اعلام شود، می‌تواند برای دریافت وام اقدام کند.
اطلاع از شرایط و جزئیات وام‌های بانک‌های مختلف این امکان را به شما می‌دهد در زمان بحران‌های مالی تصمیمات مناسب‌تری بگیرید؛ بنابراین خواندن مطلب زیر پیشنهاد می‌شود:

نحوه‌ی ثبت‌نام وام بازنشستگی

بازنشستگان تأمین اجتماعی:

اعلام شرایط و نحوه ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی ۱۴۰۳ سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که ثبت‌نام وام بازنشستگان برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است. مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان است و متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های مرتبط اقدام به ثبت‌نام کنند. بازنشستگان برای ثبت‌نام باید به سامانه [vaam.kabtatamin.ir](http://vaam.kabtatamin.ir) مراجعه کرده و اطلاعات هویتی خود از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه و آدرس را وارد کنند. پیش‌ثبت‌نام در این سامانه به معنای دریافت قطعی وام نیست و تخصیص وام منوط به تأیید منابع مالی توسط سازمان تأمین اجتماعی است. شرایط دریافت وام شامل داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی و دریافت حقوق از شعب بانک رفاه است. پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و بازبینی اطلاعات، در صورت تخصیص سهمیه، وام به‌صورت غیرحضوری به حساب واجدین شرایط واریز می‌شود.

بازنشستگان کشوری:

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری در بستر آنلاین و از طریق سامانه‌ی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس www.cspf.ir انجام‌ می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. اما این نکته را مورد توجه قرار دهید که سامانه‌ی ثبت نام فقط در چند روز از هر ماه فعال است و فقط در بازه اعلامی می‌توانید ثبت‌نام کنید.

با ورود به سامانه‌ی صندوق بازنشستگی کشوری، گزینه‌ی «تسهیلات مالی» وجود دارد که با کلیک روی آن به صفحه‌ای وارد می‌شوید که سه گزینه روبه‌روی شماست. برای دریافت وام بازنشستگی باید روی گزینه «وام ضروری» کلیک کنید. با این کار به صفحه‌‌ی جدیدی به نمایش درمی‌آید که شرایط وام در آن نوشته شده است. اگر در بازه‌ی اعلامی برای ثبت‌نام به این صفحه مراجعه کرده باشید در پایین این صفحه، دکمه «ثبت نام» مشخص است که با کلیک روی آن می‌توانید وارد پنل کاربری شوید و مراحل ثبت‌نام را پیش ببرید.

زمان واریز اعتبار وام بازنشستگان ۱۴۰۳

زمان واریز اعتبار وام بازنشستگان از جمله سوالاتی است که متقاضیان این وام بعد از ثبت‌نام در ذهن‌شان ایجاد می‌شود. جواب این سوال به‌صورت دقیق مشخص نیست و تقریبا کسی نمی‌تواند بگوید دقیقا کی این وام واریز خواهد شد. افراد بعد از ثبت‌نام در یک لیست اولویتی برای پرداخت وام قرار می‌گیرند و بعد از اختصاص منابع از مراجع براساس این اولویت‌ها پرداختی انجام خواهد شد.

سود و مدت زمان بازپرداخت وام بازنشستگان چقدر است؟

مبلغ وام بازنشستگان ۳۰میلیون تومان با سود ۴درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط ۳۶ماه یا سه سال اعلام شده است. با این تفاسیر و با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد مبلغ هر یک از اقساط این وام، کمتر از یک میلیون خواهد شد.

جمع‌بندی
در این مطلب شرایط مورد نیاز برای دریافت وام بازنشستگان و جزئیات آن را توضیح دادیم. همان‌طور که خواندید تاریخ پرداخت این وام کاملا مشخص نیست و لیست انتظار طولانی خواهد داشت؛ بنابراین بعد از ثبت‌نام برای دریافت این وام باید صبوری به خرج بدهید.