به گزارش راهبرد بانک، مشترکان صنعت برق برای اطلاع از وضعیت صورت حساب برق خود میتوانند از روشهای سامانه برق من، پویش با انرژی و مراجعه به پایگاههای اطلاعرسانی شرکتهای توزیع برق استفاده کنند.
این روشها همگی با کمک اینترنت اطلاعات لازم را در اختیار مشترکان قرار میدهد، اما یک روش دیگر هم برای آگاهی از وضعیت مصرف و صورت حساب همان روش سنتی پیامک است.
اگر با شیوه دریافت خدمات صورت حساب برق از طریق پیام کوتاه آشنایی ندارید مطالعه این مطلب را به شما توصیه میشود.
آنگونه که وزارت نیرو اعلام کرده است برای انجام این مهم نیاز است مشترکان چند اقدام ساده را از طریق گوشی تلفن همراه خود انجام دهند.
مشترکان برای فعالسازی پیام کوتاه این اقدامها را انجام دهند.
این اقدامها جهت دریافت فهرست راهنمای خدمات صورت حساب برق کافی است علامت؟ را به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید. پس از آن شرح راهنما به شرح متن ذیل و از سر شماره BARGH به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد:
برای دریافت راهنمای هر خدمت، عدد کنار هر ردیف را بعد از به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید مثال (۱)
۱-ثبت شماره همراه (اتصال شماره همراه به شناسه قبض)
۲-حذف شماره همراه (حذف شماره همراه از شناسه قبض)
۳-دریافت آخرین قبض
شناسایی شناسه قبضهایی که به شماره همراه شما متصل است.
پس از ارسال ۱* به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، پیامک زیر به تلفن همراه ارسال میشود:
به منظور ثبت شماره همراه شناسه قبض ۱ را به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال فرمایید.
پس از ارسال ۲ به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱، پیامک ذیل به تلفن همراه ارسال میشود:
بهمنظور حذف شماره همراه شناسه قبض ۲ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال فرمایید.
پس از ارسال ۳ به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک ذیل به تلفن همراه ارسال میشود:
به منظور دریافت آخرین صورت حساب شناسه قبض خود را به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال فرمایید.
پس از ارسال ۰* پیامک ذیل به تلفن همراه ارسال میگردد:
شناسه قبض: ………………..نام مشترک ……..
در صورتی که هریک از شناسه قبضهای فوق متعلق به شما نیست نسبت به ارسال عدد شناسه قبض با اضافه کردن ۲* به ابتدای شناسه قبض (شناسه قبض*۲) به سر شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ اقدام کنید.
مشترکان صنعت برق پس از اجرای این دستورالعمل شاهد دریافت قبضهای خود از طریق پیامک خواهند بود.